vlooienplaag, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

vlooienplaag, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:05

Nou hebben we hier 2 katten en 4 honden zitten met allemaal vlooien Boos! Misselijk

Nou zit er 1 kat binnen en 1 kat buiten. 1 hond loopt los, 1 hond alleen overdag los en 's nachts apart, en 2 honden in een hondenren waarvan de bodem van de iglo bestaat uit zand.

Hoe kan ik nu het beste beginnen met ontvlooien? Ik heb in huis: exil spot on, vlooiendruppels voor over het voer, vlooienpoeder, vlooienshampoo, omgevingsspray, en de advange is besteld en komt van de week binnen.

Nu zijn ze gister allemaal al behandeld met de exil spot on, en de oude hond welke heel heftig op de vlooien reageerde is gister ook nog gewassen met de shampoo. En de katten hebben ieder al een pipet frontline gehad ernaast.

Heeft het nut morgen dan alvast het huis met de omgevingsspray te behandelen? En hoe ga ik dit aanpakken? Echt alles ondersprayen ofwat?

*zucht* ik wil gewoon van die rot beesten af! Frusty Boos!

MieLo

Re: vlooienplaag, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:06

even een stipje.
1 van mijn honden heeft er ook last van, loopt constant te krabben, we blijven spuiten met vlooienspul, vlooiendruppels in de nek etc etc. en ze gaan maar niet weg Boos!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:22

Vervelend he, vlooienplaag!

Zodra de advantage er is, meteen behandelen allemaal.

Het huis kan je idd meteen al doen. Doe het ruimte voor ruimte en doe een gasmasker op, wat een giftig spul is dat!

Zorg dat er geen beesten in de ruimte is en sluit alle ramen/deuren af. Zorg dat de ruimte goed gestofzuigd is en spuit alles in/onder.
Dan uur of 2 de kamer dichtlaten en dan mag je luchten. Paar dagen niet meer stofzuigen/dweilen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:24

en moet de bovenverdieping dan ook gedaan worden? Daar komen de katten namelijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:26

De vlooien vast wel.

Je hond een keer met druppels behandelen die de vlooieneitjes ook aanpakken, frontline combo of exil twinspot (IGR middelen, dus niet de tick off, die pakt de eitjes niet) En morgen gelijk tapijtspray halen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:27

is de advantage dan goed genoeg? En die tapijtspray we hebben de bolfo freegard spray is die dan ook goed?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:28

mirriejj schreef:
en moet de bovenverdieping dan ook gedaan worden? Daar komen de katten namelijk niet.

Alles! Tot in de wc aan toe! Jij loopt de vlooien en eitjes ook mee naar boven Ja

Advantage is prima.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:31

Bah! krijg er gewoon de kriebels van!
En wat dan met de kleren? Nagelbijten / Gniffelen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:32

Wassen!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:34

alles Nagelbijten / Gniffelen zal pap blij mee zijn Vork

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:37

Ja maar van vlooien wordt ie waarschijnlijk minder blij.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:38

Hij vindt het onzin, omdat hij niks ervan merkt, en dus van mening is dat er niks zit Nagelbijten / Gniffelen nouja als de kat vlooien heeft zitten ze ook in huis.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:45

Je hebt de katten toch niet behandeld met de Exil Spot On of bedoel je TwinSpot? En daarna nog met de Frontline?
En ik neem aan dat je de Exil na het wassen erop hebt gedaan ipv voor het wassen?

Omgevingsspray, eerst alles goed stofzuigen, dieren het huis uit ook knagers etc. (eventuele knagers ook behandelen, met geschikte spul). Goed sprayen in alle naden en kieren ook goed en overal waar de dieren komen. Alles goed dichthouden een half uur en daarna luchten. Na een halve dag de dieren er pas weer in laten en dan 3 dagen niet stofzuigen anders zuig je de werkzame stof weer op. Maar vlooien zijn erg hardnekkig het kan zijn dat je dit een flink aantal keer kan herhalen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:24

[***] schreef:
(IGR middelen, dus niet de tick off, die pakt de eitjes niet)

Eitjes worden nooit gepakt, je zult dus de behandeling enkele keren moeten herhalen om de opnieuw uitgekomen beessies aan te pakken. Als je een product als Program maandelijks gebruikt als onderhoud, worden vlooien steriel en komen eitjes inderdaad níet meer uit, maar daar gaat dus een generatie overheen..

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:38

onze katten hebben het nu ook.. wij doen hun een bandje om voor de vlooien (gaan ze dood) en als het te erg word moet het hele huis bij kiertjes en al ingesprayd worden.. lekker duur maar je ben er wel vanaf (A)

succes

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:35

Heeeeel goed stofzuigen en gelijk de stofzuiger zak wegmikken. Je kan ook een vlooienband in stukjes in de zak doen, dan gaat ze in de zak ook dood.
En lekker sprayen.
Mijn katten hadden laatst ook vlooien, gelukkig niet zoveel, dus na pipetje was het wel weg. Maar ook goed gestofzuigd, vooral waar ze vaak liggen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:40

Volgens mij kun je beter niet de hond wassen en dan behandelen met spot on oid. Dan is de werking minder doordat je het huidvet net van de hond hebt afgewassen, waardoor het spulletje minder goed verspreid.

EN idd, alles stofzuigen, plinten, kleden, onder kasten. Stofzuigerzak meteen wegdoen, anders kruipen die k-u-t beesten er weer uit.

Na het stofzuigen het hele huis behandelen met spray, breng je dieren in die tijd even ergens anders, want het is nogal agrssief spul.

En gewoon de dieren goed behandelen, Advantage is een goed merk Ja . Als je de behandeling iedere maand herhaalt, heb je aanzienlijk minder kans op vlooien (hebben wij tenminste, toen we ons hondje nog niet behandelden had ze twee keer vlooien in korte tijd, nu behandelen we haar om de maand en heeft ze nergens last van)

Enne, één vlo op het dier betekent 100 in huis... Slechts 1 % van de vlooien bevindt zich op het dier, de rest zit in de omgeving.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:35

Ow jee, hier ben je mooi klaar mee! Maar dat weet je nu zelf ook wel. Nooit je hond eerst gaan wassen en dan advantage etc gebruiken, dit verspreid zo niet, omdat je het huidvet weg hebt gewassen. Maar dat zei mijn voorganger al
Ga nu niet allemaal middelen door elkaar gebruiken, hier mee kun je je dieren vergiftigen!!

Succes ermee, dat zal je nodig hebben. Vlooienplaag is echt ontzettend vervelend

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:51

Ik heb net de vertegenwoordiger van Exil gesproken en als het echt Spot On is wat je gebruikt heb, duim ik dat je dit niet voor de katten gebruikt hebt. Dit kan namelijk dodelijk voor katten zijn.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 20:28

Dit is niet voor de katten gebruikt faniek Knipoog Die hebben de druppels van exil gehad en de frontline.

edit: had me vergist, het was de tick off ipv de spot on.