Katje wil niet eten, overleden -> update pag 4: Yamcha terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Katje wil niet eten, overleden -> update pag 4: Yamcha terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:38

Het zit zo:
Mijn ene kat is afgelopen week doodgegaan. Op zich al vreselijk natuurlijk, en we zijn er allemaal kapot van Verdrietig Verdrietig
Maar... mijn andere kat is zó verdrietig, dat hij weigert zijn brokken op te eten. Ik heb hem de afgelopen dagen kleine stukjes vlees gegeven, dat wil hij wel hebben. Maar dat is niet genoeg. Ach gut

Hij is altijd al mager geweest (zijn moeder was dat ook, zit in de familie) maar hij is nu erg afgevallen... deels van verdriet, deels van het gewoon niet eten. Het is nu zondag, en ik kan niets halen. Ik heb hem vandaag maar vlees gegeven, en hij wil ook wel drinken, gelukkig Lachen

Maar mijn vraag is deze: in wat voor kattenvoeding zitten véél calorieën en véél voedingsstoffen? Het moet nat voer zijn, want brok weigert hij pertinent. Ook zal ik onze dierenarts vragen hem een vitaminespuit te geven, dat hij dát in ieder geval niet te kort komt Ja
Help me alsjeblieft, ik wil niet nóg een kat kwijt.... Verdrietig Ach gut

Mijn andere kat is er sinds donderdag niet meer, en zolang eet hij dus al niet. 3 dagen dus nu. Maar ik wil het niet aanzien, ik wil het kleine ding er echt bovenop hebben.... Ach gut

Oh ja, even voor de duidelijkheid: ik zal dus morgen vragen of de DA hem grondig onderzoekt, misschien heeft hij iets onder de leden...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 30-06-08 22:27, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek TS.

Demone

Re: Katje is erg verdrietig, wil niet eten.... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:41

Volgens mij is spul voor kittens erg goed, zitten sowiezo meer voedingsstoffen in.
Onze veel te magere kat hebben we ook kittenbrok (droge brokjes dan) gegeven en hij is nu erg mooi gevormd...

Misschien zijn er van die blikjes voor kittens speciaal, vast wel... Maar sowiezo zit in blik niet erg veel, meer water, maarja.. Je moet wel wat ja..

Sterkte ermee!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:42

Convalescence support van Royal Canin.
Kun je krijgen bij de dierenarts.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:44

Misschien heeft de Da ook iets van homeopatisch middel oid. wat de kat geruststeld zeg maar, als ik jou was zou ik daar ook naar informeren..

Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:47

Thanks Lachen
Kittenspul ga ik idd even naar informeren, zat daar zelf ook aan te denken.... (omdat je het ook aan zwangere en zogende poezen geeft) .
Ik ga vandaag toch even naar de DA, ik zal ook om druppels vragen Ja En dan Convalescence Support, dat is speciaal om weer dik en sterk te worden? Ga ik ook vragen.

Dank jullie wel! Duim een beetje voor hem, alsjeblieft?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:49

Bach bloesem werkt in geval erg goed en werkt ook snel.als je wil kijk ik even welke je nodig hebt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:49

Als hij al 3 dagen niet gegeten heeft dan moet je hem dwangvoeren, katten kunnen niet tegen niet eten, ze kunnen dan leververvetting krijgen en dat is dodelijk. Gelijk mee beginnen dus, haal een blikje Hills A/D (soort astronautenvoer) op bij de DA en vraag om een grote spuit zonder naald, leng het blikje aan met een beetje water en spuit dat zo in de bek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:20

Dank je wel....
Hij weigert nog altijd, zelfs het natvoer wil hij niet.... ik ga morgen idd vragen om een spuit en zo'n blikje....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:43

Doe dat aub vandaag ! als je wat natvoer in huis hebt, fijnmalen (desnoods in keukenmachine) en op je vinger wat in haar bek stoppen. Dit kan je kats leven redden. Als je tot morgen wacht heeft ze dan al 4 dgn niets gegeten !

