Katten aan elkaar laten wennen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Katten aan elkaar laten wennen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 17:39

Even een vraagstukje. Vrienden van mij gaan in september 3 weken op vakantie en laatst kwam het "probleem" de kat aan de orde. Ze wilden het beestje eigenlijk niet in een pension stoppen, omdat het nogal een verlegen dier is, die geen andere dieren gewend is, maar van iemand verlangen 3 weken elke dag die kat te voeren was ook zo wat.

Mijn voorstel was dus dat hun kat (vrouwelijk) wel 3 weken bij mij mocht zijn. Ik heb er zelf ook 2; broer en zus. Dus punt 1 makkelijker, punt 2 gezelliger, anders is het beestje dus ook echt 3 weken alleen op 1 bezoekje van mij per dag na. Over het plan werden we het dus eens en gisteravond kwamen ze op visite met de kat.

Eerst mijn troetels even naar boven en hun kat even rond laten kijken. Verlegen was ze absoluut niet; ze ging hier op haar dooie gemak de kamer verkennen, keek ondertussen trots rond. Na een poosje besloten we mijn kater erbij te laten. Die is namelijk het "liefst", maakte ik me het minst druk om dat dat tot een confrontatie zou komen. Nou confrontatie kwam er dus ook niet, mijn arme katertje schrok zich het apelazerus en besloot vervolgens onder de stoel te sluipen en er niet meer onderweg te komen. De "visitekat" zocht constant wel toenadering, vond het allemaal wel gezellig en interessant, maar mijn kat snapte er nix van.... "Visitekat" stelde zich trouwens heel keurig onderdanig.

Nog een poosje later besloten we ook zuslief erbij te halen, ook in de hoop dat broertje dan wat minder bang zou zijn. Poes schrok zich ook helemaal wild toen ze de kamer in kwam lopen; haren recht omhoog en flink blazen (in tegenstelling tot haar broer). Zij dook gelukkig niet meteen weg en ze bleven elkaar wat aanstaren, ondertussen blies en gromde ze vrolijk verder. Wanneer de gast zich omdraaide en wegliep sloop ze er achteraan met haar oortjes naar voren en een geïnteresseerde blik. Zodra de gast zich weer omdraaide dook ze weer ineen en begon weer te grommen en te blazen. Na een poosje kwam de kater wel weer onder de stoel vandaan, maar er hoefde niets te gebeuren of hij zocht zijn veilige plekje weer op. Kortom, totaaaaaal niet een situatie die wij verwacht hadden. Mijn katten waren bang voor de gast en de gast vond het allemaal wel leuk en gezellig. Ik denk sowieso wel dat het uiteindelijk wel goed gaat komen, maar nu even de vraag hoe we het een beetje gladjes kunnen laten verlopen. Meerder bezoekjes zijn sowieso de bedoeling.

Equira

Re: Katten aan elkaar laten wennen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 23:58

Niemand?

Cyntje

Re: Katten aan elkaar laten wennen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:04

De poes van mijn vader is hier laatst een weekje geweest.
Ik heb even alle speeltjes en rommeltjes van mijn katten weggehaald.
Nemo in de bench laten zitten, voorzichtig het dekseltje geopend en mijn katten los in de kamer.
Gewoon gewacht tot Nemo er zelf uitging en Freggle heeft wel ff gesnuffeld.
3 dagen lang heeft het naar mekaar zitten blazen en grommen.
Maar na een dag of 5 zat het gezellig met zijn drieën langs elkaar te eten Haha!

En uiteindelijk was Nemo, de poes van mijn pa nog de baas ook Nagelbijten / Gniffelen
Over een maandje komt ze weer 3 weken.
Ik voorzie dus geen problemen,... hier ging het prima!