Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cyntje schreef:Ik dacht dat je die dingen juist beter niet in je hok kon hangen...
mystery1980 schreef:knaagstenen zijn slecht voor konijnen, niet doen dus
zie http://www.konijnen.nl en zoek maar eens op knaagstenen
Cyntje schreef:Ik heb wel een knaagsteen voor mijn cavia's maar geen zoutsteen....
Cyntje schreef:Maar aan die knaagsteen word amper geknaagt,... dus hoef ik me verder ook geen zorgen te maken denk ik...
salsaentango schreef:]zout blokje zou ik zelf niet doen maar dat is ieder zijn eigen.. door het zout is de kans heel groot dat de konijn en zelf knaagdieren niersteentjes kan krijgen of last van de nieren.. het is niet altijd het geval maar de kans is er wel om te komen.. en sneller met een zoutblokje
Lolleke schreef:Cyntje schreef:Maar aan die knaagsteen word amper geknaagt,... dus hoef ik me verder ook geen zorgen te maken denk ik...
nee, maar dan krijgen ze het ook niet in gigantische hoeveelheden binnen die schadelijk zijn.salsaentango schreef:]zout blokje zou ik zelf niet doen maar dat is ieder zijn eigen.. door het zout is de kans heel groot dat de konijn en zelf knaagdieren niersteentjes kan krijgen of last van de nieren.. het is niet altijd het geval maar de kans is er wel om te komen.. en sneller met een zoutblokje
Nahja, zoals ik al zei als het sporadisch is (die van mij doen het af en toe met warm weer, heb t blokje 2 mdn geleden gekocht, hij is alleen een beetje rond bij de randjes) is die kans niet mega vergroot.
Dan krijgen ze van ander extra voer, zoals knaagstangen etc. meer schadelijke hoeveelheden binnen.
Jolandaa_ schreef:ga naar de bossen. zoek een blok hout. is wat natuurlijker en knaagt voor de konijnen ook fijn. dit hebben wij altijd.
( overigs, valt een konijn niet onder de groep knaagdieren)
mijn hamster krijgt het wel. anders knouwde hij de tralies af. ik heb liever dat hij knaagsteen binnenkrijgt als dat geverfde plastic om het ijzer.
Nadya schreef:Een konijn is wel een knaagdier.