Dwerg keeshondje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Dwerg keeshondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:11

Heej allemaal!

Ik weet niet of het hier thuishoort.
Zo niet hoop ik dat dit topic verplaatst kan worden.

Mijn zus word 13 augustis 21 en wil een dwergkeeshondje als verjaardags cado.
We hebben al op internet gekeken en er was niet erg veel te vinden over het kopen.
(Wel in België maar mijn ouders willen niet echt ver rijden)
Als ze jarig is zitten we in limburg. Waarschijnlijk willen we er dan ook 1 kopen, zodat als ze naar de camping komt om haar verjaardag te vieren ze haar kan krijgen.
Nou zijn we dus op zoek naar een fokker.
Ze wil echt een dwergkeeshondje omdat hij niet te groot moet zijn en omdat ze op een beer lijken.
(vind zij) Daarom hoopte ik dat jullie me misschien meer informatie kunnen geven, en misschien mij kunnen leiden naar een fokker?
Ik heb hier ook een foto van een dwergkeeshondje zodat jullie weten wat voor een ze er wil:

Afbeelding

Alvast bedankt!

PercyLeen

Re: Dwerg keeshondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:16

Belgie..hierbij moet ik zeker aan een puppykennel etc denken? NIET doen!! haal daar niet je pup vandaan!! Dit zijn broodfokkers!! Koop je hondje bij iemand die fokt volgens de regels van de rasvereniging!! ( http://www.keeshondenclub.nl ) Hier heb je later alleen maar profijt van!! Haal niet zomaar even ergens een hondje..laat je goed voorlichten en benader de juiste fokkers!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:25

Jeanine84 schreef:
Belgie..hierbij moet ik zeker aan een puppykennel etc denken? NIET doen!! haal daar niet je pup vandaan!! Dit zijn broodfokkers!! Koop je hondje bij iemand die fokt volgens de regels van de rasvereniging!! ( http://www.keeshondenclub.nl ) Hier heb je later alleen maar profijt van!! Haal niet zomaar even ergens een hondje..laat je goed voorlichten en benader de juiste fokkers!

Oke dankjewel!
Nouja we hadden alleen even op site's gekeken.. En dat waren vooral site uit belgie.
Ja mijn ouders zullen zowiezo niet zomaar een hondje kopen.
We willen wel goede voorlichting.
Maar ik hoop ook dat ik met dit Topic ook wat meer te weten krijg over die hondjes!
Ik zal eens op je site kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:09

Koop er in ieder geval geen één in Belgie,die hier te verkrijgen zijn zijn allemaal broodfokkers ,je koopt daar zieke hondjes niet raszuiver,waar je veel te veel voor betaald.

Bel gewoon een aantal fokkers af,of die en nestje krijgen.Maar ik vrees dat je voor een dwergkees op een wachtlijst moet.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:55

Een goede fokker geeft geen pup mee dat als cadeau bedoeld is. En terecht. Want ze moet zelf een hondje uitzoeken wat bij haar past. Bovendien is het toch ook veel leuker om alle voorpret mee te maken ipv zo een pup in je handen krijgen?

Geeft haar een cadeaubon ofzo, dat ze zelf een hondje uit mag zoeken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:57

silvana schreef:
Koop er in ieder geval geen één in Belgie,die hier te verkrijgen zijn zijn allemaal broodfokkers ,je koopt daar zieke hondjes niet raszuiver,waar je veel te veel voor betaald.

Sorry, maar als Belg wil ik toch eventjes reageren voordat mijn dierbaar landje een slechte naam krijgt: wat voor een ongelofelijke zever zit jij hier uit te kramen??

In België mag je dus geen hond kopen? Alle honden in België komen van de broodfok? Komaan zeg, kijk ook eens wat verder dan dat je neus lang is. Natuurlijk moet TS eventjes gewaarschuwt worden voor broodfokkers, want ik heb zo het vermoeden dat een dwerg keeshondje van een erkende fokker behoorlijk prijzig zijn, en dan gaan mensen al snel waar het minder duur is... Maar om nu te stellen dat héél België vol met broodfokkers zit, is toch wel héél overdreven. In Nederland zitten er waarschijnlijk ook heel wat broodfokkers. In België kan je evenzeer naar een goede, erkende fokker gaan, waar je wél waard krijgt voor je geld... Als je bij een goede fokker zit is er dus geen reden om weg te blijven bij honden uit België.

