kennelhoest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

kennelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:46

mijn 4 jarig hondje heeft sinds een aantal dagen kennelhoest .
Dit is allemaal de oorzaak van de nieuwe pupy die we hebben .
We zijn al met hem naar de dokter geweest , en gaan vanavond nog is ( 2 dagen na elkaar dus )
Maar hij rilt zo , zijn lust tot eten is verdwenen , drinkt niet , loopt niet , wandelt niet , plast of poept niet ...
Is dit allemaal wel normaal , ik maak me zo'n zorgen .
Maar ik mag me niet te veel zorgen maken want ik heb exames en kan me snel moeilijk consentreren .

wie kan mij even helpen of gerust stellen
xx

Wilawander

Re: kennelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:06

Wat heeft de dierenarst gedaan? Bij ons in de praktijk krijgen honden met kennelhoest antibiotica, pijnstillers en onstekingsremmers. Daarnaast Bisolvon om het slijm op te lossen. Verder mag je ze wat ijs en/of Yoghurt geven, dit verzacht de pijn in de keel en zo gaan ze sneller weer wat eten.

Als ik lees hoe slecht je hondje er aan toe is denk ik dat de dierenarts dit allemaal niet gedaan heeft. Meestal knappen ze namelijk binnen een halve dag al een heel stuk op.

Pas je wel op voor de pup? Het is zo besmettelijk en een kleine pup kan het vaak niet goed aan dit te krijgen.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 15:59

vandaag voelt hij zig al wat beter na een 2de spuit gekregen te hebben . de kleine pup heeft het niet en het kan best ook zijn dat de grote hond het gekregen heeft van de kapper .
Vandaag wandelt hij al een beetje en eet hij stukjes van mijn koek .

Ik zal is zien of we ys hebben of yoghurt danku voor de tip

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:05

_Bonte_ schreef:
vandaag voelt hij zig al wat beter na een 2de spuit gekregen te hebben . de kleine pup heeft het niet en het kan best ook zijn dat de grote hond het gekregen heeft van de kapper .
Vandaag wandelt hij al een beetje en eet hij stukjes van mijn koek .

Ik zal is zien of we ys hebben of yoghurt danku voor de tip

Bisolvon zou ik niet zo snel geven, zelf kies ik liever een voor een kinderhoestdrankje.
Wat ook goed helpt is honing, dat verzacht de keel.

De pup kan best de bestmettingsbron zijn hoor, ook al hoor je die niet meer hoesten. Let er op dat je hond niet in contact komt met andere honden want het is enorm besmettelijk.

Sterkte voor je hond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:03

Er is speciaal Bisolvon voor honden. Dit werkt beter en sneller als een gewoon hoestdrankje.