Kattenbak, ieuwie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Kattenbak, ieuwie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 22:39

Ik heb sinds een paar dagen een kat, en dat is helemaal toppie. Ze is leuk en lief, en ik ben heel blij met haar!

Maar ik heb wel één probleem: mijn kattenbak stinkt. En niet naar poep, want ik verschoon hem netjes heel regelmatig, maar naar kattenbakvulling. Ik vind dat grint echt enorm stinken, er komt zo'n stoffig steenluchtje vanaf en als de kat erop is geweest en flink gekrabd heeft ruik ik het door heel de woonkamer. Bovendien ben ik er volgens mij ook licht allergisch voor, want ik heb ineens weer jeukende ogen en mijn hoofd voelt wattig. Even lekker doorluchten is ook geen optie, want de kat mag natuurlijk nog niet naar buiten en ik heb (nog) geen gaasjes voor de ramen, dus die kunnen alleen open als ik er als een soort waakhond voor ga zitten.

Iemand een goeie tip? Ik ben vast niet de enige die hier last van heeft. Ik las op internet al iets over biologische kattenbakvulling, is er iemand die daar ervaring mee heeft? Of zijn er meer mensen die er last van hebben en die me kunnen vertellen welk merk het minste 'stinkt'?

_Charlotte

Re: Kattenbak, ieuwie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:41

Ik zou een ander soort kattenbak vulling proberen, wat voor vulling gebruik je nu?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:42

Er zijn ook kattenbak vullingen met frisse geurtjes hoor! Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:43

Je hebt ook houtkorrels als kattebak vulling. Niet alle katten vinden het even fijn, maar het ruikt wel minder naar steen. Ik vind zelf kattegrind eigenlijk wel lekker ruiken.. Knipoog Sommige merken ruiken wat sterker dan andere, als je kat dus niet van houtkorrels (gewoon in de suup te halen) houdt kan je ook wat in merk varieren..

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:43

Ik zou een andere vulling proberen, ik ruik onze kattenbak nooit, het nadeel bij ons is wel dat t aan zn pootjes blijft zitten, en dus zie je over pootafdrukjes Nagelbijten / Gniffelen Maar welk merk wij hebben geen idee eigenlijk!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:44

Je zou ook eens houtkorrels kunnen proberen deze stoffen niet en nemen goed het vocht op dus de bak blijft mooi schoon

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:46

ik gebruik houten korrels voor mijn konijnen als toiletvulling. Ruikt nog een soort lekker ook en absorbeert super goed! is alleen niet klontvormend en dus minder makkelijk te verschonen.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:48

Wij gebruiken catsan (schrijf je dat zo?? Clown ) maar daar ruik je geen geurtjes Haha!
Misschien een optie?

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:52

Mijn kattenbakvulling ruikt naar babypoeder, klinkt apart, maar ik ruik dus nooit vieze luchtjes Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:55

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:00

Idd, de houtkorrels, ik heb 2 kittens, en vind het geweldig, je ruikt het grid niet, en ook de drolletjes niet, mits je optijd verschoond. Mijn zus heeft ook een kat, en heeft altijd van die andere grid, dat vind ik waardeloos en ruik je idd!

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:03

ik heb ook een soort parel achtige korrels, deze haal ik altijd bij de welkoop (boerenbond) Hier zit ook geen akelig luchtje aan, het absorbeert ook super!!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 23:13

Wooow, wat veel reacties! Lachen

Dank jullie wel allemaal, houtkorrels worden vaak genoemd dus die ga ik zeker eens proberen! Ik heb nu van dat grintspul, gewoon hier in de supermarkt gehaald. Ik heb ook overal stofpootjes ervan, maar dat vind ik niet zo erg, die poets ik wel gewoon weg. Het is meer dat ik die lucht en de irritatie van mijn ogen erg vervelend vind (ik heb sowieso erg gevoelige ogen vanwege hooikoorts en de oogdruppels die ik daartegen gebruik). Zijn er nog meer mensen die wel last hebben van grint, maar niet van die houtkorrels? Want ik ben bang dat het een beetje aan mij ligt, ben sowieso hypersensitief als het op geurtjes aankomt (en het is dus echt dat grit, poep schep ik er meerdere keren per dag uit dus die ruik je echt niet - en bovendien vind ik dat minder stinken dan die gruislucht). Sanne222, ik vind babypoeder bijvoorbeeld ook al vreselijk stinken, gruwelijk chemisch luchtje, daar wil ik mijn huis ook niet mee vol hebben. Knipoog

Die litter pearls zien er ook wel fijn uit, Lieveli! Ik ga eens kijken wat hier in de buurt te verkrijgen is.

