vraagje over entingen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FrancesJarig

vraagje over entingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:11

Hallo bokkers,
Ik vroeg me wat af over de entingen van onze hond. Ik weet namenlijk niet wanneer deze weer geent moet worden Nagelbijten / Gniffelen En aangezien mijn ouders nog op vakantie willen zal dit in orde moeten zijn voor het pension. (niet dat het anders niet in orde zou moeten zijn Nagelbijten / Gniffelen )

Ik dacht er zullen vast wel bokkers zijn die meer van entingen afweten Lachen

Onze hond is van 28-05-'07. Wij hebben hem gekregen toen die wat ouder was en al de puppy entingen dus al had gehad. Ik ben er dan ook nog niet zo in thuis Lachen

Bij de laatste enting die hij heeft gehad is 3,4,5,6,7 omcirkelt en zit een sticker Eurican in het paspoort. Dit was op 7 September 2007. Daaronder staat dat hij in September 2008 weer geent moet worden, maar ik weet dus niet of hij daarvoor nog andere entingen nodig heeft Nagelbijten / Gniffelen

Wie o wie heeft voor mij het antwoord Lachen

Fielychi

Re: vraagje over entingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:00

Als hij naar het pension moet, zal hij waarschijnlijk de kennelhoest enting moeten hebben. Volgens je cijfers is hij daartegen niet geent, want dat is nr. 8 namelijk.
Wil je het zeker weten, ga even langs de praktijk met boekje en de assistente kan je precies vertellen hoe en wat. Lachen

FrancesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 16:57

Hij is idd nog niet ingeent voor nummer 8. Dan moeten we dus nog langs de dierenarts. Superbedankt OK dan!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:19

Je moet je hond in september laten enten voor Weil nummer 3 en 6 uit me hoofd gezegd. En de kennelhoest moeten ze hebben voor het pension. Daarvan heb je twee vormen de injectie en de neusdruppel. Ik zou zeker drie weken van te voren de neusdruppel aanraden dit beschermt namelijk ook de neusholte tegen kennelhoest. Je kan ook voor de injectie kiezen maar die moet je bijvoorbeeld nu geven en dan na drie weken herhalen en als het kan nog nog twee weken laten inwerken dat is het best. En je moet je hond even ontwormen voor en na het pension.

FrancesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 09:21

Hee bedankt voor je reactie. Ik ben er nu idd achter hoe het zit met de entingen. Bedankt voor je advies over kennelhoest en ontwormen. Daar heb ik echt wat aan Ja

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:42

wij krijgen op roep van onze vaste dieren arts maar je kan natuurlijk ook zelf bellen

FrancesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:38

ja, maar wij staan nog niet ingeschreven bij de dierenarts want we zijn daar nog niet geweest, maar neem aan dat we na de 1e keer ook bericht krijgen Ja

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:53

ja dan krijg je ook bericht maar je moet dan nu gewoon even bellen naar een dieren arts dan word je daar waarwschijnlijk ingeschreven Knipoog

FrancesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 18:18

jaa als mijn ouders zeker weten dat ze op vakantie gaan maken we een afsrpaak voor de kennelhoest en anders in september voor de gewone entingen Ja
bedankt iedereen Haha!