Meet Kalimero, ons zorgproject!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Meet Kalimero, ons zorgproject!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:49

Kalimero was achtergelaten door zijn mams ... (ahh)

Mamakip had al een aantal kuikens en had de rest achtergelaten. Kalimero had al een klein gaatje in zijn ei gepikt en je zag hem bewegen. Mijn zus en ik hadden hem uitgepeld en in een handdoek bewaard. Hij was helemaal nat, koud en bewoog bijna niet. We dachten dat hij dood was (hij had een hele tijd niet bewogen) en stonden op het punt om hem weg te gooien en opeens deed hij zijn snaveltje open (geluk voor hem Tong uitsteken)

Mee naar huis genomen en onder een bureaulamp gelegd. We hebben hem elke keer gedraaid en over zijn ruggetje geaaid. Na een uur begon hij wat regelmatiger te ademen. Na 2 uur deed hij zijn oogjes open, was een stuk droger (kreeg al dons) en begon afentoe wat te piepen.

Hierna probeerde hij op te staan. Hij had echt enorme voeten, mijn zus en ik dachten dat zijn voeten niet goed waren, we hadden andere kuikens uit het ei zien komen, maar Kalimero had echt supergrote en misvormde voeten. Door die grote voeten viel hij telkens om. Hij zette elke keer zijn snavel tegen de handdoek en probeerde zich zo omhoog te trekken (wel slim Knipoog) Maar hij verloor door zijn grote voeten elke keer zijn evenwicht, hij belandde elke keer op zijn ruggetje en krijste het dan uit.

Hij nam elke keer 30 seconde een pauze maar probeerde daarna elke keer weer om op te staan. Dit deed hij de hele dag door. 'S nachts is mijn zus een aantal keer bij hem wezen kijken en vond hem elke keer op zijn rug. Hij had haar nog niet gezien, en lag daar lekker als de koning te snurken, maar zodra hij haar zag begon hij hard te krijsen Tong uitsteken.

De volgende nacht was het mijn beurt, en ik heb hem maar 1 keer op zijn rug aangetroffen. Pas na 2 dagen kon hij staan.

Ik heb helaas geen foto's van de pasgeboren Kalimero, want ik had geen camera. Kalimero is nu 5 en een halve week oud en doet het super. Zijn medekuikens op stal zijn 1 en 2 dagen ouder dan Kalimero, maar Kalimero is een stuk groter.

Het is trouwens een heel verwend kipje, zijn eten wordt een aantal keer per dag bijgevuld, meneer gooit alles uit zijn bakje maar toch krijgt hij nieuw eten, zijn water wordt een aantal keer per dag ververst en dan nu het ERGSTE! DEZE KLEINE KIP HEEFT EEN EIGEN KAMER!! Verwend of niet ??

Afbeelding

Ready for take off!

Afbeelding

Schijnbeweging

http://nl.youtube.com/watch?v=QdCcpIbBa5Y

Op meert springen

Afbeelding

Tjaa ...

Afbeelding

Lenig kipje

Afbeelding

De achterkant van je voet moet ook schoon!

Afbeelding

Wijdbeens

Afbeelding

Zo groot is Kalimero!!

Afbeelding

Op iemand staan of liggen vind die geweldig

Afbeelding

En lekker onder zijn lampje liggen

Afbeelding

Zo zag hij er iets meer dan 2 weken geleden uit

We weten trouwens niet of het een hen of een haan is. Hebben jullie een idee ??

Anoniem

Re: Meet Kalimero, ons zorgproject!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:52

Lovers Wat een schatje! En wat groot al!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:02

ik heb vroeger ook een kuiken tot kip groot gebracht en moet zeggen dat het t leukste huisdier was wat ik ooit heb gehad! als ik ging fietsen ging hij mee op t stuur en hij lag altijd op schoot te slapen. door t vele aaien was zijn staart wat omlaag gegroeid Bloos op een gegeven moment vond ik t toch wel zielig zo alleen en mocht hij bij een vriendin in een zorgboederijtje bij een bejaardentehuis ik vond t vreselijk maar deed t voor hem. de baas belde me savonds nog of hij m anders mee naar huis mocht nemen voor zijn kinderen omdat hij zo lief was maar dat was niet mijn bedoeling want dan kon ik m net zo goed zelf houden! toen ik de volgende morgen vroeg ging kijken was hij dood....... Verdrietig hij had bij mij nooit geleerd op stok te slapen maar in een mandje. nu had ie dat daar natuurlijk niet en is waarschijnlijk op de koude grond gaan liggen wat hij niet heeft overleefd... Huilen ik heb nog jaren verdriet erom gehad, gek he. maar dus wel een tip! als je m niet op stok leert slapen kan hij niet gewoon meer in een groot hok zonder stro! ik heb dat op de harde manier geleerd...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:07

