Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
silvana schreef:Een heel klein beetje heeft die man wel gelijk.Maar hij kan zich wel normaal gedragen natuurlijk.Mijn honden lopen ook los ,ik heb ook een DH die niets doet.Maar als ik zie dat iemand zijn hond aan de lijn houd roep ik mijn honden bij en maak ze vast.Tot de mensen weg zijn.
Ik weet niet waarom een hond aan gelijnd loopt.Het kan zijn dat de hond wegloopt,maar ook omdat de hond agresief is.En dan is het niet zo prettig als je hond, die argesieve hond vriendelijk komt begroeten daar heeft zo'n aangelijnde hond geen boodschap aan.
Ik zou er gewoon lekker gaan wandellen en als je een hond aangelijnt ziet maak je die van jou ook even vast.Neem je Gsm mee voor als je nog eens zo'n argesieve man tegen komt.Want zijn gedrag is niet fatsoenlijk.
kamatz schreef:In eerste instantie wou ik niet reageren, maar kan het niet laten.
Dit is geen aanval naar de ts, maar een post voor bepaalde andere posts die geplaatst zijn.
Die man had zeker op een andere manier kunnen reageren, maar kan zijn standpunt ook wel een beetje begrijpen.
Ook al loop je met je hond in een losloopgebied dan nog heeft je hond onder appèl te staan en niet zomaar naar andere honden te gaan. Dus omdat die man zijn hond aangelijnt heeft zou hij daar niet mogen lopen omdat er honden zijn die loslopen?
Ik heb zelf geen problemen met honden die loslopen, maar ze moeten ook echt niet op die van mij af komen stormen. Prima dat je je hond loslaat ongeacht of 'ie wel wat doet of niet, maar als je hond niet luistert gooi hem dan ook niet los.
.
Benfan schreef:@nicci88, moet je daar wel gelijk in geven. Zelfde geld had die jack russel wel gegrepen. Als er gevraagt word of je je hond bij je wilt houden begin dan niet met "die van doet niks" ikzelf kan daar namelijk best kwaad van worden.
Maar meid, verder goed gehandeltdat moet ik je wel meegeven.