Wat blijft er nog over?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat blijft er nog over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:59

Mijn man is allergisch voor huisstofmijt en ratten, en in mindere mate voor katten. Nu loop ik zelf ook bij de allergoloog (gelukkig niet voor dieren) en ik vroeg haar laatst, of ratten in het groepje van 'cavia' of 'konijn' valt (want dat is waar ze op testen). Helaas was het antwoord niet echt bevredigend, want er is een groot risico op euh... ik weet dat het niet kruisbestuiving heet, maar dat woord is blijven hangen Clown

Hoe dan ook, ze zei "knaagdieren en konijnen zou ik zijn geheel niet meer doen... een konijn in een hok buiten zou nog wel kunnen, maar verder lijkt het me niet verstandig"... Nou hebben wij een balkon (wel flink groot, maar toch) en ik denk niet dat een konijn echt een fijn leven zou hebben op ons betonnen balkonnetje in een hok...

Maar ja... Het is wel saai zonder huisdieren. Een hond willen we ooit wel, maar waarschijnlijk nog niet zolang we in een flat wonen en we niet zo makkelijk naar buiten stappen (met drie kleine kindjes), een aquarium zouden we wel willen, en die zal er waarschijnlijk ook komen, maar de aaibaarheidsfactor is natuurlijk nogal klein (ik denk nu aan een zoetwaterkreeft met zo'n schaar in m'n vinger, geen succes! Haha! ) en een shetlander op het balkon? Nou ja, een optie natuurlijk, maar ik weet niet of de lift dat gaat houden! ROFL

Iemand nog een interessant huisdier dat we kunnen overwegen? Iets dat in onderhoud en aanschaf je niet meteen een lening oplevert, wat veilig is met kinderen (onder toezicht uiteraard) en waar je ook contact mee kunt hebben?

Ik heb geen inspiratie meer, maar misschien hebben we nog iets over het hoofd gezien?

Groetjes,
Rock

Charlottte

Re: Wat blijft er nog over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:03

papegaai, chinchilla, schildpad?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:05

Er zijn ook katten voor allergische mensen...

Maar wat d8 je van een kameleon ofzo?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:08

Als je allergisch voor honden zou zijn zou ik je een labradoedel aanraden Knipoog Daar kunnen mensen nl wel vaak tegen.

Verder iets dat knuffelig is, heeft meestal een vacht. Dus dat valt niet mee om zoiets te zoeken. Nou moet ik wel zeggen dat ik een aantal jaar terug op school vaak met de rode rattenslang rond liep en dat die echt wel van spelen hielt. Ik weet niet of dat een optie is? Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:11

ik zou geen chinchilla nemen, aaibaarheids factor is daarvan niet zo hoog, tenmiste de mijne is best tam maar vind aaien niet echt super. enne kameleon is heeeel lastig om te houden, kun je beter een baardagaam nemen. zijn heel leuke dieren en goed tam te maken

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:11

Ik vind leguanen zelf heel stoer of een baardagame?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:12

een labradoedel haha ik wist niet dat die echt bestonden las er laatst iets in een boek over maar dacht dat het meer een grap was

edit: ze zijn nog schattig ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:14

MarcoBorsato schreef:
Er zijn ook katten voor allergische mensen...

Klopt, daar hebben we ook nog aan gedacht toen we voor de keuze stonden om een ander huisje te zoeken voor onze laatste (en dus eenzame) kat of een hypo-allergeen diertje erbij... Alleen van de prijzen kreeg ik bijna een hartstilstand Nagelbijten / Gniffelen

Reptielen vind ik zelf op zich een leuk idee... Dat ga ik eens voorleggen Ja Hoe zit dat overigens met salmonella? Heb wel eens gehoord over salmonellabesmettingen door reptielen, vooral bij kleine kinderen?

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:37

En een naaktkat/hond?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:48

Hond is dus een optie voor over een tijdje (hoeft niet naakt te zijn Tong uitsteken ) maar de allergenen van een kat zitten niet zozeer in de haren, maar wel in het speeksel, dus naaktkat is geen optie nee Knipoog

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:59

Baardagaam! Redelijk makkelijk te houden reptiel, en ze zijn gemakkelijk tam te krijgen (Ik kan zo met die van stage op mijn schouder rond blijven lopen Haha!).

Verschrikkelijk duur zijn ze niet, (€25 á €30,- voor een kleintje), en in onderhoud zijn ze ook niet echt verschrikkelijk moeilijk.
Wij verkopen ze vaak genoeg aan mensen die allergisch zijn voor beesten met haren of knaagdieren o.i.d. Clown

Als je meer info wil kun je me wel pb-en Knipoog

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:04

Je hebt ook naakt-ratten Haha!, reptielen kun je ook nemen maar ik weet niet of dat zo gemakkelijk is met kleine kinderen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:34

Baaragamen zijn heel erg leuk, vind ik zelf.
Mijn moeder is erg allergisch voor alles wat haar heeft. Maar wij hebben wel 2 half lang harige katten.
Een heilige birmaan en een maine coon, ze zijn idd wel prijzig. Maar mijn moeder kan er alles mee, die heeft helemaal nergens last van, omdat het met de huidschilfers te maken heeft, maakt het dus ook niet uit dat ze langer haar hebben.
Ze zijn trouwens ook nog eens heel mooi en heeeel erg lief.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:58

neem Noren, gaat ook vaak prima bij allergische mensen, kom maar proef aaien hier!
Tuurlijk zijn ze wel prijzig maar een stuk gezelliger dan een baardagaam of schilpad op schoot Lachen
Er worden regelmatig Noren aangeboden voor herplaatsing door omstandigheden dus het hoeft helemaal niet veel te kosten. en zeg nou zelf, beter een leuk gezellig knuffelbaar huisdier voor een paar rotcenten dan een stil en leeg huis zonder huisdieren.... toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:29

Natje_Spirit schreef:
Je hebt ook naakt-ratten Haha!, reptielen kun je ook nemen maar ik weet niet of dat zo gemakkelijk is met kleine kinderen.

Ach ja, gehandicapte ratten nemen voor mijn eigen plezier is het nou ook niet helemaal...
En ik discussieer weer verder met mijn hubby Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:04

reptielen is niks voor kinderen...
ik heb o.a slangen,baardagamen, een kameleon en een leguaan en ik vind dit geen kinderdieren.
Een kameleon kun je ook niet hanteren deze valt dan bjna van zijn stokkie vande stress daar staan ze om beken'd.
Schildpadden heb ik ook en is ook geen succes voor kids vind ik dan hoor.
Vogeltje is wel leuk en anders misschien idd een dier zonder haar.

Gr Gemma