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:46

Misschien kan je een hart halen bij de slager. Dat vinden katten erg lekker, kunnen ze niet laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:47

Thanks mist!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:48

success ! hoop dat het je lukt ! mocht je overigens kipfilet in huis hebben, of een blikje tonijn....er zijn weinig katten die dat kunnen weerstaan, tenzij ze echt doodziek zijn. Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 06:47

Katje heeft iets gegeten Go jij! Go jij!
Ik heb hem kleine stukjes op mijn vingers gegeven, zoals je gezegd had. En hij at. Het was niet veel, helaas... maar, hey, het is een begin.
Ga vandaag de spuit halen bij de DA, en even overleggen met haar. Wij hebben een heel lieve DA, een Duitse, en ze is van de oude stempel. Zelfs de hond vindt haar lief, en dat zegt wat Haha!

Ik hoop dat ik Sanka weer wat kan opvrolijken... dat is nu ook mijn zorg, hij zit/ligt maar op een plekje, en komt niet naar ons toe, zelfs niet naar de hond. Ik heb hem op schoot gepakt, gister, maar spinnen doet hij ook niet... Scheve mond
Ik hoop echt dat het vandaag en morgen wat beter gaat Ja
Maar als hij écht niet meer wil leven, ben ik heel bang dat er maar 1 ding is wat ik nog voor hem kan doen... maar daar wil ik eigenlijk niet aan denken nu. Ik wil dat hij beter wordt, en weer vrolijk....
Het is dat we vlak voor een verhuizing zitten, anders had ik een jonge kat opgehaald, want dát is wat hij zo graag wil.... hij mist een andere kat om tegen aan te liggen, en te knuffen... maar ik kan een klein katje geen verhuizing aan doen, dat vind ik ook onverantwoord.
Het is zo'n dilemma, kan jullie niet zeggen hoe moeilijk ik het er mee heb.

Mijn Yamcha (nu weten jullie gelijk hoe ik aan mijn nick kom Knipoog ) en hij waren altijd samen, altijd... waar Yamcha was, was Sanka en andersom.
Ach Mist, anders háál ik toch tonijn.... of kip.... maakt mij niet uit nu, wat het gaat kosten.... als hij er maar bovenop komt... een blikje astronautenvoer, en tonijn it will be, vandaag... we zullen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:59

Update: ben dus bij de DA geweest, een spuit kreeg ik niet.
Zij zegt: het katje is in de rouw, en voelt zich heel slecht, door hem te dwingen tot eten, zou het nog erger worden Ach gut
Wel heeft ze een verstuiver/verdamper, dat heet Feli-Way (kent iemand het?) daar zitten bepaalde feromonen in waardoor poekie zich weer beter gaat voelen... als het morgen niet beter is, haal ik dat op.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:01

beste maatje van mijn hond is een jaar terug doodgereden..en mijn hond was ook echt verdrietig om de dood van haar vriendje! Ook niet willen eten en lusteloos! Geef je katje veel aandacht (en liefde) dan komt het zeker goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:03

Dat zei mijn DA ook... verder is er gewoon niet veel wat je kan doen, helaas Verdrietig

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:09

Ik heb je een pb gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:13

Senks!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:09

Ach, wat sneu Ach gut
Feromonen kunnen helpen inderdaad.
Verder hielp bij mijn kat stukjes kip koken heel goed. Dat vond ze heerlijk! En toen ze dat wat at ben ik er blikvoer door gaan mengen. Neem dan wel blikvoer wat echt van vlees wordt gemaakt, zonder suiker en kunstmatige rotzooi. Van die zakjes Whiskas, rijk aan vis/vlees bijvoorbeeld.
Of gewoon verse vis. Stukjes zalm, zalm uit blik, koolvis (gewoon ontdooid uit de vriezer).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:12

wordt helemaal triest van je verhaal, wat sneu zeg!
En wat vervelend dat hij niets meer wilt eten, maar kan het wel begrijpen, hij is wel zijn vriendje kwijt.

Denk dat je hem de komende dagen op zijn wenken moet bedienen en allerlei lekkere dingen moet proberen. Mijn dame doet bijv een moord voor tonijn uit een blikje, gewoon van john west oid, wel de versie op water (niet op olie oid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:01

Poekie heeft een héél klein stukje worst gegeten! Go jij! Go jij!
Hij ligt nu op mijn dikke winterjas te slapen Lovers

Ik ga morgen de Feliway voor hem kopen Lachen
Gekookte kip lust hij niet, helaas Verdrietig Ik heb hem wel wat stukjes rauw vlees gegeven, maar hij wil dat ook nog niet.

