welke keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

welke keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:34

Ik heb nu 3 mannetjescavia's.
Hurry up, milky way, en bouny, en een konijn twix.
Bounty en twix heb ik al een best lange tijd.
En milky way en hurry up zo'n half jaartje. Maar nu gingen milky way en bounty vechten en hurry up en milky way ook. Dus toen had ik mliky way bij twix gezet, en hurry up en bounty appart. Maar dat gaat ook niet zo heel goed samen. Bovendien doe ik ook niet zo veel met de cavia's. Dus wat zal ik doen: Milky way en hurry up verkopen/weg geven, en dan een jong dwergkonijntje nemen, een rammetje, als binnenkonijn bij bounty. En als het goed gaat hem af en toe bij twix laten. (twix is nl heel sociaal)
Want konijnen vind ik wel veel leuker. Of het zo houden als het nu is?

P_A_R_Love

Re: welke keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:48

Ik weet het niet Knipoog
Maar miss is verkopen de beste optie

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 08:47

oke dankje.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 14:16

verder nog iemand?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:05

Tja, als ze het niet goed samen kunnen vinden en je hebt geen mogelijkheid om ze allemaal appart te zetten is het inderdaad misschien beter om ze te verkopen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 15:07

ja, het kan wel allemaal appart zetten, maar ik zie het nut er niet echt van in, als ik het toch niet echt leuk vind. En ik heb liever dat ze dan naar iemand gaan waar ze veel aandacht krijgen. Ik zeg niet dat ze het hier niet goed hebben, want ze mogen als het mooi weer is altijd in een hele grote ren op het gras.,

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:31

Je zult ook best wel goed voor je beestjes zorgen maar het is voor hen inderdaad leuker om óf gezellig met meerdere samen te zitten, maar dat is dus niet mogelijk, óf lekker veel aandacht te krijgen! Dat ze lekker naar buiten mogen is erg leuk voor ze, doe ik ook altijd vinden ze heerlijk, maar in de winter bijvoorbeeld is het te koud dus zitten ze dagen lang alleen in hun hokje te kijken.. Verkopen is echt de beste optie voor die beestjes en voor jou zelf ook denk ik want je hebt meer plezier met konijnen dan met cavia's zeg je.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 15:45

hurry up heeft wat aan zijn pootje! Heb bounty en hurry up net buiten op de tegels gezet, en hij heeft de hele tijd zijn voorpootje opgetilt, ook bij het lopen? Zou het door vechten kunnen komen? ..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 16:12

Marrke schreef:
Je zult ook best wel goed voor je beestjes zorgen maar het is voor hen inderdaad leuker om óf gezellig met meerdere samen te zitten, maar dat is dus niet mogelijk, óf lekker veel aandacht te krijgen! Dat ze lekker naar buiten mogen is erg leuk voor ze, doe ik ook altijd vinden ze heerlijk, maar in de winter bijvoorbeeld is het te koud dus zitten ze dagen lang alleen in hun hokje te kijken.. Verkopen is echt de beste optie voor die beestjes en voor jou zelf ook denk ik want je hebt meer plezier met konijnen dan met cavia's zeg je.

jaa, daar heb je wel gelijk in..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:47

Dieren zijn geen wegwerpartikelen, misschien moet je daar eens over nadenken !

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:31

Ik ga mee met wat Mist zegt daarnaast spreken konijnen en cavia's elkaars taal totaal niet. Ze kunnen bijelkaar liggen voor de warmte, maar veel leuker is 2 konijnen, 2 cavia's. Dit laatste gaat dus met de 2 heren niet, dan zou ik kiezen een cavia castreren de andere heer naar de opvang en een leuk zeugje bij de gecastreerde beer.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 09:24

