mijn kater is heel erg ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marije85

mijn kater is heel erg ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:21

Afgelopen donderdag was ik met mijn kater van 1 jaar naar de DA geweest want hij snotterde heel erg. Diagnose: zijn tandvlees onstoken, beetje uitgedroogt, infectie aan zijn kin en zijn afweer is niet goed. Hij had een prik gehad voor zijn afweer en antibiotica.

Toen ik vandaag opstond heb ik eten voor hem klaar gemaakt met zijn medicijnen. Toen viel me op dat hij aan het zwalken was, net of hij dronken was. Hij was net wakker dus keek het heel even aan. Later wilde hij van tafel springen en hij viel er gewoon vanaf en als ik hem oppakte was hij ook helemaal slap. Voor de zekerheid de DA gebeld en moest maar even langskomen.

Helaas geen goed bericht: Hij heeft ook blaas ontsteking en zijn nieren werken waarschijnlijk niet naar behoren, daar krijg ik morgen de uitslag van.

nu heb ik begin dit jaar mijn andere siamese kater moeten laten inslapen, omdat bij hem zijn nieren het ook niet meer deden, maar deze was 15 jaar.

nu ben ik bang dat ik deze ook moet laten inslapen, maar wil er wel eerst alles aan gedaan hebben.
Morgen besluit ik of ik hem laat opnemen als zijn bloed slecht uit de test komt.
Ik hoop toch heel erg dat het mee zal vallen, maar de DA zegt dat ik beter van het slechtste uit moet gaan.

heel verhaal maar moest het even kwijt.

danneke80

Re: mijn kater is heel erg ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:26

Dit klink niet goed!!!!
Ik heb het ook meegemaakt met mijn kat. Die was wel al 19 maar had ook slechte nieren. Uiteindelijk bleek dat ze de narcose niet aankon.
Eet jouw kat? En kun je hem temperaturen? Die van mij had namelijk verschrikkelijke ondertemp en moest onder de warmtelamp.
Mochten de nieren wel werken, maar minder dan normaal, dan kan je kat nog heel wat jaartjes mee.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:32

hij heeft vandaag niet gegeten. ik ga zo nog proberen of hij wilt eten. ik denk dat ik hem wel kan temperaturen, maar of het lukt. ik plof zo met hem op de bank met een deken.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:36

Arme kat!
Ik hoop dat hij er weer bovenop komt!
Is zo sneu om je beestje zo te zien...

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:40

Ik zou in ieder geval proberen om hem goed warm te houden. Ook als het temperaturen niet lukt.
Op laten nemen is op zich een goed idee. Zeker als je kat ook niet drinkt (weet niet of dit het geval is) omdat ze in ieder geval infuusjes met vocht en evt dwangvoeding kunnen geven. Zonder eten/vocht gaan ze snel achteruit.

Niet de moed opgeven hoor! misschien valt het mee en is ie gewoon wat lang beroerd van de narcose ivm verminderde nierfunctie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:56

Ten eerste heel veel sterkte. Ik neem aan dat de DA je ook vertelt heeft dat je een kat die niet eet moet dwangvoeren ? Niet eten kan voor katten levensbedreigend zijn ivm leververvetting.

Ik begrijp dat je morgen de bloeduitslagen krijgt ? vraag aub aan de DA of de eiwitwaardes geen vreemde dingen vertonen ! Het zwalkend lopen kan inderdaad op zwakheid en koorts duiden, maar, en ik hoop dat dit niet het geval is, het kan ook op FIP duiden, wat ik helaas al 3 keer heb meegemaakt. Ik hoop dat ik je voor niets ongerust maak (en mijn excuses daarvoor !)- heb getwijfeld of ik dit wel zou schrijven, maar aan de andere kant...toen het mij de eerste keer overkwam heb ik zo lang gezocht naar antwoorden.....

