gewoonte of jeuk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

gewoonte of jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 15:29

hey,

ik heb sinds kort een rat, van een half jaar..
het dier is een ''labrat'' geweest.. en kwam niet zo vaak uit zijn hok.

nou heb ik een 3 verdiepingen hok, met een ratje, trappetjes, een bal, een kruipgang.. dus vervelen doet hij zich niet.

maar telkens loopt hij even en dan begint hij te krabben aan zijn buikje. Verward

zou dit komen omdat hij zich verveeld heeft in zijn oude hok? dus net als circusdieren die raar gedrag vertonen.
of heeft hij echt jeuk? vlooien ofzo?

zoja wat kan ik hem geven tegen vlooien?

alvast bedankt!

Riddershow

Re: gewoonte of jeuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:00

Ik weet verder niet veel van ratten ed, dat laat ik aan anderen hier maar over, maar kan het geen stress gedrag zijn? Dat hij niet gewend is zoveel ruimte te hebben of gewoon nog moet wennen aan zijn nieuwe hok? Dan gaat het vanzelf over lijkt mij.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:02

Hallo Daphne,

Het kan stereotyp gedrag zijn, dat is het gedag wat jij omschrijft.. dus doordat hij een labratorium rat is geweest enz.

Maar ratten hebben ook vaak last van luizen, deze miniscule beestjes zie je bijna niet...
Als je het niet vertrouwd, ga dan even langs een dierenarts, die kan evt. onder de microscoop een huisafkrabsel bekijken. of hier indd luizen, schurft of schimmels inzitten.
Dan wordt hij behandeld en is tie er van af...

Een leven met jeuk is ook niet leuk.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:52

Bij de dierenwinkel kan je een flesje anti-schurft halen, dit werkt ook tegen vlooien. Het is van beaphar met een cavia erop. Kost meestal tussen de 7 en 10 euro. Ik gebruik het voor m'n muisjes.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:22

@ fjordjes....dan neem ik aan dat je maar een paar druppels gebruik, en niet het hele flesje??