twee katers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rosanne1988

twee katers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 14:12

hallo,

ten eerst heb ik zelf vrij weinig verstand van katers/poezen af, dus vandaar dat ik het hier even vraag.

een vriendin van me, in een studentenhuis wonend gaat een kitten aanschaffen van het mannelijk geslacht.
het is een erg net studentenhuis, met een grote woonkamer, en een grote keuken dus het diertje heeft plek zat.

nu vroeg ik mij af, is het niet zielig dat zo'n beestje in zijn eentje leeft?
en, kan je er dan nog een kater bijzetten, of word dat vechten geblazen?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: twee katers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:18

Ik heb altijd katers gehad, 2, 3, 4 tegelijk in wisselende samenstellingen (er ging er wel eens een dood jammer genoeg, en er kwam er wel eens eentje bij). Altijd heel goed gegaan, nooit rare dingen meegemaakt. Wel waren ze allemaal gecastreerd op 9 maanden tot 1 jaar, en hadden ze een hele hooizolder tot hun beschikking als 'slaapkamer' en konden ze vrijuit de landerijen in, misschien dat dat ook verschil maakt hoeveel ruimte ze hebben. Ik zou er zeker 2 nemen, kunnen ze lekker met elkaar opgroeien en hebben altijd (kattig) gezelschap. Ze gaan dan ook heel vaak heerlijk tegen elkaar aan liggen slapen *LOL*

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:24

Ik heb ook twee katers, twee broertjes en dat gaat prima samen.
Af en toe knokken ze stevig met elkaar (even laten zien wie de baas is!), maar 5 minuten later liggen ze weer poeslief samen in een mandje.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 14:29

is dit ook beter dan alleen houden, of gaat 1 kater alleen ook prima?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:30

2 is altijd beter, tenzij die ander totaal gestoord is (zoals mijn poes, maar we hebben het wel 2 keer geprobeerd). En als je 2 kittens neemt gaat dat wel goed hoor.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:31

je kunt gerust 2 katers bij elkaar houden.
het is ook veel leuker voor de kat zelf: je vriendin woont in een studentenhuis dus ik neem aan dat ze (de helft van de dag) weg is op school? dan heeft de kat er veel meer aan met een soortgenootje

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:36

1 kat alleen gaat normaal gesproken ook prima.

Je hebt echter katten die zich dan gaan vervelen en de boel beginnen te slopen.

Daarom heb ik er twee genomen: ze slopen nu elkaar Haha!

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:02

aah, oke.. Lachen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:20

2 kan heel goed. Als ze uit hetzelfde nest komen zul je geen problemen verwachten, 2 uit verschillende nest en leeftijdsverschil zal het wat blazen worden, maar dat duurd vaak niet lang

Heb 1 kitten van 7 weken (vondeling) en 1 van 13 weken, en dat was eerst even blazen, maar nu de allerbeste maatjes. Zijn 2 poezen overigens

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:17

Kittens plaatsen wij in het asiel uberhaupt niet als er geen andere kat in huis is, tenzij mensen er 2 nemen.

Ik heb zelf 6 (gecastreerde) katers van alle leeftijden, en dat gaat prima !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:53

Mist schreef:
Kittens plaatsen wij in het asiel uberhaupt niet als er geen andere kat in huis is, tenzij mensen er 2 nemen.

DAt was inderdaad ook zo bij het asiel waar ik vrijwilliger ben geweest. De reden was daar dat zulke jonge katjes anders zichzelf als mens zien en hun mensen ook als gelijken gaan behandelen, wat natuurlijk niet de bedoeling is! Een jong katje heeft andere katten nodig om 'op kattenniveau" mee te spelen en sociaal kattengedrag van te leren. Een katje dat alleen opgroeit lijkt me heel moeilijk te plaatsen in een situatie met andere katten, mocht dat ooit nodig zijn.