Twee kittens, wat te doen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Twee kittens, wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:34

Hey iedereen,

sinds 2weken heb ik een klein lief katje, Puki genaamd. Zij had nog 2broertjes/zusjes maar deze kregen we niet gevangen. ( ze zijn in het wild opgegroeid.)

Puki nam het goed op, is hier heel gelukkig en miauwt erop los! Lachen
Wat is dan het probleem vragen jullie jullie af ?!

Wel, sinds gisteren zit haar broertje, Dim genaamd, hier ook. Puki is boos, jaloers en ze is helemaal niet meer gelukkig! Dim heeft bang van haar en hij kruipt steeds weg. Zij stelt haar enorm defensief op.

Nu is mijn vraag, gaat dit beteren? Zijn er dingen die wij kunnen doen om haar gelukkiger te maken? En hoe laten we Dim hier een beetje thuis voelen met die boze Puki ! Iemand die hier ook ervaring mee heeft ?

Groetjes,

Valerie.

Mist

Re: Twee kittens, wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:29

DAt komt wel goed hoor, kan wel 2 weken duren, maar het is ook een hele overgang he ? voor beiden, goed van je dat je dit allemaal doet !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:34

Twee tips van Maanling:
1. Als je een bench hebt (of nu voor een paar tientjes aanschaft) kun je de etenstruc doen.

Zet 1 van beiden in de bench en de ander ernaast en geef extra lekker voer (blikvoer bijv). Begin op een meter afstand, en zet ze een paar keer per dag ofzo steeds dichter bij elkaar.

Zo leren ze in elkaars nabijheid verkeren met voer als afleiding, en ze leren dat bij elkaar zijn leuk is want er is dan lekker eten.

Als ze na een tijdje vlak naast elkaar kunnen eten zonder boos te doen, probeer je het eens met beide uit de bench.

(maar meestal is die laatste stap al niet meer nodig)

2. Nog een tip: neem een handdoek die naar de boze kat ruikt (leg een tijdje in het mandje ofzo zodat ie de geur aanneemt) en wrijf daar het 'slachtoffer' mee in. Zo gaat de nieuweling bekend ruiken, en dat helpt ook heel goed.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 16:04

Bedankt beide Lachen

* Mist : het is geen grote moeite hoor, nu heb ik zelf ook 2 kleine katjes Haha!

Ik zal de tips eens proberen Maanling! Ik denk dat jij er ervaring mee hebt Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:06

Nouja, ik heb wel een paar poezen aan elkaar geintroduceerd, maar daar waren de tips gelukkig niet helemaal nodig.

Je kunt voor poezenweetjes altijd op de 'bokt voor poezen' kijken: www.kattenplaza.nl en dan het forum.

DoubleD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:10

ik zou ze gewoon bij elkaar houden! wij hebben het thuis ook wel eens gehad! De eerste dag dat ze samen waren blazen dus ze werden helemaal boos maar naar een paar dagen waren het de dikste vrienden geworden en speelden ze de hele dag met elkaar! zijn natuurlijk ook poezen die niet zo snel vrienden worden maar zou het eerst maar even een paar dagen proberen en kijken of er verbetering komt!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 11:29

Er is inderdaad verbetering Lachen Bedankt voor jullie hulp!