Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Verder kwa voer doe ik denk ik 1,5 maanden met een zak van 60 euro. Dus 40 euro per maand aan voer en 14 voor cursus is 54 euro. Daarbij geef ik hem af en toe een blikje voer, of een speeltje of een kluif. dus laten we zeggen dat wij toch wel 60 euro in de maand kwijt zijn.
. Ik moet eerlijk zeggen dat ik per keer 10 zakken voer tegelijk koop ivm de korting die ik dan krijg dus ik heb eigenlijk geen idee hoeveel ze bijv. per maand eten. Ik gok per hond een zak per anderhalve maand/ twee maanden. Het voer dat ze bij mij krijgen is ook speciaal en kost in de winkel zo'n 50 euro per zak van 12 kilo. Agility is vaak goedkoper bij een kynologenclub waar je lid van wordt en dan een bepaald bedrag per seizoen voor de training betaald. Even googlen op het net of even bellen met de plaatselijke club vertelt je veel. Voor de jaarlijkse cocktail betaal ik zo'n 48 euro per hond. Dan nog de extra koekjes/botjes wat je natuurlijk zo gek kan maken als je zelf wilt. Momenteel is er echter eentje onder behandeling van de orthomanueel therapeut en dan ben je al snel 200 euro verder
.
. De kans is natuurlijk wel groter bij bepaalde rassen, maar ik zou eerst echt gaan voor een hond die ikzelf leuk vind. Heb je dan een goede band met je hond dan vindt bijna elke hond alles leuk wat ie met de baas kan doen!
.
In principe kun je met elke hond behendigheid doen hoor
van mijn hond weet ik zeker dat die het leuk gaat vinden want dan kan die zich lekker uitleven
hij wil maar al te graag achter de vogels en konijnen aan
op training is dat niet altijd even handig, maar hij begint nu steeds beter te luisteren
Dat is ook gewoon een kwestie van opvoeding zoals je zelf al zegt. Maar het instict zit er nog wel in.
XjolitaX schreef:Nou bij mijn hondje zit het jachtinstict er nog aardig in hoorhij wil maar al te graag achter de vogels en konijnen aan
op training is dat niet altijd even handig, maar hij begint nu steeds beter te luisteren
Dat is ook gewoon een kwestie van opvoeding zoals je zelf al zegt. Maar het instict zit er nog wel in.
In het bos is het wel ideaal hoor. Ik kan hem gewoon los laten als ik ga hardlopen, dan rent die vrolijk mee. Dat is dan wel weer leuk

hij blijft wel soms ergens kijken ofzo maar komt daarna gewoon weer achter me aan gerent
Degene die mij les geeft op cursus heeft ook zo'n hond gehad en die kon er ook super mee overweg in het bos

moonsparkle schreef:En wat voor hond vinden jullie het meest geschikt voor agility?