Mamakip had al een aantal kuikens en had de rest achtergelaten. Kalimero had al een klein gaatje in zijn ei gepikt en je zag hem bewegen. Mijn zus en ik hadden hem uitgepeld en in een handdoek bewaard. Hij was helemaal nat, koud en bewoog bijna niet. We dachten dat hij dood was (hij had een hele tijd niet bewogen) en stonden op het punt om hem weg te gooien en opeens deed hij zijn snaveltje open (geluk voor hem

Mee naar huis genomen en onder een bureaulamp gelegd. We hebben hem elke keer gedraaid en over zijn ruggetje geaaid. Na een uur begon hij wat regelmatiger te ademen. Na 2 uur deed hij zijn oogjes open, was een stuk droger (kreeg al dons) en begon afentoe wat te piepen.
Hierna probeerde hij op te staan. Hij had echt enorme voeten, mijn zus en ik dachten dat zijn voeten niet goed waren, we hadden andere kuikens uit het ei zien komen, maar Kalimero had echt supergrote en misvormde voeten. Door die grote voeten viel hij telkens om. Hij zette elke keer zijn snavel tegen de handdoek en probeerde zich zo omhoog te trekken (wel slim

Hij nam elke keer 30 seconde een pauze maar probeerde daarna elke keer weer om op te staan. Dit deed hij de hele dag door. 'S nachts is mijn zus een aantal keer bij hem wezen kijken en vond hem elke keer op zijn rug. Hij had haar nog niet gezien, en lag daar lekker als de koning te snurken, maar zodra hij haar zag begon hij hard te krijsen

De volgende nacht was het mijn beurt, en ik heb hem maar 1 keer op zijn rug aangetroffen. Pas na 2 dagen kon hij staan.
Ik heb helaas geen foto's van de pasgeboren Kalimero, want ik had geen camera. Kalimero is nu 5 en een halve week oud en doet het super. Zijn medekuikens op stal zijn 1 en 2 dagen ouder dan Kalimero, maar Kalimero is een stuk groter.
Het is trouwens een heel verwend kipje, zijn eten wordt een aantal keer per dag bijgevuld, meneer gooit alles uit zijn bakje maar toch krijgt hij nieuw eten, zijn water wordt een aantal keer per dag ververst en dan nu het ERGSTE! DEZE KLEINE KIP HEEFT EEN EIGEN KAMER!! Verwend of niet ??

Ready for take off!

Schijnbeweging
http://nl.youtube.com/watch?v=QdCcpIbBa5Y
Op meert springen

Tjaa ...

Lenig kipje

De achterkant van je voet moet ook schoon!

Wijdbeens

Zo groot is Kalimero!!

Op iemand staan of liggen vind die geweldig

En lekker onder zijn lampje liggen

Zo zag hij er iets meer dan 2 weken geleden uit
We weten trouwens niet of het een hen of een haan is. Hebben jullie een idee ??