wat te doen met jonge konijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

wat te doen met jonge konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:43

even een probleem:

een maand of 2-3 geleden is er bij mijn (wederom) een konijn gedumpt. Bleek een voedster te zijn (geluk bij n ongeluk) dus ik wilde haar koppelen aan een groepje konijnen van mezelf. Eerst dus even apart gezet. Toen is het beestje dus bevallen van een nestje konijnen. inmiddels zijn ze een week of 4-5 oud. Het zijn er 4. Mijjn probleem is: niemand wil ze hebben, de konijntjes zijn wildkleur, bruin dus, dus ik denk niet zo in trek. Normaal geen probleem, ware eht niet dat de vakantieperiode eraan komt en ik dus binennkort wel weer een stuk of 6 extra gedumpte konijnen kan verwachten (want zo kom ik aan mn konijnen, iedereen dumpt ze bij mij neer, uiteraard zonder mijn toestemming). Met 4 jonge konijnen die binnenkort van de moeder af moeten, heb ik dus gigantsich plaatsgebrek!!

En mensen die een konijn voor mn hek zetten houden hier natuurlijk geen rekening mee. Ik zoek dus echt dringend een oplossing, want als ze straks eenw eek of 8 zijn, moeten ze eigenlijk wel weg! ik heb al overal advertenties opgehangen, dierenwinkels, dierenarts, marktplaats, hier ok bokt, rondgevraagd, maar niemand wil een konijn. Iemand nog een idee wat ik meer kan doen om ze kwijt te raken??

Anoniem

Re: wat te doen met jonge konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:48

Kijk of je ze bij een knaagdierenopvang onder kan brengen?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:24

knaagdierenopvangen zitten op dit moment ook overvol, zo met de vakanties allemaal. heb er toevallig laatst 2 volwassenen heen kunenn brengen wegens plaatsgebrek, maar met 4 van die kleine erbij is dat ruimtegebrek ook niet echt minder geworden

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:28

Als ik geen moeder had gehad waar ik woon had ik gezegd kom maar brengen. Ikn ben dol op konijnen en heb ook een groep van 5 zitten. Voor me ma helaas the limit.

Ik zal eens rondkijken.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:35

das dus het probleem, die reactie krijg ik van veel mensen, lief bedoeld maar ik heb er dus niks aan, want ik raak de konijntjes er niet mee kwijt Lachen

wel fijn als iedereen een beetje meedenkt en meekijkt, misschien dat zo de oplossing komt !

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:37

Ik zit toch nog steeds te twijfelen of ik weer konijnen wil. Kun je al wat over de geslachten zeggen en zijn ze wel handtam? (ik neem aan dat de vader wild is?)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:47

ik heb geen idee wie de vader is, konijn is zo bij mij gedumpt zonder achtergrond ofzo...konijntjes zien er niet echt halfwild uit, wel gewoon mooie ronde koppies zeg maar.

Ik heb er nog niet al teveel aangezeten, wist eigenlijk niet vanaf welke leeftijd dat mocht. Mij lijkt wel dat ik daar nu een beetje mee kan beginnen toch?

edit; geslacht is nu echt nog niet te zien, das meestal pas na een maand of 2-3 toch? nu zijn ze in ieder geval nog echt te jong

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:03

Ik zou er graag een willen maar woon helaas te ver weg!
Misschien een groot bord in de tuin? Clown
Misschien stomme vraag maar heb je foto's bij je advertentie? Dan kijken mensen er tog sneller naar.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:24

Volgende keer is het verstandig om ze eerder tam te gaan maken. Zeker als het mogelijke halfwildjes zijn kan dit nog problemen op gaan leveren namelijk. Je mag ze met 2 weken gerust al pakken, ik pak ze al vanaf dag 1 uiteraard niet om de hele tijd vast te houden, maar controle en wegen. Dan zijn ze vaak een stuk tammer.
Het geslacht kan iemand die goed geslachten kan checken met 3 week zien (ik kan het altijd zien met 3 weken), maar wanneer je het nog lastig vind kan dit met 8 weken, maar dan moet je alsnog goed het verschil weten en durven te pakken en durven te drukken.
Mocht je straks heel erg omhoog zijn. Ik kan ze tussentijds opvangen, maar kom pas de 22ste en 23ste augustus in Den Bosch mits ze daarheen gebracht kunnen worden. Dan gaan ze wanneer de zomerdrukte voorbij is naar de opvang. Rammen gecastreerd.