Mist schreef:

wat is dat nou weer voor belachelijks? Gestoord

ik doe toch wat het beste is voor mijn dieren?
als het beter is als ze een ander baasje krijgen, dat kan toch?
ik ben alleen eerlijk, ik zeg dat ik niet zo veel heb met cavia's.
Ik heb ze eigenlijk genomen omdat mensen zeiden dat je meer aan een caaf hecht dan een hamster.
NO dus. En daarna heb ik nog 2 caviatjes bij bounty gedaan, VOOR bounty, omdat ik dacht dat hij dat leuk zou vinden. Ik had ook jonge katjes kunnen/mogen nemen van mijn ouders, maar ik heb voor bounty gekozen!
Denk jij eens eerst ff na voor dat je wat uitkraamt! Boos!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 09:25

Faniek schreef:
Ik ga mee met wat Mist zegt daarnaast spreken konijnen en cavia's elkaars taal totaal niet. Ze kunnen bijelkaar liggen voor de warmte, maar veel leuker is 2 konijnen, 2 cavia's. Dit laatste gaat dus met de 2 heren niet, dan zou ik kiezen een cavia castreren de andere heer naar de opvang en een leuk zeugje bij de gecastreerde beer.

ja, een mooie droom, maar dat mag never nooit van mijn ouders..
castreren kost best veel geld..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:40

Je bent 16 jaar, je kan in principe al werken en met 2 dagen werken kan je een castratie betalen. Bij ons kost de castratie 45 euro. Als je het beste voor je dieren wil...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:24

Bij mijn dierenarts kost de castratie van een cavia (als ik het goed heb) 40 euro. Dat lijkt mij de beste optie. Ik zou in ieder geval niet zo snel een cavia bij een konijn zetten, het kan wel maar ze hebben niks aan elkaar. Meerdere mannetjes in één hok (of het nou konijnen of cavia's zijn) kan trouwens eigenlijk nooit, dat draait uit op vechten. En dat gaat er hard aan toe, geloof me.

Als je niet zoveel met cavia's hebt en je geen zin hebt om ze te laten castreren zou weggeven/verkopen inderdaad een optie zijn. Hoewel ik het eerlijk gezegd een klein beetje cru vind, het is misschien wel de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:28

Mist schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Als je een heel goed thuis kan vinden voor de cavia's kan je ze misschien maar beter wegdoen. Naar mensen die een andere instelling hebben dan jij. En denk dan voortaan even heel goed na voor je dieren aanschaft.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:32

saskiakefie schreef:
Mist schreef:

wat is dat nou weer voor belachelijks? Gestoord

ik doe toch wat het beste is voor mijn dieren?
als het beter is als ze een ander baasje krijgen, dat kan toch?
ik ben alleen eerlijk, ik zeg dat ik niet zo veel heb met cavia's.
Ik heb ze eigenlijk genomen omdat mensen zeiden dat je meer aan een caaf hecht dan een hamster.
NO dus. En daarna heb ik nog 2 caviatjes bij bounty gedaan, VOOR bounty, omdat ik dacht dat hij dat leuk zou vinden. Ik had ook jonge katjes kunnen/mogen nemen van mijn ouders, maar ik heb voor bounty gekozen!
Denk jij eens eerst ff na voor dat je wat uitkraamt! Boos!

Ik vind jouw houding niet normaal. Je vraagt ons hier om advies. Dieren neem je niet om ze weer weg te doen als ze je tegenvallen. Zoek een goed tehuis en als je die niet kunt vinden, hou je ze zelf ze zet je ze apart. maar doe niet zo kinderachtig!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 18:57

weet je dat jullie ontzettend kinderachtig zijn? Lachen
Ik kan me hier dus echt boos om maken, als mensen zeggen dat ik dieren als wegwerpartikelen gebruik!
En dan zegt er hier ff eentje: dieren neem je niet om ze weer weg te doen als ze je tegenvallen.
Dat is niet de enige reden, en als ze het ergens anders beter hebben, waarom niet? En waarom vind je mijn houding niet normaal? omdat ik iets uitleg? Ik neem m'n woorden in ieder geval NIET terug!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:02

oke, weer even ontopic:

Ik zit nou weer erg te twijfelen, want hurry up en Bounty lijkt nou wel goed samen te gaan. En twix en milky way natuurlijk ook Knipoog Maar bounty gaat waarschijnlijk ook dekken, dus dat is wel leuk voor hem Tong uitsteken