Hoe beste 2 katten aan elkaar laten wennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Hoe beste 2 katten aan elkaar laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:09

Er is hier een katje aan komen lopen, na een heleboel mensen hier in de omtrek gevraagd te hebben is er geen eigenaar boven water en heeft niemand het katje ooit gezien..dus misschien gedumpt..ik weet het niet.

Nu hebben wij al een kat maar ruimte zat voor nog een erbij, andere kat zat bij oude eigenaar ook altijd met meer katten.

Hij blaast echter gigantisch naar de kleine..en valt aan als ie echt te dicht bij komt of rent zelf weg. Hoe kan ik ze het beste aan elkaar laten wennen?

Lancome

Re: Hoe beste 2 katten aan elkaar laten wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:12

Allebei helemaal bepoederen met talkpoeder of babypoeder.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:47

Lancome schreef:
Allebei helemaal bepoederen met talkpoeder of babypoeder.

Nou ben ik toch echt héél benieuwd waarom dat zou helpen. Zolang ik leef zijn hier al katten in huis, en hebben al enkele keren katten aan elkaar moeten 'laten wennen', maar hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.
Bij ons had het altijd gewoon tijd nodig, de kat die er al was zeg maar laat natuurlijk niet zomaar een vreemdeling 'binnen'. Als het echt niet goed gaat kan je ze misschien 's nachts (of als er niemand thuis is ofzo) appart houden, en de eerste paar keren alleen samen zetten als je er zelf bij bent. Tijd heelt alles Vork

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:13

Mijn zus had 3 jaar 2 katten, broer en zus. In april is de broer overleden, en bleeft de kat tot 2 weken terug alleen. Toen heeft ze besloten om er weer een kitten bij te doen. De volwassen poes reageerde ook heel boos. Blazen, wegrennen etc. Maar het gaat nu al steeds beter en willen ze samen al spelen

Katten zijn solitaire dieren en bijna altijd gaat het eerst af met blazen, grommen etc. Mijn zus heeft ze gewoon met rust gelaten en het gaat steeds beter

Succes. Leuk dat je het katje gaat houden!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 11:05

Gaat hier nog niet geweldig..maar ze komen wel steeds dichter bij elkaar. Zal wel flink wat tijd odig hebben denk ik.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:54

Idd, katten leven van nature alleen. Soms klikt het ook gewoon niet met een kat. Helemaal als je een jong katje bij een oudere zet, dan komt het jonge katje in zijn terrein. Het is een kwestie van met rust laten en de oudere kat moet het gaan accepteren. En dat bereik je met tijd.

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:00

Pinacolada schreef:
Er is hier een katje aan komen lopen, na een heleboel mensen hier in de omtrek gevraagd te hebben is er geen eigenaar boven water en heeft niemand het katje ooit gezien..dus misschien gedumpt..ik weet het niet.

Heb je al wel contact opgenomen met bv. Amivedi? Gecheckt of de kat gechipt is?

Katten lopen soms heel ver, misschien is er wel iemand die hem/haar mist.