Kleine max is overleden door niesziekte.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Kleine max is overleden door niesziekte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:47

Gisteravond laat, zoals elke dag was ik met mijn vriend de paarden aan het binnenzetten. Mijn vriend schreeuwde oppeens dat ik snel moest komen.
Er zat een klein hummeltje van ik schat nog geen 7 weken helemaal in elkaar gekrompen op de grond, zwaar ondervoed, aan het snotteren, echt geen gezicht.

We hebben hem mee naar huis genomen. Hij dronk afentoe wat melk en leek wat beter te worden. Die nacht heeft hij bij mij geslapen in bed, niet omdat ik hem meegenomen had, maar omdat hij zelf bij mij in bed was geklommen.
Hoe z'n klein ziekelijk hummeltje, nog zo ontzettend lief kan zijn.

Vanmorgen vroeg een afspraak gemaakt bij de dierenarts. om half 12 konden we terecht. Maxie ging met het uur achteruit en raakte onderkoeld, ik hield hem in een dikke sjaal tegen me aan om warm te blijven.
Eenmaal bij de dierenarts zei ze dat zijn kansen heel erg klein waren en dat we het oplappen veel geld en vooral heel veel moeite zou gaan kosten.
We (ik en mijn vriend) hoefden niet eens na te denken over die vraag, we wisten meteen al dat we het gingen doen, dit kereltje verdiende het recht op leven, en wat moet je nou met geld als je er niks goeds mee kan doen.

De dierenarts spoot hem 2 volle spuiten met vocht in en gaf ons een hele hoop medicatie en speciale melk mee.
Op de terugweg leek hij wat actiever te worden en zwaaide wat met zijn kleine beentjes. Hij voelde zelfs al wat warmer.
Thuis lag hij tegen een warme kruik aan in een warme handdoek terwijl ik zijn eerste flesjesmaaltijd klaarmaakte. Hij vond de melk blijkbaar ontzettend lekker. Toen ik bijna klaar was met voeren, begon hij weer te zwaaien met zijn beentjes, deed zijn mond wagewijd open, en blies zijn laatste adem uit in mijn armen, net toen het weer wat beter ging Verdrietig

Rip kleine maxie.
Afbeelding

Wat bleek uiteindelijk, vorig jaar is ons beloofd dat zijn moeder gesteriliseerd zou worden, uiteindelijk is dit niet gebeurt en heeft ze een aantal nestjes (nu al ja), achter elkaar gehad en is ook nog eens niesziekte uitgebroken.
Ik ben woedend, dat mensen dit dieren kunnen aan doen, woendend. Boos!

tanya89

Re: Kleine max is overleden door niesziekte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:50

Ach gut, lijkt het net beter te gaan is het ineens over.. Ach gut
Wat een klein hummeltje was het..
Vind het toch goed dat jullie je nog zo hebben ingezet!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:53

jeetje sneu hoor!
wat een schatje was max.
sterkte!
vr groetjes saskia

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:56

Ach wat sneu! Jullie hebben in ieder geval je best gedaan voor die kleine. Jullie wilden er wel voor vechten, fijn dat je DA daar in meegaat dan. Het heeft alleen niet zo mogen zijn. Het is helaas niet anders, maar ik weet dat het erg verdrietig is. Arme klein poesenkind.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:45

Wat jammer, het is inderdaad een heel leuk beestje. Goed dat jullie je best hebben gedaan!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:58

Ach jeetje wat sneu allemaal zeg Verdrietig Zo'n klein hummeltje

Was die wel 'tam' dan?

Toevallig vorige week een kitten gevonden op mijn werk. Gelukkig is zij kerngezond, alleen nog vrij bang, maar dat gaat beter.

Sterkte iig, je hebt gedaan wat je kon!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:02

Gelukkig heeft kleine max de laatste uren van zijn leven mogen doorbrengen met mensen die het beste met hem voorhadden en meteen gek op hem waren en voor hem wilde zorgen.
Je hebt gedaan wat je kon, het mocht niet zo zijn
sterkte

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:03

Aaah wat erg... Vind het wel echt heel erg goed van je dat je je toch voor hem hebt ingezet Ja

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:06

Wat fijn toch dat er mensen zoals jullie zijn, en die kleine toch nog liefde gevoeld heeft..

Sterkte!!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:06

Aaah dat arme beestje.. Ach gut
Jullie hebben op zijn laatste nacht en dag gedaan wat jullie konden, helaas heeft het niet geholpen.. Ach gut

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 15:40

Myra87 schreef:
Ach jeetje wat sneu allemaal zeg Verdrietig Zo'n klein hummeltje

Was die wel 'tam' dan?

Toevallig vorige week een kitten gevonden op mijn werk. Gelukkig is zij kerngezond, alleen nog vrij bang, maar dat gaat beter.

Sterkte iig, je hebt gedaan wat je kon!

Hij was niet tam toen we hem meenamen maar had de kracht niet om flink te verzetten, de hele avond/nacht tegen me aangehouden en toen hij wat meer energie had wilde hij zich ook niet meer verzetten (ik en mijn vriend zaten hem de hele tijd te kroelen Bloos ).
Jammer dat dit kereltje het levenslicht niet meer mocht zien, hij had het zo verdiend.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:03

aahhwwww Huilen
Wat een hummeltje.... Echt super van je dat je best hebt proberen te doen Knipoog

Ik weet niet pcies waar het kan, maar ik hoorde dat er ook een aantal dierenartsen zijn die castratie en sterelisatie gratis doen om de kattenpopulatie in toom te houden
OK dan! Misschien is dat een optie voor de moederpoes...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:09

Heel sneu, ik hoorde het gisteren al van je. Jullie hadden het beste met hem voor, maar het heeft niet zo mogen zijn. Wat kan een dier in zo'n korte tijd een impact op je hebben he...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:46

Ach germ, arm beestje. Zoiets hadden wij vorig jaar ook met onze kitten. 8 weekjes oud en overleden aan de kattenziekte, van het ene op het andere moment ging hij hard achteruit. Heeft na een paar dagen ook nog een opleving gehad, maar uiteindelijk toch overleden helaas

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:43

wat een supper mooi katje was het zeg.! onze kat had ook erg de niesziekte.. gelukkig is hij erdoor gekomen.. de snotjes nieste hij overal in het rond.. echt zo zielig..

snap ook niet echt van die mensen dat ze de katten niet hebben laten helpen als ze het beloven.. helaas kunnen we der niet altijd wat aan doen..

sterkte.!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:37

aantal jaar terug heb ik samen met mijn ma een paar weken jong katje welke ook erg ziek was meegenomen naar huis! Hij heeft 3 antibiotica kuren gehad en de DA dacht ook dat hij het niet zo redden maar hij leeft nog!
Vind het erg goed van je dat je je zo voor dit diertje hebt ingezet! Toch het laatste wat je kan doen Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:41

Ach arm klein hummeltje. Gelukkig heeft hij van jullie nog liefde gehad. Super goed van jullie!