Ja, het is ook echt sneu, het arme ding Ach gut
Hij mist gewoon een andere kat, mijn Yamcha was er altijd voor hem... die hield hem warm, en gaf hem eten.... en dat mist hij nu heel erg Verdrietig
Ik wacht nog heel even met tonijn uit een blik, wordt vind hij altijd wel heel lekker, als hij dan weer wat meer eet, krijgt hij dat... morgen dus dat feromonen ding ophalen, dat zal hij wel fijn vinden. DA wou geen kalmeringspillen geven, omdat het pillen geven op zich hem meer stress zou opleveren dan het hem goed zou doen...

Ik kreeg ook al Bach-bloesem aangeraden, iemand daar ervaring mee?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:05

Waar is de andere kat aan gestorven?

Heeft de dierenarts bloed af genomen?
Komt de kat buiten ? Want dan kan ze ook een besmettelijke ziekte onder de leden hebben.

Ik zou niet teveel gaan rommelen met veel homeopatische middelen door elkaar.

Ik heb geen ervaring met dat spul dat je in het stopconact steekt, dus daar kan ik niet mee helpen.

Hills a/d is idd erg goed, een soort astronautenvoer voor katten.

Ga verder kijken wat ze erg lekker vind, koolvis , whiskas etc etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:23

Andere kat is weggelopen en onder een auto gekomen...
Nope, DA heeft geen bloedje getrokken. Katje is namelijk 1 keer onderzocht, en vandaag had mijn man de auto, dus katje kon niet mee.

Jup, ze kwamen dus ook buiten... (ik zal alsnog even een bloedje laten trekken, thanks voor de tip).

Hills a/d krijg ik nog niet naar binnen....
Worst vindt hij lekker, en heeft hij vandaag ook een beetje van gegeten Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:26

He wat akelig hoe de ander is overleden ..

Gecondoleerd en sterkte nog Ach gut

Bloed trekken moet wss nu even wachten, na een aantal dagen voerloos en dan weer voer, zijn meestal de bloedwaardes geheel ontregeld.

Wel is het helaas een feit dat er buiten veel (zwerf) katten rondlopen die ziektes dragen, ziektes die zich onder andere uiten in slecht eten, vermageren etc.

de kan is groot dat het verdriet is, maar het kan ook een ziekte zijn, beter vroeg daarachter komen dan te laat.

Ik wens je veel sterkte en beterschap voor de poezel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:39

Ze hebben hun jaarlijkse inenting wel gehad, gelukkig Lachen
Was in april geloof ik...
Precies om die reden (van de besmettelijke ziektes), want de kat die nu dood is, kon ik echt niet binnen houden, werd ie doodongelukkig van.... gecastreerd was hij ook.

Hmmm ik hoop dat het beter wordt CM, aan de ene kant heb ik hoop (heb heel positieve dingen over Feliway gelezen) aan de andere kant... wordt het nu binnen een paar dagen niet beter, dan sta ik wederom bij de DA op de stoep...

Alhoewel ik me afvraag of dat zin heeft, want de bloedwaardes zijn idd totaal ontregeld... Ach gut Hoe dan ook, ik geef het kleine ding tot (ruim) na het weekend, met de Feliway dan.

Is hij dan nog niet opgeknapt (hoeft maar een beetje, maar dat hij iig weer een klein beetje eet en spint, vind ik voorlopig ruim voldoende) dan laat ik hem inslapen. Anders wordt het een lijdensweg, en dat wil ik niet.... Verdrietig

Thanks voor je lieve berichtje.
Weet je, het geeft me gewoon al hoop dat ik het hier een beetje van me af kan praten Lovers Jullie zijn lief Lovers
Dat doet me zó goed, dat kan ik niet eens onder woorden brengen...
Als ik dat kleine ding nou eens uitlegde, dat hij inmiddels een heel klein beetje beroemd is, en dat er heel veel mensen zijn die voor hem duimen... misschien, als hij dat kon snappen, dat hij dan wil... pfff....