Ras: Jack Russel
Leeftijd: 3 1/2 jaar
Geslacht: Reu (gecastereerd)
Opleidingsniveau: Goed. Alle cursussen gedaan, inclusief een stukje hondenpsychologie. Ook behendigheid.
En dan nu het probleem
Mijn honden (naast m'n jack heb ik ook nog een boomertje) gaan 's avonds altijd mee naar de slaapkamer. Zolang wij ze al hebben.
Ze slapen niet bij ons op bed, maar voor de Jack staat er een mandje en voor de boomerhondje een bench.
Dit gaat al zo vanaf dag 1, en dit ging altijd prima.
Niks aan de hand, rangorde is duidelijk.
Nu sinds kort durft mijn Jack niet meer naar boven. En ik probeer van alles te veranderen maar ik snap niet waar hij de angst weghaalt.
Laatste optie is natuurlijk dat hij in Bench blijft beneden.
Er staat een mand beneden wat beneden zijn plekje is. Los beneden is geen optie.
Zodra hij door heeft dat het bedtijd is, kruipt ie in z'n mand en trilt hij als een rietje.
Ik neem hem vriendelijk mee, ik zet hem onder appèl of ik til hem mee. Alles geprobeert.
Het is en blijft een drama.
Onze Jack is bang voor de stofzuiger. Is bekend, dus managen we dit altijd. Hij naar buiten of op de gang als ik stofzuig. Boven bij de trap stond een stofzuiger. Ik dacht misschien ligt het daaraan? Die weggehaald, probleem bleef.
Bench van Boomerhondje was verplaatst, die weer terug naar de oude plaats, helaas probleem bleef.
Clickertraining zijn wij beide bekend mee, maar dat gaat niet werken. Boven weigert hij voedsel, zelfs zijn meest favoriete speeltje, de BAL! Dat is voor een Jack toch echt wel het allerbelangrijkste.
Zelfs geprobeerd of hij op bed wil liggen, maar misschien door de negatieve aandacht wat hij opdat moment krijgt, dat z'n angst bevestigd wordt, maar hij blijft werkelijk waar trillen als een rietje..

Ik hoop dat jullie misschien ideeën hebben voordat ik bij m'n laatste redmiddel kom, en dat is de Jack beneden in de bench doen als wij boven slapen.
Ik zelf vind dat geen fijne gedachte, maar dat is natuurlijk niet anders.
Ideeën, suggesties? Tips? Graag!!
Alvast bedankt.