kat doet moeilijk met eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

kat doet moeilijk met eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 23:56

Altijd al geweten dat ik een vreemde kat had, maar dit is gewoon absurd!

Meneer weigert de laatste tijd zijn brokjes op te eten als ze gewoon op zijn bordje liggen. Doe je ze in een ander potje, of in een ander bordje, dan wil hij ze ook niet eten. Maar geef je ze vanuit je hand, of gooi je ze gewoon op de grond, dan valt hij er op aan alsof hij weken niet gegeten heeft. Aan de smaak ligt het dus duidelijk niet.
Hoe moeilijker je het hem maakt, hoe liever.
Dus in een voederbal: hij eet
Laat je hem kunstjes doen: hij eet
Laat je hem van de ene kant van de kamer naar de andere kant rennen voor 1 dom brokje: hij eet.
Zet je een potje brokjes boven op zijn voerton, doet hij alles om die brokjes uit dat potje te hengelen en ze zo op te eten.

Maar gewoon op een bordje… hij vertikt het. Jammeren om eten, heel de dag door, zet je hem bij zijn bord: hij steekt zijn neus op en loopt weg. Neem je de brokjes uit zijn bord en op het vlakke van je hand is het direct “njammie, brokjes!” en valt hij er op aan.

Nu en dan geef ik eens wat blikvoeding, en dan heeft meneer geen probleem om uit zijn bord te eten. Ik ga hem echter niet altijd blikvoeding geven. Hij is 9 jaar oud en begint tandsteen te vormen. Dus hij moet gewoon zijn brokken eten. Bovendien wil hij ze wel opeten… alleen niet als ze op zijn bord liggen. Rolleyes

Houdt hij me nu gewoon voor de gek? Of is er iets anders aan de hand?

Hou er rekening mee… hij is slim… heeeel slim… zo slim dat hij ons zelfs doet geloven dat hij dom is… en hij is perfect in staat om ons te trainen en naar zijn pijpen te laten dansen.
Maar toch… dit grapje met zijn eten gaat me iets te ver.

Iemand een idee?

_Yasmine_

Re: kat doet moeilijk met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:59

vind ie het niet gewoon saai en gewoon om van het bord te eten ?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 00:17

Zou kunnen... maar zelf al vindt hij het saai... dan zou je toch denken dat hij begint te eten als hij honger heeft. En dat doet hij dus niet.
Hij jammert en zeurt je de oren van het hoofd.

Ok... ik moet toegeven, het is een kat met reserve. Een dag zonder eten zou hem zeker geen kwaad doen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:28

doet hij het niet om aandacht van jou te hebben? Ik heb dat eens met een hond meegemaakt. Die at enkel brokken als je het met de hand aan hem voerde. Hij was echt al ettelijke kilo's afgevallen op die manier. Wat we hadden gedaan= het aandacht krijgen voor een brokje gradueel afbouwen. ging zo : vraag een kunstje bv. zit, gooi brokje in de voerbak(potje). Doe dit een dag. De volgende dag hetzelfde maar dan drie brokjes, tegelijk in de voerbak. Eet hij er slechts eentje, dan stop je alles weg en negeer je hem compleet. Eet hij ze alle drie? dan ga je nog een kunstje vragen, ... Tot je uiteindelijk een kunstje vraagt en de volledige maaltijd in de pot kan doen. Werkte bij die hond, maar bij een kat? Weet ik niet ...
Als het echt niet lukt, niets anders geven tot hij toch van de honger die brokjes gaat oppeuzelen. Honger overwint uiteindelijk alles. (tenzij hij bij de buren op visite gaat schooien). Cool

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 12:27

Dat is het hem net... meneer gaat dagelijks om zijn portie kip bij de buurvrouw Clown
maar dat is nog geen reden om hier thuis zo moeilijk te doen. Ofwel houdt hij me gewoon voor de gek, ofwel is er iets mis in zijn mond, maar dat betwijfel ik.
Ik zeg het, de intilligentie van dat beest is niet te doorgronden.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:31

Vraag dan aan de buurvrouw of zij hem niks meer wil geven Knipoog

edit: typfout

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:33

Dit is puur een vorm van aandacht vragen. Als hij iets aan zijn mond heeft eet hij ook geen kip en ook geen brokjes uit de hand.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:37

Misschien vindt hij wel inderdaad gewoon saai om van een bord te eten. Als hij de brokjes wel uit een potje hengelt en opeet, nou dan doe je dat toch? Verbrand hij direct ook wat calorien Duivel

En blijkbaar heeft hij toch niet zo erg honger als doet overkomen, anders eet hij wel van een bord.

Tandproblemen denk ik niet echt hoor, dan zou hij helemaal niet eten denk ik. Maar je kunt altijd even in zijn bek kijken(of laten kijken) of er wat ontstoken is..

Sommige katten zijn gewoon wat vreemd.

Wij hebben een vrouwtje(bijnaam is barones, zegt genoeg). Die weigert uit bakjes, schaaltjes of wat dan ook te drinken. Mevrouw wenst om haar water rechtstreeks uit de kraan te drinken. Mag dit niet, dan maakt ze je leven tot een hel, en ze gaat net zo lang door tot ze haar zin krijgt.

We hebben wel meer katten die uit de kraan drinken, maar die doen het voor de lol. Dus lang niet elke dag. De barones drinkt 3 keer per dag uit de kraan. Er mag ook niemand blijven staan kijken anders word ze des duivels. En de kraan moet zo hard en niet harder anders word ze ook boos. Hij mag ook niet druppen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:11

Meneer hier drinkt ook niet uit bakjes water. Alleen vijverwater is goed genoeg.
In de loop van de dag zou hij wel gewoon uit zijn bord gegeten hebben volgens mijn moeder. Dus eens zien wat hij vanavond doet, nu ik thuis ben.
Hopelijk is het gewoon 1 van zijn tijdelijke kuren. Die heeft hij wel meer, hoewel deze wel erg vergezocht is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:19

Stiekem moet ik hier wel om lachen Haha!
Die katten altijd met hun streken Lovers

Toch vervelend en ik hoop voor je dat het opgelost gaat worden!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:23

Even geen blik voer geven vanaf dat bordje.
Alleen brokjes neer zetten 's ochtends, en 's avonds kijken of hij wat op heeft.

Ik denk dat meneer wat kieskeurig geworden is.. Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:04

Het is officieel... hij zit me gewoon voor de gek te houden!

Even de tip van Astragirlie toegepast op hem.
Kat vragen om te gaan zitten, brokje in het bordje => hij eet het op
Gewoon brokje in het bordje gooien => hij eet het op
Twee brokjes in het bordje => hij eet het op
Vijf brokjes in het bordje => hij eet het op
(Op dit punt denk ik: Yes, we zijn er doorheen)
Rest van het potje per vijf brokjes in zijn bord gegooid => hij eet het op
Er zitten nog 3 brokjes in het potje, dus ik kap het leeg op zijn bord => meneer steekt zijn neus op, loopt weg, richting de kelder waar ook zijn eten staat "miauw... ik nog honger Vork " *zucht*

Wil er iemand een kat hebben? lol

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:11

HAHA Huilen van het lachen
Je mag hem brengen hoor Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:17

Leuk he, die vindingrijke poezels..
Ik krijg er morgen weer een kitten bij.. ben benieuwd hoe die gaat worden, maar hij straalt wel rottigheid uit Haha!