Een ruim jaar terug zo ongeveer, waren we op zoek naar een pup. We hadden 2 rassen die ons leuk leken: een Labrador of een Akita Inu (poolhond).
Toen kwamen we en nestje tegen van 5 pups, de moeder was een Labrador en de vader een Akita!
We wilden een zwart reutje, en dat was de enige die nog over was! Dat kwam dus heel mooi uit.
1. Een foto van het nest:

Nu, ruim een jaar later, waren we op zoek naar een 2e hond erbij, een pup. We wilden of een Husky, of een zelfde soort kruizing als Dizo, onze huidige hond. We hadden al een afspraak gemaakt om te komen kijken bij een nestje, toen ik een foto naar iemand wilde sturen en zag dat we een mailtje hadden van de eigenaars van Raya, waar we nog contact mee hadden.
Ze vroegen of we iemand kende die intresse had in Raya, want ze moesten haar wegens omstandigheden wegdoen!!
Mijn vriend en ik hoefde niet te twijfelen, gelijk gebeld, dingen geregeld, we hadden afgesproken dat we haar na onze vakantie op zouden komen halen (eind aug).
Maar de volgende dag kon mijn vriend niet meer wachten, en hebben we haar opgehaald!
Raya is in redelijke goede conditie, dit wil zeggen, ze is erg verwend. Ze kreeg veel te veel eten en is hierdoor iets minder dan 10 kg te zwaar. Ze werd 3x per dag 10 minuten uitgelaten omdat ze eigelijk het vrouwtje uitliet. Overigens is het nog wel een heropvoedklus, want doordat ze zoveel energie had kon de vrouw hier niet de baas (en de man was veel werken).
Maar we hebben het idee dat ze al een stuk gehoorzamer is

Hier dan de foto's van het gelukkige stel!!
2.

3. Dizo, de grote broer

4. En Raya, het zusje

5.

6. Knappe meid!

7.

8. Run !

9.

10.

11.

12.

13. En moe in haar mand.

We hebben Raya nu sinds vrijdag, bij hun is ze nog nooit los geweest, nog nooit in een auto en nog nooit verder van huis geweest dan een blokje om.
Bij ons heeft ze heerlijk los gezwommen en gerend, ze volg wel het voorbeeld van haar keurig opgevoede broer

En tussen haar en Dizo gaat het ook super!
Hier ook nog een erg leuk filmpje: