Terug van vakantie; kitten rijker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Terug van vakantie; kitten rijker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 04:42

De afgelopen 2,5 week zijn mijn vriend en ik op vakantie geweest in zuid Frankrijk en op de tweede camping scheen er een kitten rond te rennen. Afgelopen zaterdag kwam schoonpaps langs onze tent gelopen met de mededeling dat hij zojuist een kitten onder z'n caravan had, dat hij hem had proberen te vangen, maar dat de kitten te schuw was... Ik op scherp: 'kitten? waar?' en op onderzoek uitgegaan... Nergens was de kitten te vinden, we hoorden alleen mensen op de camping zeggen dat het een vies ding was, met vieze ogen, dat ze aan de vuilniszakken krabte en dat ze wel allerlei ziektes zou hebben, dus de receptie was ingelicht en er zou iemand komen om de kitten 'te verwijderen'.

De hele dag hebben we geen kitten gezien, tot m'n vriend en ik de volgende dag samen naar de iPod zaten te luisteren en mijn vriend aan me vroeg: 'hoorde je dat?', de kitten zat onder de auto van de buren. De buren stonden erbij en zeiden dat we de kitten maar niet moesten aanraken, want je wist het maar nooit met zo'n wild en vies ding. De kitten was verrekte snel en schoot in een rap tempo over de camping heen, met ons erachteraan (arm ding, wat moet ze zich opgejaagd hebben gevoeld). Op een gegeven moment vluchtte ze door de sloot heen (!!) en waren we haar kwijt, het werd donker, dus hebben we de zoektocht opgegeven.

Maandag zijn we op zoek gegaan naar een schepnetje en hebben we tevens een tuigje gehaald, voor het geval dat. Diezelfde middag heeft mijn vriend de kitten te pakken kunnen krijgen met het netje en zijn we naar de DA gereden en de buit was flinke niesziekte, waarvoor ze een spuit antibiotica heeft gekregen. Tevens moest ze daarna 2x daags antibiotica, een kwart van een andere pil, 2x daags stomen, 4x per dag oogjes schoonmaken en zalven en voeren en water geven met een spuitje (ze rook niets en at dus ook niet zelfstandig).

Gister zijn we teruggekomen van vakantie, MET poes. Het is een meiske van tussen de 1 en 2 maand (de DA zei eerder richting de 1 dan richting de 2 maand) van 750 gram, genaamd Bloempje Clown

Net gevangen en op weg naar de DA
Afbeelding

Die meneer de kattenvanger is toch best oke Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een hoop slaap in te halen Gaaaap
Afbeelding

Hier speel ik handbagage (op weg naar NL)
Afbeelding

Dit is mijn slaaphoekje...
Afbeelding

... en dit mijn lekkere bekkie
Afbeelding

Morgen gaan we naar de DA voor een check up en om te bespreken wat voor voorbereiding en planning we moeten treffen voor de kitten die we ruim voor onze vakantie hadden gereserveerd en die over anderhalve week komt. Bloempje krijgt er een leeftijdsgenootje bij om mee te spelen Lachen

ilske

Re: Terug van vakantie; kitten rijker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 04:49

Aah wat een leuk ding!!

Een leuk souvenir zeg ik! Haha!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 04:54

Wat goed van jullie zeg! En wat stoer dat jullie d'r meegenomen hebben. Denk dat ze vast een heel goed leven gaat krijgen bij haar "redders".

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 05:08

De DA zei dat ze eigenlijk het land niet uit mocht, omdat ze niet geent kon worden (te ziek en koorts), maar de DA zei ook dat we haar wel stiekem in onze zak konden steken, so we did Clown

Mijn idee was om er iemand voor te zoeken zodra ze beter zou zijn, desnoods zou ik haar naar het asiel brengen (alles beter dan dood gaan op een camping waar mensen haar zien als een stuk vuil), maar vriendlief is erg stuurs en weigert haar nog uit handen te geven. En ach... waar er 3 eten, kunnen er ook best 4 eten, ze is stiekem ook wel heel erg leuk, lief en mooi Knipoog (wilde haar eigenlijk direct al houden, maar had geen zin in een -eventueel- wijzende vinger van mijn vriend; 'door jou zitten we met 4 katten', dus heb de beslissing aan hem over gelaten Clown ).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:43

Aah wat lief joh, en ook van jullie dat je haar hebt meegenomen.
Toch leuk zo'n vent die zo'n hart voor dieren heeft.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:49