Eerst en vooral ga ik verder wel mee in wat Lysette zegt. Een goede fokker geeft geen pups mee als cadeau, een dier als cadeau geven is zoiezo al fout. Dan kan je veel beter een cadeaubon voor een hond geven... Tuurlijk, de pret van de verrassing is iets minder groot, maar je zus zal er véél meer mee zijn.

Dan, de grote waarschuwing voor broodfokkers.. Als je een goede, gezonde pup wilt kopen uit een gezond moederdier, een pup die een goede start van zijn leven heeft gekent, dan zijn er een paar dingen waar je op moet letten:
- als er op één plaats, van meer dan 2/3 verschillende rassen pups zijn: maken dat je WEG bent daar
- koop je pup liefst bij een familie waar de pups in de huiskamer opgroeien
- koop je pup bij een erkende fokker (eentje die aangesloten is bij een rasvereniging, in België bij St-Hubertus)
- beste is als de ouderdieren getest zijn op erfelijke ziekten, en de fokker daarvan resultaten op tafel kan leggen
- als het moederdier niet aanwezig is: maken dat je WEG bent
- een goede fokker geeft zijn pups niet mee voordat je 8weken oud zijn
-...

Nog wat info, die je best wel eens leest:
http://www.broodfok.be/documents/26.html#2
http://www.despetitspolissons.nl/Franse ... andel.html
http://home.wanadoo.nl/gverwoert/dieren/broodfok.htm

Hier staan kennels in Nederland die dwerg keeshonden fokken en aangesloten zijn bij de rasverening:
http://www.keeshondenclub.nl/kennels/ke ... shond.html

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:07

@tantjeuh

Goed hoor dat je voor je landje op komt Knipoog maar helaas zijn er bij jullie wel een aantal 'grote' broodfokkers vandaar dat mijn alarmbellen even gingen rinkelen..maar idd Belgie is uiteraard niet alleen maar broodfok!!! Absoluut niet zelfs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:51

tantjeuh schreef:
S schreef:

Sorry, maar als Belg wil ik toch eventjes reageren voordat mijn dierbaar landje een slechte naam krijgt: wat voor een ongelofelijke zever zit jij hier uit te kramen??

In België mag je dus geen hond kopen? Alle honden in België komen van de broodfok? Komaan zeg, kijk ook eens wat verder dan dat je neus lang is. Natuurlijk moet TS eventjes gewaarschuwt worden voor broodfokkers, want ik heb zo het vermoeden dat een dwerg keeshondje van een erkende fokker behoorlijk prijzig zijn, en dan gaan mensen al snel waar het minder duur is... Maar om nu te stellen dat héél België vol met broodfokkers zit, is toch wel héél overdreven. In Nederland zitten er waarschijnlijk ook heel wat broodfokkers. In België kan je evenzeer naar een goede, erkende fokker gaan, waar je wél waard krijgt voor je geld... Als je bij een goede fokker zit is er dus geen reden om weg te blijven bij honden uit België.

Eerst en vooral ga ik verder wel mee in wat Lysette zegt. Een goede fokker geeft geen pups mee als cadeau, een dier als cadeau geven is zoiezo al fout. Dan kan je veel beter een cadeaubon voor een hond geven... Tuurlijk, de pret van de verrassing is iets minder groot, maar je zus zal er véél meer mee zijn.

Dan, de grote waarschuwing voor broodfokkers.. Als je een goede, gezonde pup wilt kopen uit een gezond moederdier, een pup die een goede start van zijn leven heeft gekent, dan zijn er een paar dingen waar je op moet letten:
- als er op één plaats, van meer dan 2/3 verschillende rassen pups zijn: maken dat je WEG bent daar
- koop je pup liefst bij een familie waar de pups in de huiskamer opgroeien
- koop je pup bij een erkende fokker (eentje die aangesloten is bij een rasvereniging, in België bij St-Hubertus)
- beste is als de ouderdieren getest zijn op erfelijke ziekten, en de fokker daarvan resultaten op tafel kan leggen
- als het moederdier niet aanwezig is: maken dat je WEG bent
- een goede fokker geeft zijn pups niet mee voordat je 8weken oud zijn
-...

