Het zit in de planning om op mezelf te gaan wonen in een ander deel van het land. Nu ben ik altijd huisdieren om me heen gewend geweest en vind ik het ook heel kaal zonder dieren in huis.
Daarom wil ik tegen die tijd graag een hond of kat.
Het zou dan gaan om een keuze tussen 1 hond of 2 katten.
Nu zitten er aan beide voor en nadelen. Doordat ik 8 uur per dag, onregelmatig zal gaan werken zal het dier die uren alleen zitten, waarschijnlijk zonder onderbreking tijdens een pauze (tenzij ik dat zou kunnen redden, maar dat hangt ook van de baan af).
Wat ik heerlijk vind aan een hond is dat ze lekker met je mee kunnen. Zelf zit ik in dat geval te denken aan een cavaliertje, handzaam, vrolijk, wil graag lopen en zijn hondjes die zich gemakkelijk aanpassen. Een andere optie is een volledig bastaardje uit het asiel. Daarnaast zou ik hem/haar mee kunnen nemen naar het paard en zo de aandacht en beweging kunnen combineren. Het zou sowieso een volwassen hond worden, jong of wat ouder maakt mij dan niet zoveel uit.
Een andere optie zouden 2 katten kunnen zijn. Dit zouden dan binnenkatten worden. Voordeel hiervan is dat ze gezelschap van elkaar hebben en dat ze vrij zelfstandig zijn en die 8 uur dus makkelijker kunnen overbruggen.
Nadeel is dat mijn vader niks van katten moet weten en als ik om de een of andere reden weer thuis kom wonen dat weleens problemen op kan leveren. De katten komen in ieder geval uit het asiel en het is natuurlijk niet de bedoeling ze als oud vuil daar opnieuw neer te dumpen.
Met de katten is het dan de vraag: kitten of volwassen?
Met honden heb ik ervaring, met katten/kittens alleen bij anderen.
Om een reltopic te voorkomen:
Ik wil in ieder geval even duidelijk stellen dat dit alleen nog maar gedachtenspinsels zijn en ik nu niet vraag om antwoorden als: geen van beiden, niet doen en weet ik wat al niet meer.
Ik zou graag willen weten wat jullie in dit geval het beste zouden vinden van de 2 opties.
Mocht ik eenmaal een baan hebben en verhuisd zijn zal een definitieve beslissing gemaakt worden die dus ook weleens naar huisdierloos uit kan vallen. Voor nu wil ik echter alleen weten wat jullie uit deze 2 opties zouden kiezen en waarom.