Welke vijver vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Welke vijver vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:15

Hai,
De tuin word deze week veranderd en we krijgen een grotere vijver. Op het moment hebben we goud vissen(5) en algenkarpers(2).
Ik wil er graag meer kleur in brengen.
Welke vissen zouden bij de vissen die ik nu al heb in de vijver kunnen? En zijn ook nog een mooi om te zien.
Ik kan aan alle vissen komen die verkocht mogen worden. Dus dat is geen probleem.
Graag jullie mening.
Ik zelf had al 2 in mijn hoofd de komeetstaart en de zonnebaars.
Brand maar los.
Bedankt
Groetjes Ashley

rebati

Re: Welke vijver vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:40

Goudwindes,die hebben wij 1 in de vijver, en die is echt van mini visje van 10cm tot vetzak van zeker 25 cm gegroeit. En ze zwemt vaak aan de oppervlakte.
Verder hebben we ook nog schubikins of hoe heeten ze, van die fel rooie, ook mooi.
En koi karpers natuurlijk.
Wij hebben een vijver van 10 bij 12 meter ongeveer en daar zit vanalles samen in, koi's, goudwinde,goudvissen,schubikins en een deel (riet)voorntjes die ik vroeger eens gevangen heb in de rivier.
Dat is geen aanrader,okal zijn de vinnen mooi, ze kweken bij het leven!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:22

Hou met karpers wel rekening dat ze erg woelen en planten vernielen.
Wij hebben in de vijver Goudvissen, Sarassa (goud/wit), Komeetstaart is een variant van de goudvis met een mooie staart, Goudwindes en Shubunkins. Dat laatste zijn bont gekleurd voor diverse kleuren.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 20:47

Komeet staart zat ik indd ook aan te denken. Hoe groot worden deze ongeveer?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:39

Een komeetstaart heb je in Sarassa, Shubinkin en Goudvis is gewoon een variant met een andere vin. Deze kunnen ook gewoon 25 tot 30cm worden uiteindelijk (maar niet allen halen dit).

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:09

wij hebben voornamelijk koi,s ( zie foto in profiel) en nog een aantal sluiwerstraat goudvissen. O ja en nog 4 zonnebaarsjes maar die zie je eigelijk niet

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 12:08

Ow das wel jammer dat je dei zonnebaarsen niet ziet. Ik hoorde dat baarsen en karpers heel agresief zijn tegen elkaar. Klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:13

ik weet niet of jullie katten hebben? maar een steur is ook wel heel erg leuk! wij hebben zelf goudvissen, goudwinde's, en koi'tjes in de vijver, sluierstaarten kan je er ook in doen. de goudvissen en goudwinde's hier zijn ook al erg gegroeid. leeuwekoppen bijv. kunnen erg groot worden. een zonnebaars zie je idd niet goed, maar ruimen wel de rotzooi in de vijver op.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 12:15

Ja wij hebben een kat maar die kijkt niet naar de vissen om. Die vind ze eerlijk gezegt alleen maar eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:19

OohafoO schreef:
Ja wij hebben een kat maar die kijkt niet naar de vissen om. Die vind ze eerlijk gezegt alleen maar eng.

als je heel zeker weet dat de kat er niet bij komt, dan kan je er een steur in doen, wij hebben 1 nacht een steur gehad.. die is toen spoorloos verdwenen, wss in het buikje van de kat.. en dat is wel heel erg zonde..
dit is een steur:
Afbeelding
ze zijn best wel tam, en zwemmen bovenin de vijver.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:43

Hoe groot worden die ongeveer?
We hebben op het moment ook karpertjes die boven zwemmen mijn kat vind het leuk als ze onderwater zijn maar als de mond omhoog komt gaat ze tog een stuk naar achter Tong uitsteken

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:49

Goudwindes zijn erg leuk, als je 's avonds rustig op het terras zit kun je ze boven het water uit zien springen om mugjes te vangen *LOL* Ook shubunkins zijn leuke levendige vissen die kleur en beweging in je vijver brengen. Van steuren is mij verteld dat deze juist veel op de bodem vertoeven omdat ze daar hun eten vinden (hun bek zit aan de onderkant). Je schijnt ze wel vrij makkelijk tam te kunnen krijgen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:54

Wij hebben goudwindes en goudvissen.

Een steur wordt trouwens heel erg groot, dus niet erg handig in een vijver.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:55

Ik vind dat je de karpers en shubunkins ook vrij tam krijgt, bij ons eten ze bijna allemaal uit je hand. Ook de winde,maar daar moet je wel gedult mee hebben!

@ ziggy,ligt eraan hoe groot je vijver is Knipoog