Nog wat info, die je best wel eens leest:
http://www.broodfok.be/documents/26.html#2
http://www.despetitspolissons.nl/Franse ... andel.html
http://home.wanadoo.nl/gverwoert/dieren/broodfok.htm

Hier staan kennels in Nederland die dwerg keeshonden fokken en aangesloten zijn bij de rasverening:
http://www.keeshondenclub.nl/kennels/ke ... shond.html

Leuk dat je het voor Belgie opneemt,maar ik woon er ook Haha!
Heb er jaren in asiels gewerkt en voor dierenartsen.Dus weet waar goede en slechte honden vandaan komen.
Natuurlijk kan je bij een particuliere fokker goede honden kopen,maar ik had niet de indruk dat dat meisje dit bedoelde.
Toevallig wil ik zelf ook een dwerkees of een chi.Daardoor weet ik ook dat je juist in Belgie zo moet uitkijken voor de broodfokkers.Die hier echt meer aanwezig zijn als in nederland.
als je een goede dwergkees wilt of chi moet je op een wachtlijst.Je kan hooguit fokkers afbellen en hopen dat er een pup is afgezegd.Maar de nesten vandeze hondjes zijn vaak erg klein,dus die kans is gering,maar hij is er wel.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 00:05

Nee oke.
Mijn zus woont nog steeds hier bij ons.Het is nog niet zeker of ze er 1 krijgt. En ook niet of we dr meenemen ofniet. Dat moeten we allemaal nog afwachten.
Voor de rest bedankt voor de site's!
Meer info is altijd welkom..

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:46

xTamara schreef:
Nee oke.
Mijn zus woont nog steeds hier bij ons.Het is nog niet zeker of ze er 1 krijgt. En ook niet of we dr meenemen ofniet. Dat moeten we allemaal nog afwachten.
Voor de rest bedankt voor de site's!
Meer info is altijd welkom..

ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van, deze topics blijven hier maar komen,

honden zijn geen kadootje.............koop maar een bos bloemen..............

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:53

gwenfflames schreef:
ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van, deze topics blijven hier maar komen,

Als je er moe van word moet je niet meer reageren Knipoog
Trouwens.. We weten nog niet eens hoe we dit gaan aanpakken dus laten we dat maar links leggen en het hebben over die honden zelf.
Misschien geven we wel een tegoedbon misschien gaat ze wel mee..
We zien dat nog wel.
Ik heb dit topic niet geopend om het daar over te hebben maar om gewoon weg meer informatie te krijgen over dit soort hondjes.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:40

Ik zou haar idd toch zelf laten kiezen, dan kan ze er eentje helemaal naar haar smaak uitkiezen waar het mee klikt.

Verder zijn er best wel fokkers in NL lijkt me van dit ras.
Op internet vond ik deze info:
De Keeshond is een vrolijk en vriendelijk gezelschapshondje dat zeer nieuwgierig en eigenwijs is. Ze zijn bijzonder gehecht aan hun baasjes, oplettend en leergierig. Ze zijn zeer waakzaam en dijnzen voor niemand terug. De Keeshond is bovendien zeer kindvriendelijk en doet niets liever dan spelen. Wat de Keeshond zo mooi maakt, is onder andere zijn vacht. Deze is fluwelig op het gezicht, oren, benen en poten.Omdat de vacht zo lang is heeft deze veel aandacht nodig. Regelmatig borstelen is dus de boodschap. Zeker 1 à 2 keer per week. De Keeshond behoord tot de kleine rassen, maar er zijn echter 5 onderverdelingen onder de Keeshonden:

Verder kan je op de keeshonden club kijken:
http://www.keeshondenclub.nl/fokkerscode.html

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:06

rockwitch schreef:
Ik zou haar idd toch zelf laten kiezen, dan kan ze er eentje helemaal naar haar smaak uitkiezen waar het mee klikt.

