Het lukt me niet meer om m'n katten binnen de tuin te houden. Ik heb langs alle kanten op normale schuttinghoogte
een strook horizontaal gaas gespannen van een halve meter diep. Dit heeft een jaar lang prima gewerkt ,
als ze tegen de schutting omhoog klommen kwamen ze dat gaas tegen , mopperden even , en sprongen weer
terug op de grond waarna ze weer gewoon lekker in de tuin gingen rommelen.
Maar de laatste weken is het hier net Prison Break !
Eerst wurmden ze net zo lang totdat het gaas vanaf de schutting of rietmatten ging wijken , en dan kropen ze erdoor.
Ik alles dus om de 10 cm vastgezet zodat dat over was.
Toen kwamen ze ineens met via het schuurtje van de buren omhoog klimmen : ook daar een gaas-rand gemaakt.
Toen sprongen ze vanaf de Kliko vanuit het midden van de tuin (toch snel een metertje of 5 !! op het dak van de schuur.
Kliko uit de tuin gehaald en naast die van de buren in de brandgang gezet , ook weer opgelost.
Nu heb ik ze alweer een paar keer heel snel omhoog zien vliegen tegen de schutting / rietmatten , zichzelf als ware acrobaten
achterover doorbuigend / springend vast zien grijpen aan dat gaas , waarna dat gaas doorzakt en ze zich eraan omhoog
optrekken. Dus gaas nog iets dieper gemaakt op de kritische punten , en nog wat beter vastgezet zodat het niet doorbuigt
als er 1 of andere poezel aan hangt.
Daar was ik net om een uurtje of 8 mee klaar , ging toen naar binnen om wat te eten en zag je filmpje

Maar op het moment dat ik je antwoorde zag ik vanuit m'n ooghoek Roytje plat gaan zitten , met z'n rooie billetjes wiebelen....
en die nam een SPRONG !! Sprong zo vanaf de grond zo hoog als die kon , kon net met een felle *hak* het gaas grijpen ,
trok zich op.....en zat op de schutting....en liep dus weer buiten op straat rond.
Als hij dat kan zo vanaf de grond dan ben ik dus klaar met dit gaas....heb weer een kussen van de bank tussen de verwarming
en het katteluikje gefrot zodat ze niet meer naar buiten kunnen totdat ik een oplossing heb.
Ik gun het ze absoluut wel om buiten de wijde wereld in te gaan hoor , maar het is gewoon te gevaarlijk , overal rijden auto's.
Woonden we nu in de polder dan mochten ze meteen de weilanden in van mij , maar hier kunnen ze alleen maar op de weg
lopen en er zijn hier al zoveel katten doodgereden...alleen van de overbuurvrouw al meer dan 10....
En daarnaast dat ik niet wil dat andere mensen last hebben van mijn katten qua poep in de tuin , en ik niet wil dat ze overal
rondscharrelen want je weet niet wat er voor gekken rondlopen en wat mensen allemaal met je kat uitspoken & voeren enzo.
En daarnaast : je weet ook niet in wat voor rommel ze allemaal zitten , ze liggen wel 's avonds bij mij in bed , dat is smerig :-P
Maar vooral omdat ik het mezelf nooit vergeef als er 1 platgereden wordt.....
Maar ik wil wel dat ze lekker buiten in de tuin kunnen....
Ben bang dat ik een heel overdreven bouwwerk moet gaan maken om ze binnen de tuin te houden...ships zeg.
Hebben jullie inspiratie toevallig voor een simpel uit te voeren kattenbarrière die ook nog niet al te lüllig staat in de tuin....?
Ik ben bang dat er geen echt nette & toch simpele oplossing voor is :-P
He jongens wat baal ik hiervan zeg , nu kunnen ze zelfs de tuin niet in....