ahhh wat lief.
even over dat voer.
Kippen zijn scharrel dieren.
Daarom gooit ze het voer denk ik uit het bakje.
Lekker laten scharrelen. is goed, zelf het eten zoeken

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:09

Wat een leukje zeg!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:46

wat een leukerd Haha! wij hebben ook veel kuikens met de hand grootgebracht Tong uitsteken this leuk he om te zien hoe snel ze groeien en hoe tam ze worden Haha!
is kalimero een brama ?

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:13

girlyggirl schreef:
ik heb vroeger ook een kuiken tot kip groot gebracht en moet zeggen dat het t leukste huisdier was wat ik ooit heb gehad! als ik ging fietsen ging hij mee op t stuur en hij lag altijd op schoot te slapen. door t vele aaien was zijn staart wat omlaag gegroeid Bloos op een gegeven moment vond ik t toch wel zielig zo alleen en mocht hij bij een vriendin in een zorgboederijtje bij een bejaardentehuis ik vond t vreselijk maar deed t voor hem. de baas belde me savonds nog of hij m anders mee naar huis mocht nemen voor zijn kinderen omdat hij zo lief was maar dat was niet mijn bedoeling want dan kon ik m net zo goed zelf houden! toen ik de volgende morgen vroeg ging kijken was hij dood....... Verdrietig hij had bij mij nooit geleerd op stok te slapen maar in een mandje. nu had ie dat daar natuurlijk niet en is waarschijnlijk op de koude grond gaan liggen wat hij niet heeft overleefd... Huilen ik heb nog jaren verdriet erom gehad, gek he. maar dus wel een tip! als je m niet op stok leert slapen kan hij niet gewoon meer in een groot hok zonder stro! ik heb dat op de harde manier geleerd...

Daar zijn mijn zus en ik ook zo bang voor ... Dat hij het gewoon niet overleeft, je verwent ze thuis ook zoveel Tong uitsteken Hij krijgt een stok, maar nu slaapt hij op een doos. Hij vind het geweldig om daarop te zitten. We moeten nog even een manier zoeken hoe we die gaan ophangen. Ook in de tuin hebben we een schuilhok voor de cavia's en daar gaat hij altijd op zitten Tong uitsteken.

XxSultanxX schreef:
wat een leukerd Haha! wij hebben ook veel kuikens met de hand grootgebracht Tong uitsteken this leuk he om te zien hoe snel ze groeien en hoe tam ze worden Haha!
is kalimero een brama ?

Is zeker leuk hoe snel ze groeien, ik denk nog zo vaak terug aan toen hij nog zo klein was. Dat kleine natte beestje paste eerst wel 4x in mijn hand Tong uitsteken Nu moet je hem bijna met 2 handen vast houden. Het is een soort van kruising met brama. Op stal hebben we 1 haan, dat is een gewone kip met een beetje brama erdoorheen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:17

Ik herinner je verhaal nog, wat is die leuk geworden zeg Lachen

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 14:23

poes schreef:
Ik herinner je verhaal nog, wat is die leuk geworden zeg Lachen

Leuk Lachen Hij is echt zooooo ontzettend grappig ... Vandaag zijn we met hem wezen wandelen, dan komt die elke keer achter je aangerend, soms vliegt hij tussendoor. Ik lig dan helemaal in een deuk Tong uitsteken Hij komt echt als een bezetene achter je aan gerend/gefladderd

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:37

Wat een grappig kipje. wel erg verwend, maar ja, dat krijg je als je zo schattig bent.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:45

aah, wat een schatje! Lovers

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:42

Oh die is leuk zeg! Lekker eigenwijze kop zit erop *LOL*
Brama zie je er duidelijk in terug Ja bij ons op stal hebben we ook een half tamme kip, heb me slap gelachen om dat ding. Kippen zijn tof Lovers