Wat een geweldige daad! Ik denk dat ik precies hetzelfde zou doen ondanks het feit dat ik zelf ook al 3 katten heb waarvan er 1 ook een kitten is.
Ik zou het gewoonweg niet over me hart kunnen verkrijgen om zo'n beestje achter te laten op die camping zelfs als mijn vriend het niet zou willen (terwijl dat net zo'n softie is als ik Clown ).
Hopen dat het goed gaat met zijn toekomstig speelkameraadje en dat ze elkaar een beetje heel laten (en je spullen ook hahaha) Vork

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:01

Wat een lieverd zo te zien.

Het is beter dat jullie haar hebben meegenomen!

groetjes

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:32

Wat leuk, wij hebben ook een zwerkitten meegenomen uit frankrijk 2 jaar geleden, helemaal onder de wormen, teken, vlooien en luizen. Maar is nu uitgegroeid tot een gezonde stoere kat. Super dat jullie hem hebben meegenomen!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:56

Wat goed zeg, die zal een heerlijk leventje hebben nu Lovers!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:58

Wat goed dat jullie haar hebben meegenomen Knipoog
In Frankrijk zijn ze nogal voor het afmaken van kittens Boos!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:03

Onze oude kater Olivier komt uit Frankrijk, hij is inmiddels overleden want het is alweer ruim 26 jaar terug dat mijn ouders kinderloos en zorgeloos op vakantie konden gaan Haha!.

Wat een schattige poesje is het, super dat jullie haar hebben meegenomen!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:53

Wat geweldig van jullie OK dan!
Al die anderen hadden haar laten lopen en was ze doodgegaan.

Wat een lief poezebabykamertje Ja

Heel veel plezier met haar.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:45

ow man, schiet helemaal vol hier wat ontzettend tof van jullie dat jullie dag gedaan hebben! bloempje heeft een geluk gehad zeg mieters! waahhh!!! zo tof! *springt een rondje* zo ontzettend tof van jullie!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:45

Haha nog 1 erbij Clown
Wel een schatje hoor Diaan en ook echt weer wat voor jou hoor dat hele verhaal.
Heb je er nog een beestje bij met een sneu verleden die in een warm nest terecht komt;)
Gefeli met haar en veel geluk!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:56

ja precies, ook mijn eeste reactie, zo breidt je dierenbestand dus uit Diane Lachen maar tof dat je dr meegenomen hebt!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:39

Ik heb kippenvel gekregen van dit verhaal.
Geweldig wat jullie gedaan hebben. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:48

Wat een super goed berichtje, daar word ik blij mee. Zo'n klein moppie hoort niet als vuil te worden behandeld (grote trouwens ook niet natuurlijk). Ze heeft erg veel geluk gehad, dat jullie er waren. Wat een lieve foto dat ze lekker in de nek van je vriend ligt heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:50

Och, wat zag dat beestje eruit. Die had ik ook niet kunnen laten lopen!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:54

Ik vind het echt super goed dat jullie dat katje hebben gevangen en met haar naar de dierenarts zijn gegaan! Echt SUPER! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:55

cissy schreef:
ja precies, ook mijn eeste reactie, zo breidt je dierenbestand dus uit Diane Lachen maar tof dat je dr meegenomen hebt!

Idd

Ik vind het erg lief van je, en wellicht had ik een aantal jaren geleden hetzelfde gedaan.

Helaas weet ik nu hoe veel van onze huidige dierenziektes naar nederland zijn gekomen... Idd door gevallen als deze...

Zorg dat het katje snel van al zijn ziektes afkomt, voor je anderen ermee besmet.

Probeer zelf zo min mogelijk andere katten en honden te aaien om besmetting te voorkomen.

Ik hoop dat het diertje snel opknapt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 14:47

Crossmonster; enerzijds begrijp ik je reactie, anderzijds zie ik hem niet als 'voor mij bedoeld'.

