De plaatselijke zwerfkat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

De plaatselijke zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:45

Bokkers Haha! ,

Sinds een maandje hebben wij een zwerfkat hier lopen.
Ik zag hem een keer s'avonds zitten en vond hem al wat schuw en mager.
Die weken daarna zag ik hem heel vaak, opeens zat die bij ons in de tuin en toen zag je echt dat die er
heul slecht aan toe was.

Samen met de buuf hebben we afgesproken dat wij hem s'ochtends en zij hem s'avonds wat eten geeft.
Hij is al veel beter geworden en zijn vacht is mooier en zijn ogen zijn ook veel opener.

Langzaam aan wou hij ook wat spelen, eerst rende die vaak weg omdat ik te dichtbij kwam maar het ging steeds beter.
We hadden zo'n stokje met een touw met daaraan een visje.
Me vader ging het doen maar in een keer trok die kat er heel hard aan, speeltje op de grond en dat beest rent er zo mee weg ROFL
Hij ging lekker arrogant in het gras van de buurvrouw liggen met dat ding in z'n bek en ermee spelen.
Ik snel camera maar neehoor, hij rent met speeltje en al zo weg. Nooit meer teruggevonden Clown

We hebben gemerkt dat die vlooien heeft dus we gaan hem nog proberen te vangen met een val en hem dan een band om te doen want die vlooien lopen hier nu ook in huis. Kan die meteen even naar de DA om eventueel gecastreerd te worden en alles wat die nodig heeft.
Hij is nu dus al een stuk tammer geworden en heel stiekem zijn we aan het kijken om niemand in de buurt hem wil adopteren.

Afbeelding

Dit is hem dan, schatje nietwaar? Haha!

Ben benieuwd wat jullie van hem vinden.

Groetjes Doei!

trustHim

Re: De plaatselijke zwerfkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:47

wat een droppie!

wij hebben hier een katje lopen dat officeel van de bovenbuurman is, echter die geeft helemaal niks om haar. een buurvrouw en ik voeren haar nu regelmatig. Had beestje al tijdje niet gezien, tot vandaag stond ze opeens weer bij me deur, echt brood en brood mager. arm ding

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:48

Ja, vreselijk hoe die beestjes er soms uitzien. Ach gut

Ben altijd wel blij dat sommigen mensen meedenken en die beestjes dan eten/verzorging geven! OK dan!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:54

Wat goed dat je dat doet!
Wij op stal hadden ook een super mager katje, die ziet er nu super uit & is echt speels geworden. Als je hem roept, en hij zit op 30 m. afstand komtie vet hard naar je toe rennen & springen. Lovers

Hopelijk word deze ook heel speels mét mensen, niet alleen met speeltjes waarmee hij weg rent. Huilen van het lachen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:57

Ja, mensen willen meestal geen zwervers maar meestal worden het zulke lieve beestjes Lovers
Haha ja ik hoop het ook! Haha!

Bedankt allemaal!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:20

Mm, wat minder nieuws.
Gister heeft 'ie niet gegeten en hij is de hele dag al niet geweest.
Hoop niet dat er wat aan de hand is. Scheve mond

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:25

Zou je niet beter wat stronghold kunnen halen ipv een bandje? bandjes bij katten blijven levensgevaarlijk (ze hangen zichzelf op) Erg leuk dat jullie die kat zo opvangen Lachen zou ook zeker proberen of je hem te pakken kunt krijgen, bel anders de dierenambulance en leg ze de situatie uit die kunnen vast wel helpen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:32

Ik wil ook graag andere dingen proberen, kan je me misschien vertellen wat stronghold is? Bloos
We hebben met deze bandjes wel opgelet en er zit een speciaal stuk aan waar inhammen zitten waardoor ze heel rekbaar zijn en bij onze kat zit die ook wat losser voor het geval dat.

Ja klopt, we gaan hem ook zeker proberen te vangen en dan proberen te herplaatsen hier in de buurt.

Bedankt voor je bericht!

Edit; we hebben trouwens ook al andere vlooienmiddeltjes gebruikt maar ze blijven altijd een beetje zitten, van die spuitdingetjes in hun nek en allemaal spuitbussen maar ze willen maar niet weg