valkparkiet liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwmaan

valkparkiet liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 20:07

Heey iedereen,
Het parkietje van mijn vader is laatst overleden. Nu hebben we besloten om twee valkparkieten te nemen. Dit is natuurlijk een bewuste keuze geweest. Het is alleen wel de eerste keer dat we zulke vogels krijgen. Ze zijn al "tam" maar moeten nog van het zaad. (wat dat inhoud weet ik niet precies) We zijn druk opzoek naar een leuke binnenvoliere en hebben al helemaal zin om hun huisje interichten. We hebben wel een huisje, maar we willen echt iets groots voor ze. Ze komen als het goed is aan het eind van deze week. We hebben er iig super veel zin in!! Hoeveel speeljes zal ik in hun huisje hangen? We hebben er een stuk of vijf. Ook hebben we nog een soort "speeltuin" voor op tafel.

Ik vroeg me af of er nog meer eigenaren zijn hier op bokt Lachen Het leek me gezellig en we kunnen nog wel wat tips gebruiken. Bloos

Liefs

Bluebontje

Re: valkparkiet liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:20

Ik heb jaren lang een tamme valk in de kamer gehad.
En mijn voliere wordt bevolkt door een stuk of 10 van deze vogels.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 06:45

Dan weet je misschien ook wat voor speeltjes geschikt zouden zijn. Ik denk dat we namelijk zelf wel wat in elkaar kunnen knutselen. Houden ze ook van karton oid?

Verder vroeg ik mij af, hebben ze ook een klein houten hokje in hun kooi nodig? Omdat ze met zn tweeen zijn?

Liefs

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 06:48

Er loopt een HK-topic over valkparkieten! Lachen Het is daar heel gezellig hoor!
Ik heb zelf ook 2 valkparkieten, waarvan er eentje kan praten, en denkt dat hij een kat is Huilen van het lachen
Niet alle valkparkieten leren praten, maar die van mij praat hele verhalen en verzint er dan van alles bij.

Ze houden wel van karton Ja Ze zijn gek van wc-rolletjes Ja Je moet alleen wel uitkijken dat ze het niet echt gaan opeten.

Als ze nog erg jong zijn dan hebben ze nog geen broedhok nodig. Valkparkieten zijn pas na een maand of 9 geslachtsrijp, maar het is pas gezond voor ze om na een jaar tot anderhalf jaar te gaan broeden. Dan zijn ze pas een beetje volwassen. Als je het ze eerder laat doen, dan heb je kans dat de eieren niet uit komen, of dat de jongen doodgaan, of de ouders zelf.

Je kunt speeltjes ook in de dierenwinkel kopen. Ze vinden klimtouwen en belletjes ook erg leuk Lachen Wilgentakjes zijn ze ook erg blij mee! Want het zijn wel kleine slopertjes hoor Knipoog Met een wilgentak zijn ze uren bezig.

[HK] [HK] The Valk-Parkieten
Hier ben je welkom!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:13

ow wat gezellig Haha! Ik weet eigenlijk niet of het een mannetje en een vrouwtje zijn. Dat konden ze niet zien tot ze een half jaar waren. Maar dan stel ik mijn vragen wel in dat topic Lachen Kan deze gesloten.

Liefs Erna