Dijkzicht, dan ga ik ook eens bij de Boerenbond kijken, zijn dat dezelfde die Lieveli linkt? Ik kom regelmatig bij de Boerenbond, dus dat zou erg makkelijk zijn, als ik die daar kon halen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:19

Houtkorrels ruiken vrij sterk naar zaagsel, maar dus geen chemisch luchtje.. Die pearls ruiken niet, maar onze katten vinden het niets, kan je dus het beste zelf proberen Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 23:20

Zaagsel vind ik wel lekker ruiken, dus dan heb ik nu in elk geval twee opties!

Heel fijn voor mijn neus en oogjes, en gelukkig kan ik het grint ook kwijt aan mijn ouders voor hún kattenbak, dus ik hoef niet eerst die zak op te maken. Nogmaals bedankt voor alle reacties, is echt super om zo snel twee oplossing aangeboden te krijgen. Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:28

wij hebben van kattegemak een katten bak.. probleem daar is je moet hem om de dag de boven ste poepjes weg halen haha.. maar hij word elke week opgehaald en krijg je een nieuwe ervoor terug Haha! en daar zitten apparte soort grind in maar geen kattenbak steentjes Tong uitsteken en deze ruik je dan niet (teniminste heb ik geen last van haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:22

als je houtkorrels gebruikt, kan je ook een zak gebruiken, je haalt de zak eruit, gooit hem weg, en klaar!
wij hadden op stage een kattenbakvulling, en die rook heerlijk (stond een potje bij de toonbank met dat spul erin) weet alleen de naam niet meer.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:34

Ik zweer bij de Litter pearls. Kat woont nu noodgedwongen bij mijn ouders en ook die zijn erg blij met dat spul. Je ruikt het gewoon niet in huis. Ook niet als de maand er bijna opzit en je dus moet verschonen.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:19

Je hebt ook zo van dat poeder dat je strooit over je steentjes, en als de kat erin krabt, komt de geur naar boven. Ruikt best lekker, wij hebben het thuis ook.
Je hebt ook steentjes met een geurtje aan, ook beter dan gewone.
Succes ermee

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:10

salsaentango schreef:
wij hebben van kattegemak een katten bak.. probleem daar is je moet hem om de dag de boven ste poepjes weg halen haha..

Ik schep de poep er sowieso één á twee keer per dag uit. Lijkt me wel zo prettig voor de kat, anders komt hij bij het krabben zijn eigen ouwe stront weer tegen en dat vind ik niks.

Steentjes met geurtjes e.d. zijn dus ook niks voor mij, daar komt naast het gruis waarschijnlijk ook nog een chemisch luchtje af (ik kan ook niet tegen van die luchtverfrissers voor in de stofzuiger, of van die zakjes in de auto of kast).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:29

Ik kan ook niet tegen die geurverfrissers maar heb wel grind met babypoedergeur en ben hier tevreden mee. Enkel de vuiligheid uitscheppen en nooit volledig vervangen, heel economisch ook. Maar dat stuift wel...

Die litterpearls heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me wat voor jou?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:39

litterpearls hoor ik goede verhalen over!
Ik zweer zelf ook bij kattengemak, ideaal!!! http://www.kattengemak.nl , kan je vier weken gratis proberen! Mijn ouders hebben 7 katten dus de kattenbakken schoonmaken is bij ons veel werk geweest! Kattengemak ontdekt, we geloofden er niet in omdat het wel erg perfect klinkt (niet meer schoonmaken, geen stank) maar het werkt perfect!! Elke twee weken worden de onderbakken vernieuwd en de vieze nemen ze mee Haha! Alleen om de dag drolletjes scheppen en je hebt nooit meer omkijken ernaar en geen last van vieze luchtjes! (spul is zelf ook vrij reukloos vind ik)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:04

Biokat da's in mijn opinie de beste, heb 6 katten die momenteel niet buitenkomen, en dus ook 6 kattenbakken in huis staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:31

Ik heb ook biokat, je hebt ook biokat met citroengeur. Het is klontvormwend. Als je het in de bak gooit kan het even stoffen, maar daarna niet meer en laat ook geen pootjes achter.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:34

ik gebruik catsan en heb een geurfilter in de kattenbak,en je ruikt de bak echt nooit.