voedster van =/- 8 wkn bij ram van n jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

voedster van =/- 8 wkn bij ram van n jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:43

Ok, kom ik weer aan met n dilemma:

Is het mogelijk om bij mijn ram van ongeveer een jaar oud, een voedster van 7-8 weken te zeten. Ram wordt volgende week gecastreerd, het is de bedoeling dat het een koppeltje gaat worden, maar ik zit n beetje met het leeftijdsverschil

Tiffany

Re: voedster van =/- 8 wkn bij ram van n jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:15

Niet verstandig, je ram gaat waarschijnlijk de hele tijd proberen te rijden wat niet fijn is voor je voedster. Je kan je ram beter eerst laten castreren. Als je ze daarna koppelt (op internet staat daar genoeg info over) dan maakt het leeftijdsverschil weinig uit Knipoog

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 11:26

is ook de bedoeling dat ie eerst gecastreerd wordt, dat staat er ook toch? maar daarna is het dus geen probleem?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:30

Ligt er ook een beetje aan hoe groot de ram is en hoe klein de voedster is. Je moet toch altijd nog even wachten tot het veilig is om ze bij elkaar te zetten na de castratie. Meen iets van 3 weken? tja als hij volgende week gecastreerd word dan heb je nog ongeveer een maand om ze appart te houden. Tegen die tijd is de voedster ook weer gegroeid neem ik aan.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:37

lonnie schreef:
is ook de bedoeling dat ie eerst gecastreerd wordt, dat staat er ook toch? maar daarna is het dus geen probleem?

Ik dacht dat je bedoelde dat je ze meteen wou koppelen en dan volgende week castreren Clown
Ik heb met koppelen nog nooit echt problemen gehad, (denk aan pooltjes bij vlaamse reuzen van verschillende leeftijden) Haha!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 11:38

ok, dan is het prima. de ram is niet zo heel groot em de voedster zal idd snel gaan groeien. als ik m volgende week laat helpen moeten ze idd nog 2 weken apart zitten. Maar dan hoef ik niet bang te zijn voor het verschil in leeftijd

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:46

Na het castreren moet je ook enkele weken wachten, voordat de ram erbij mag, he. Knipoog
Anders is 'ie nog vruchtbaar.....

Ik heb een paar maanden terug een voedster van 9 a 10 weken bij een ram van ruim een half jaar oud gekoppeld en het was liefde op het eerste gezicht. Helaas zat de ram er wel regelmatig op in het begin (hij heeft ook veel gedekt in zijn korte leventje), waar ik de DA nog voor gebeld heeft, die me vertelde dat het echt minder zou moeten worden. Gelukkig bleek dat ook zo te zijn, maar af en toe heeft hij nog wel eens zin. Haha!
Maar voor de rest zijn ze zielsgelukkig en klef samen. Echt een romantisch stel, hoor, waar we hier thuis erg van genieten, hahaha...... Zo schattig, als ze steeds samen liggen en in elkaar kruipen. Lovers

Overigens is onze voedster (een rode Nieuw Zeelander) inmiddels groter dan onze ram. De liefde is er niet minder om. Clown Haha!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:49

Nadya schreef:
Na het castreren moet je ook enkele weken wachten, voordat de ram erbij mag, he. Knipoog
Anders is 'ie nog vruchtbaar.....

Ik heb een paar maanden terug een voedster van 9 a 10 weken bij een ram van ruim een half jaar oud gekoppeld en het was liefde op het eerste gezicht. Helaas zat de ram er wel regelmatig op in het begin, waar ik de DA nog voor gebeld heeft, die me vertelde dat het minder zou moeten worden. Gelukkig is dat ook zo, maar af en toe heeft hij nog wel eens zin. Haha!
Maar voor de rest zijn ze zielsgelukkig en klef samen. Echt een romantisch stel, hoor, waar we hier thuis erg van genieten, hahaha...... Zo schattig, als ze steeds samen liggen en in elkaar kruipen. Lovers

Overigens is onze voedster (een rode Nieuw Zeelander) inmiddels groter dan onze ram. De liefde is er niet minder om. Clown Haha!

Geweldig he, hier lopen alle nijntjes los, ik heb alleen vlamen en franse hangoren.
Op een dag stond er een doosje voor de deur met een veel te jong nijntje er in (pooltje)
Bij de vlaam gezet die op dat moment een nest had van ongv de zelfde leeftijd en hij werd geaccepteerd. Nu zit die nog steeds bij zijn stiefmamma op de nek lekker warm Haha! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:54

Tiffany schreef:
Geweldig he, hier lopen alle nijntjes los, ik heb alleen vlamen en franse hangoren.
Op een dag stond er een doosje voor de deur met een veel te jong nijntje er in (pooltje)
Bij de vlaam gezet die op dat moment een nest had van ongv de zelfde leeftijd en hij werd geaccepteerd. Nu zit die nog steeds bij zijn stiefmamma op de nek lekker warm Haha! Haha!

Wat schattig, zie het helemaal voor me. Jaaaaa, we zijn echt vertederd hoe ze samen zijn. Wat een liefde, he, kunnen ze onderling hebben. Echt zoet. Lovers

Dan te bedenken dat ik vroeger altijd konijntjes alleen hield, omdat ik niet beter wist Verdrietig . Konijnen horen niet alleen te zijn.

Overigens mogen ze er hier ook heel veel uit, lekker in de tuin op het gras en ze hebben ook zo'n twee verdiepingen hok, die ik elke dag schoon maak. Ben er echt een paar uur per dag mee bezig, hahaha, maar met alle liefde. Ja

PS: Lief hengstje heb je trouwens. Mooie kleur. Knipoog