2e Westie, bij hond-kieskeurige 1e westie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

2e Westie, bij hond-kieskeurige 1e westie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 12:35

Ok ik wist even geen betere titel. Het gaat om het volgende:

Wij hebben een westie reu die in september 12 word. De hebben we sinds hij 9 is. Omdat ik graag hondencursussen enzo wil gaan doen, en voor de gezelligheid etc etc zou ik er graag een tweede Westie bij willen. Het liefste eentje van max een jaar oud, maar geen pup meer, maand of 5,6,7, zou ideaal zijn.

Het probleem is nu dat onze huidige westie (Arno) met een heleboel honden niet op kan schieten. Met de maltezer van mijn moeder gaat perfect, het vuilnisbakkie van 3 huizen verder ook, maar met de spanielpup van mijn zus gaat het fout. Ik weet van de vorige eigenaar dat hij als pup door een grote zwarte hond gegrepen is, en daarom is hij dus niet gek van alles wat groter en donker is

Met die informatie zijn we gisteren gaan kijken bij een 7 maand oud westie teefje (klein en wit dus) maar ook deze begon hij tegen te blaffen, grommen en haalde een keer uit. Moet ik bij vertellen dat dit diertje naar mijn idee niet gezond was. Het was broodmager, en bleek door die mensen bij een broodfokker gekocht te zijn, en dan nog de zieligste uit het nest ook... Sigaar
Hoe lief ze ook keek, zij is dus gebleven waar ze was.

Ik wil het echter liever nog niet opgeven, en zou er erg graag een tweede bij willen, maar ik kan er geen peil op trekken wat nu wel en niet goed gaat
Graag hoor ik dus ervaringen, tips en adviezen van jullie...en hou het vriendelijk aub Bloos

Wildgirl

Re: 2e Westie, bij hond-kieskeurige 1e westie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:40

kijken of je een proeftijd aan kunt gaan met het baasje van je toekomstige hondje.
Je hond meenemen als kennismaking lijkt mij niet slim; hij zal in zo'n situatie altijd anders zijn dan thuis in zijn territorium

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:25

reu en teef zullen in 99% van de gevallen wel goed gaan...

neem het teefje en reutje bij kennismaking mee naar neutraal terrein,en zo mee naar je eigen huis Lachen

beetje grommen en snauwen om elkaar een rang te geven,is niet dramatisch.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:29

Ik vind het nogal wat om er een hondje bij te nemen als je huidige hondje al 12 is..Ik zou het zelf niet doen. Gun dat beestje dat je nu hebt nog een fijn thuis met alle aandacht..nu moet ie straks opeens dingen gaan delen wat ie niet gewend is..en zo'n jong ding erbij..doet een oudje niet goed denk ik!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:31

waarom niet??ik heb bij mijn honden hoe oud ook steeds jonge honden erbij genomen,en ze vinden het juist hartstikke leuk... !

mijn oudere honden worden juist heel speels van jonge honden...

nee hoor zie daar geen probleem in

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 14:35

@ Kimmie, moet ik echt happen waarbij de andere hond begint te piepen van schrik ook al is er niet doorgebeten ook normaal vinden? Bloos Ik weet niet wat er gebeurd als je dit laat gaan en durf het ook niet zo goed uit te proberen omdat ik niet in kan schatten wanneer het écht fout gaat

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:36

kimmie261 schreef:
waarom niet??ik heb bij mijn honden hoe oud ook steeds jonge honden erbij genomen,en ze vinden het juist hartstikke leuk... !

mijn oudere honden worden juist heel speels van jonge honden...

nee hoor zie daar geen probleem in

Hmm oke, het lijkt mij zo zielig..hij is gewend om alleen te zijn en zijn eigen spulletjes te hebben en dat moet ie dan nu opeens gaan delen! Maar ik zal dan wel teveel denken als mens Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:37

Alwiene schreef:
@ Kimmie, moet ik echt happen waarbij de andere hond begint te piepen van schrik ook al is er niet doorgebeten ook normaal vinden? Bloos Ik weet niet wat er gebeurd als je dit laat gaan en durf het ook niet zo goed uit te proberen omdat ik niet in kan schatten wanneer het écht fout gaat

De ene hond zal zich waarsch. overgeven en als het goed is zal de andere hond dan stoppen..ligt ook aan het ras..ik heb zelf een Shiba en die geven zich dus nooit over..reuen gaat zelfs zover tot de ander het leven laat..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:58

heb je ze bij elkaar gelaten op een neutraal terrein??

ip doen reuen teven niets,maar er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen..

rangorde bepalen kan gepaard gaan met een hoop gegrom,en gepiep,dat is niet erg,zolang ze elkaar niet echt aanvallen en echt vechten...

alleen als jou reutje niet gesteld is op gezelschap van een andere hond,moet je je wel afvragen of je het voor hem leuker maakt met een maatje erbij.

maar als je het doet,hondjes gewoon op wandeling meenemen,en zo aan elkaar laten wennen Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 15:19

Helaas hebben we gisteren idd de fout gemaakt om de kennismaking niet op neutraal terrein te doen. Waarbij ONZE hond dus aanviel, en niet degene die zijn territorium zou moeten beschermen. Volgende keer (als die komt) zullen we dat zeker wel doen.

Wat betreft het waarderen van gezelschap dat scheelt dus enorm per hond(je).. dat maakt het ook lastig.

Jij praat over grommen en piepen, die van mij gaat dus blaffen, snuffelt en haalt dan 'ineens' uit met happen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:26

als je er een hondje bijneemt,dan moet je het altijd de 2 honden uitlaten zoeken,anders doen ze dat alsnog als jij een keer ze de rug toekeert...

de hondjes die hij wel leuk vind,zijn dat teefjes?onderdanige honden?kent hij deze al van pup af aan?en vond hij deze meteen al leuk?