De Keeshond is een vrolijk en vriendelijk gezelschapshondje dat zeer nieuwgierig en eigenwijs is. Ze zijn bijzonder gehecht aan hun baasjes, oplettend en leergierig. Ze zijn zeer waakzaam en dijnzen voor niemand terug. De Keeshond is bovendien zeer kindvriendelijk en doet niets liever dan spelen. Wat de Keeshond zo mooi maakt, is onder andere zijn vacht. Deze is fluwelig op het gezicht, oren, benen en poten.Omdat de vacht zo lang is heeft deze veel aandacht nodig. Regelmatig borstelen is dus de boodschap. Zeker 1 à 2 keer per week. De Keeshond behoord tot de kleine rassen, maar er zijn echter 5 onderverdelingen onder de Keeshonden:

Deze site is al meerdere malen genoemd Knipoog

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:48

rockwitch schreef:

Dankjewel voor je commentaar!
De site was inderdaad al genoemd.
De eigenschappen gaan over een keeshondje.
Ik weet niet of er een verschil kan zijn tussen een keeshondje en een dwergkeeshondje?

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:04

xTamara schreef:
gwenfflames schreef:

Als je er moe van word moet je niet meer reageren Knipoog
Trouwens.. We weten nog niet eens hoe we dit gaan aanpakken dus laten we dat maar links leggen en het hebben over die honden zelf.
Misschien geven we wel een tegoedbon misschien gaat ze wel mee..
We zien dat nog wel.
Ik heb dit topic niet geopend om het daar over te hebben maar om gewoon weg meer informatie te krijgen over dit soort hondjes.

Sorry maar niet reageren lukt niet, heb zelf een hondenschool en zie teveel van dit soort dingen mis gaan!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:06

gwenfflames schreef:
Sorry maar niet reageren lukt niet, heb zelf een hondenschool en zie teveel van dit soort dingen mis gaan!

Snap ik.
Maar ten 1e.. Vooral mijn ouders regelen dit.
Het word ons 2e hondje dan en mijn ouders weten wel wat ze doen.
Het enige wat ik wil is wat meer informatie over deze hondjes e.d.

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:11

kom maar bij ons op puppycursus dan, wij zitten in Ede!

En mijn aller-aller eerste eigen hondje was een.....Dwergkeesje, echt waar!!
Hij was 11 toen ik hem meenam, en hij is bijna 17 geworden.
Totaal verknipt maar wij hebben er een hele leuke hond aangehad maar ze zijn echt heel pittig, geloof me! Pas heeft iemand me ook om advies gevraagd, Dwergkeesje van ruim een half jaar oud, teefje beet flink van zich af!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:13

gwenfflames schreef:

Totaal verknipt maar wij hebben er een hele leuke hond aangehad maar ze zijn echt heel pittig, geloof me! Pas heeft iemand me ook om advies gevraagd, Dwergkeesje van ruim een half jaar oud, teefje beet flink van zich af!

Oke, volgends mij bijt een hond niet zomaar.
Trouwens als ze bij ons zou bijten, doet ze het daarna nooit meer.
Ik heb trouwens nog nooit echt gehoord dat ze pittig waren.

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:25

xTamara schreef:
gwenfflames schreef:

daarom vraag je toch ook om advies, van mensen die het ras kennen, toch?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:26

Ja klopt.
Daarom ben ik ook blij met je reactie;)
Vaak hoor je alleen de leuke kanten namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:45

Het zijn ook hele leuke hondjes,alleen kan niet iedereen er mee over weg.Ze zijn idd pittig.
Het zijn keffertjes ,als je niet op past bijtertjes.

het zijn vooral eenmans hondjes.Een keehond je is heel zelfstandig,houd van zijn baas zonder slaafs te zijn.Is heel waakzaam,vooral naar alles wat hij als eigen beschouwt.

Voor mij is het nog altijd hethonderas.Op het moment heb ik er geen ene omdat mijn honden uit een asiel komen.Maar zodra ik kans krijg, heb ik weer een kees in huis.Ze hebben gevoel voor humor, jagen niet ,zijn enorm slim,als je handig bent kan dit in je voordeel werken.Ben je niet zo handig met honden ,is hij jou de baas.Het is beslist geen Paris hilton hondje.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:26

Als je echt eerlijke en betrouwbare informatie over het ras wil bel dan de rasvereniging. Die zijn ervoor en de informatie is gratis.