Uit meerdere topics heb ik begrepen dat jij raskatten fokt en er alles voor doet om die vrij te houden van ziektes en andere ongewenste dingen, jouw hart ligt bij dat ras. Bij mij is het anders; mijn hart ligt niet bij een bepaald ras, mijn hart ligt bij dieren in het algemeen. Vanaf mijn 8e loop ik rond op boerderijen en heb ik de meeste zielige katten gezien en voor veel gezorgd voor een liefdevol huisje (m'n hele omgeving is voorzien van katten), we hebben zelfs op onze kosten de huidige stalkat laten steriliseren, omdat vermeerdering voor ons (mij) geen optie is. Mijn huidige huisgenoten zijn een kruising hondje, een Spaanse geredde hond, een asielkat, een Belgische kat die hier kwam als 3 weken oude flessenbaby en dan heb ik het nog niet over de dieren die hier rondgelopen hebben in het verleden. Zo ben ik 3x op en neer gereden naar Oostvoorne (100km van hier) om een zwerfkitten te vangen, uiteindelijk met een vangkooi van de DB, wat niet gelukt is, soms lukt iets niet. Mijn moeder heeft me altijd gezegd dat ik niet de hele wereld op m'n nek kan nemen, maar ik zeg altijd maar 'alle beetjes helpen'.

Onze katten zijn binnenkatten, gesteriliseerd en gecastreerd, eten Royal Canin, worden regelmatig geent, ontwormd en ontvlooid, dus lijken me geen gevaar voor de kattenmaatschappij. Bloempje is inmiddels 2x bij de DA geweest, staat nog steeds onder behandeling en wordt gescheiden gehouden van onze katten en als de tijd daar is, dan wordt ze ook gesteriliseerd. Ik hou me dus niet bezig met vermeerderen van dieren, ik steek een helpende hand toe waar nodig en helaas vergeten veel mensen de zieke dieren die er vies uitzien en waarvan het verleden onbekend is.

Ook ben ik van mening dat de landen zelf hun problemen moeten oplossen, ik heb niet voor niets een hond uit Spanje, een kat uit Belgie en nu dan een uit Frankrijk; niet omdat het land er zelf zo super voor is en ook niet omdat er een opvang is waar we ze naartoe konden brengen. Het asiel zit hier overvol (met dank aan de mensen die idd vermeerderen), maar hier ZIJN tenminste asiels en de dieren die daar zitten zijn voor mij niets minder waard dan jouw raskatten. Misschien zijn ze me emotioneel wel meer waard, ik zou nooit een raskat aanschaffen, met het idee erachter 'die vinden wel een goede plek', want niemand schaft een dure kat aan om hem uiteindelijk weer weg te doen.

Bloempje is in Frankrijk al onderzocht op vanalles en nog wat, ook omdat ik met mijn dieren niet kan riskeren dat ze iets krijgen van een kat die gered is van een camping, want voor mij geldt ook dat mijn eigen dieren voor gaan. Nogmaals; ik begrijp je reactie in een bepaalde richting, maar ik hoop ook dat je nu mijn insteek begrijpt.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties! Het is een scheet van een beest en voelt zich momenteel zo vreselijk goed dat ze de hele nacht aan het spelen is (heerlijk, haha!). Alles gaat lekker, nog 8 dagen antibiotica en ogen zalven, dan kan ze een week erna geent worden en dan de week daarna kan ze bij onze andere katten, dat gaat allemaal dus wel op z'n pootjes terecht komen Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:00

aahw dit beestje krijgt echt een heerlijk leven volgens mij Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:01

Diane, ik kan me heel goed vinden in de reactie van Crossmonster, juist vanwege die ziektes, er komt van alles hier NL binnen door zielige geredde diertjes die door mensen van de straat zijn gevist.

Maar ik kan me ook helemaal in die van jou vinden! Zoals je weet heb en fok ik ook met mn raskatten en ik vis ook van alles van de straat. Heb al tig katten gered hier in de omgeving maar altijd ervoor gezorgd dat ze niet in aanraking komen met mijn katten juist vanwege die ziektes. Maar het neemt niet weg dat ook die zieke dieren hulp nodig hebben.

Ik weet ook dat jij heel goed voor je dieren zorgt en je zal zeker niet zomaar risico's nemen maar CM heeft ook gelijk dat je heel voorzichtig moet zijn.... maar je vertelt dat je dat al hebt gedaan dus des te meer tof dat bloempje bij jou terecht is gekomen.

Solvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:35

Wat super tof dat je dit hebt gedaan!! Haha!

Ze is echt op een super plekje terecht gekomen Haha!
Ook vindt ik het goed dat je gelijk naar de DA bent gegaan!

Veel plezier ermee!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:41

Wat een goede actie van jou! Haha!
Heerlijk dat ze nu haar plekje heeft gevonden!