Ik duim iig dat hij snel opknapt !

hier even een link over FIP en ook over de bloedwaardes http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... P/fip.html

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:18

Hij eet niet. Hij reageert wel op mij en loopt de hele tijd achter me aan. ik wikkel hem zo lekker in een dekentje en ga met hem op de bank liggen. zijn temp is 36.9. zijn pil heeft hij net binnen. Dwangvoeren hoe zou ik dat moeten doen?

Ik krijg idd morgen de uitslagen. aan het eind van de dag.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:25

Als je een blikje natvoer in huis hebt: mengen met water fijnprakken en dan (het makkelijkst) in een grote spuit zonder naald in zijn bekje spuiten. Heb je geen spuit, dan steeds op je vinder een beetje in zijn mond op zijn tong doen.

Als je geen blikvoer hebt: misschien heb je nog een blikje tonijn of een stukje kipfilet (in de diepvries of zo)
tonijn of de gekookte kipfilet door een keukenmachientje met water fijnmalen en dat proberen binnen te krijgen. Alles is beter dan niets.

Misschien eet hij de tonijn of gekookte kipfilet wel zelf...soms werkt dat.

Nogmaals, ik hoop dat ik er volkomen naast zit, veel sterkte ! een geef hem een knuffel van mij!

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:33

ik heb wel een klein spuitje in huis. en natvoer ook. dus ga zo aan de slag. Hij wilde nog wel spelen met zijn favo speeltje. Ik zal FIP aan de DA voorleggen. hij ligt nu lekker op schoot. Liefde werkt vaak ook.

dank je wel

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:39

sucess ! Als je morgen toch bij de DA bent, neem dan voor alle zekerheid een grotere spuit mee + een blikje Hills A/D (soort astronautenvoer voor katten) dat mengt zich heel makkelijk met water en gaat probleemloos door een spuit.

Ik heb dat soort dingen altijd op voorraad voor die kneusjes van mij Knipoog Heb al kilo's gedwangvoederd vanwege de opvang van zieke oude katten (en jong grut) via het asiel.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:46

oke dank je wel ik zal erom vragen.
Goed dat je katten opvangt, deze kat heb ik ook van een vrouw over genomen die er niet meer voor kon/wilde zorgen.
Hij is pas 1 dat vind ik raar. de DA denk ook dat hij ouder is aan zijn gebit te zien. maar toen hij gezond was gedroeg hij zich gewoon als een jong katertje.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:14

Gebitsproblemen komen bij jonge katten ook voor helaas, heb dat ook al meerdere malen gehad. Katten van rond een jaar waar niets anders op zat dan alle kiezen te trekken vanwege hardnekkige ontstekingen. Deze gebitsproblemen hebben ook invloed op nierwaardes aangezien bloed wordt gezuiverd door de nieren, ze kunnen daar heel erg ziek van zijn.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 11:22

Helaas heb ik mijn lieve schat moeten laten gaan vanochtend.
Hij had geen FIP, waarschijnlijk leukemie of aids.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:27

Och wat zonde ! heel veel sterkte, je hebt alles gedaan wat je kon doen.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 11:31

dank je. Hij was al aan het dood gaan, hij wilde hem wel opnemen, maar hij kon er eigenlijk niks meer aan doen. Dan is het eerlijker om hem te laten gaan. Toch bedankt voor je tips.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:32

Jeetje..veel sterkte ermee!!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:02

wat ontzettend verrot voor je!
Je hebt de juiste beslissing genomen, ondanks dat ie heel moeilijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:58

Oh wat rot voor je.... veel sterkte.
Je hebt alles gedaan wat je kon doen.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:42

veel sterkte (L)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:54

Heel veel sterkte!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:55

ook namens mij heel veel sterkte ...

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:56

Heel erg veel sterkte!! Je hebt er alles aan gedaan..
Sterkte!

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 21:21

dank jullie wel voor jullie berichtjes, doet me goed. Ik en mijn andere kat missen hem heel erg.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:31

dat snap ik!
Dat is ook ineens heel anders.. ik weet wat je doormaakt.. Ik heb er 21-05-2008 éen verloren.. Verdrietig Ze was nog geen 4.. Verdrietig