Blijf weg bij aanbieders op marktplaats en ga niet zomaar af op informatie op internetsites.
Het zal niet eenvoudig zijn om op zo'n korte termijn een echt goed gefokte pup te krijgen, normaal zijn er wachtlijsten.

Informeer altijd bij de rasvereniging over de fokker die je in gedachten hebt voordat je er een pup koopt!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:03

Even wat beginnersfoutjes op een rij:

Citaat:

Fout. Een slechtgefokte hond, of een hond die in zijn eerste levensweken te weinig heeft gezien, kan wel degelijk ''zomaar'' bijten. Denk aan angstbijters. ''Zomaar'' is het nooit, maar een aanleiding is dan ook lastig aan te wijzen. En kennelsyndroom en slechte fok kan je er vaak NIET uittrainen.

Citaat:

Ik snap absoluut niet hoe je zoiets kan zeggen... zeker met oog op bovenstaande...

Citaat:

In dat geval moet je toch écht eens goed over het ras gaan lezen, voor jullie uberhaupt overwegen het ras aan te schaffen.... Want dan heb je echt iets gemist.

Sorry voor deze botte reactie, maar ik lees iets teveel naief gedoe over het wezen hond...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:25

Nakisha schreef:
Even wat beginnersfoutjes op een rij:

Citaat:

Fout. Een slechtgefokte hond, of een hond die in zijn eerste levensweken te weinig heeft gezien, kan wel degelijk ''zomaar'' bijten. Denk aan angstbijters. ''Zomaar'' is het nooit, maar een aanleiding is dan ook lastig aan te wijzen. En kennelsyndroom en slechte fok kan je er vaak NIET uittrainen.

Citaat:

Ik snap absoluut niet hoe je zoiets kan zeggen... zeker met oog op bovenstaande...

Citaat:

In dat geval moet je toch écht eens goed over het ras gaan lezen, voor jullie uberhaupt overwegen het ras aan te schaffen.... Want dan heb je echt iets gemist.

Sorry voor deze botte reactie, maar ik lees iets teveel naief gedoe over het wezen hond...

Dus dan is de reden toch angst? En niet bzomaar bijten? Ik bedoel met zomaar bijten, bijten zonder een reden. Angst is een reden..
Een hond mag niet zomaar bijten. Als die dat wel doet moet dat toch afgeschaft worden??
Anders word het beestje hardstikke vals
Trouwens zo naief is het niet. Ik vraag toch hier informatie voordat we hem eventueel zouden kopen?
Ik vind je reactie inderdaad te bot.
En nog maals, ik ga hem niet halen mijn ouders wel. Die hebben wat meer verstand van honden.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:48

Citaat:
Dus dan is de reden toch angst?

Ja, maar de reden van die angst is soms heel lastig te bepalen. Angstige honden zijn heel vaak onvoorspelbaar.

Citaat:
En niet bzomaar bijten? Ik bedoel met zomaar bijten, bijten zonder een reden. Angst is een reden..

Mee eens, maar juist de angstige hond kan bijzonder onvoorspelbaar zijn in het bijtgedrag... De ene keer wel, de andere keer niet.

Citaat:
Een hond mag niet zomaar bijten. Als die dat wel doet moet dat toch afgeschaft worden??
Anders word het beestje hardstikke vals

Vals en bang zijn twee verschillende dingen. Een hond afmaken omdat hij angstig is, is onnodig. Met veel aanpassing van de eigenaar is er goed mee te leven, maar helaas snappen veel mensen een angstige hond niet en is een spuitje er snel ingezet.

Dat is ook waarom ik zo bot uit de hoek kwam. Dwergkeesjes zijn inderdaad vrij pittige dieren. Ik hoop dat jullie een goede fokker kunnen vinden. Maar als ik een tip mag geven; zet je niet vast op de verjaardag. Dan is de genoemde kadobon een leuk alternatief. Zet je gewoon vast op het vinden van een fokker die je vertrouwd. (Eerlijk is eerlijk, ik ben zelf niet eens van de rashonden, en een goede fokker kan ook een particulier zijn. Maar het gaat er dus om dat je goed zoekt voor je koopt.)

Sterkte met de zoektocht!