Hond begroet iedereen behalve jonger zusje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Hond begroet iedereen behalve jonger zusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:12

Als ik 's ochtends beneden kom, word ik uitgebreid, bijna obsessief begroet door onze 2 jarige herder. Echter, mijn zusje van 8 jaar oud, begroet ze nauwelijks. Dit tot haar grote spijt Scheve mond Ach gut Als er vriendjes/vriendinnetjes van mijn zusje komen, worden die ook uitgebreid begroet, maar mijn zusje nauwelijks dus.
Iemand enig idee hoe dit kan komen?

onley

Re: Hond begroet iedereen behalve jonger zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:17

jalouzie
krijgt je zusje op sommige momenten meer aandacht dan de hond ?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:18

Ja, vast wel. Ja
Zou goed kunnen dat het jaloerzie is idd. Ja Nog niet eens aan gedacht. Nagelbijten / Gniffelen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:20

Denk eerder dominantie... Hond plaatst zichzelf boven de jongste in het gezin. Moet je goed in de gaten houden!!!

Beste is om de jongste van het gezin de hond dagelijks te laten voeren en dus niet een ouder (persoon).

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:21

Voeren doet ze regelmatig. Ja Evenals zelf eerst de deur doorlopen en dan pas de hond. Ja

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:52

Denk dat het handig is als je zusje wat meer leuke dingen met de hond gaat doen, mee uitlaten ( omdat alleen te doen lijkt ze me wat te jong..) Spelen, eten geven.. trucjes leren.. een koekje geven af en toe , maar de hond daar wel iets voor laten doen..
zo kan zij ook een band opbouwen met de hond!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 21:54

Dat is het hem nou juist. Ja Ze doet het allemaal.... Ze is hartstikke gek met het dier. Ja Alleen de hond laat niet blijken dat ze ook gek op haar is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:55

Opzich is het redelijk normaal als de hond eerder naar vriendjes en vriendinnetjes gaat dan 't 'baasje' zelf.. mijn hond loopt mij ook altijd straal voorbij als er een vriendin ofzo mee is..... en normaal gesproken staan ze om míj heen te springen Tong uitsteken

hmm.. had net getypt dat ze dingen moest doen... maar blijkbaar werkt dat dus niet....

*gaat nog even nadenken*

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:56

Honden kennen geen jaloerzie, alleen rangorde.
De ranghogere word nou eenmaal enthausiaster begroed dan de ranglageren.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:57

Liedje schreef:
Dat is het hem nou juist. Ja Ze doet het allemaal.... Ze is hartstikke gek met het dier. Ja Alleen de hond laat niet blijken dat ze ook gek op haar is.

laat ze de hond eens een paar dagen straal negeren? als hij naar haar toe komt, als hij wat wil... gewoon straal negeren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:17

Precies, dat bevestigt dat zusje hoger is dan de hond denkt!
Hierbij nog eventjes de regels van de roedel, er is nl een dominantieprobleem gaande.

De regels van de roedel:

1.; De alfa slaapt waar hij wil en niemand mag dan bij hem. (dus de hond mag niet bij zus slapen)

2.; De alfa bevindt zich meestal (letterlijk) op een hoger niveau (dus de hond mag niet bij zus op de bank, beter nog, bij niemand!)

3.; De alfa eet altijd eerst. De andere leden van de roedel krijgen de restjes, tenzij de alfa besluit om die te bewaren.

4.; Het bepalen van de rangorde gebeurt eerder in spel dan in echte gevechten.

5.; De alfa wint altijd alle vecht-en krachtspelletjes.

6.; Alle leden van de roedel maken plaats voor de hoogste in rang.

7.; De hoogste in rang gaat altijd eerst door een nauwe doorgang.

8.; Alle leden van de roedel bewijzen elke dag opnieuw eer aan de alfa. (TS, begrijp je nu waarom de hond je zusje niet wil begroeten? Dominantieprobleem, je zusje wordt niet voor vol aangezien door de hond!)

9.; De alfa neemt alle beslissingen in de roedel. (Niks jaloerse hond omdat hij aandacht tekort krijgt vergeleken met zusje! Dat heeft de hond maar te accepteren, hij is niet zo hoog als de kinderen van de baas, en heeft dat te accepteren als lid van de roedel!)

10; Een lager geplaatste gaat altijd naar een hogere toe. Een hogere gaat nooit naar een lagere, tenzij om hem te bestraffen. (Dus zusje moet niet naar de hond toegaan om vriendjes te worden en ook begroet te worden, want dat werkt averechts!)

11; Negeren is het recht van een hogere. (Precies, en door te negeren wordt zusje een stuk interessanter als baasje!)

12; Een hogere heeft het recht om privileges uit te delen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 22:20

Thnx! Bepaalde dingen passen we al toe, maar hierdoor worden bepaalde dingen wel duidelijker! OK dan!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:40

Graag gedaan, ik heb zelf hele goede ervaringen met het toepassen van die regels. Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:56

handig topic,bij mij thuis is het ook zo,want onze hond negeert mij practisch Tong uitsteken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:04

Idd even een opfrissing.. mijn hond begint te puberen.. Haha!
Hij doet het redelijk goed hoor.. maar soms.. Boos!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:58

femmefatale1 schreef:
Idd even een opfrissing.. mijn hond begint te puberen.. Haha!
Hij doet het redelijk goed hoor.. maar soms.. Boos!

mijn hond begint nu ook een beetje te puberen.. is nu 9.5 maand en het is behoorlijk in opkomst.

maar toch.... hij weet dat ik de roedelleider ben
Luisterd naar iedereen maar naar mij het beste.
Ik ben degene die hem op zijn sodemieter geeft
Ik ben degene die hem traint, uitlaat, eten geeft en mee speelt en toch,,,

Toch als ik sóchtends beneden kom heeft ie zoiets van tjsa...
Als mijn vriend beneden komt is het Spring spring spring spring..

Lijkt me sterk dat ik onder de hond sta in huis en toch word ik niet uitbundig begroet.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:08

Maartje1990 schreef:
Opzich is het redelijk normaal als de hond eerder naar vriendjes en vriendinnetjes gaat dan 't 'baasje' zelf.. mijn hond loopt mij ook altijd straal voorbij als er een vriendin ofzo mee is..... en normaal gesproken staan ze om míj heen te springen Tong uitsteken

Haha ja dat is bij mij ook zo. Clown Normaal is mijn hond redelijk eenkennig en springt ze om mij heen (moeder reageert ze nauwelijks op) maar bij vrienden van me die ze kent, die springt ze ondersteboven (en van sommige vrienden moet ze echter zo weinig hebben dat ze niet eens in m'n buurt mogen komen of ze hangt in hun enkel Nagelbijten / Gniffelen ). Maar ik kan me niet voorstellen dat mijn vrienden hoger in de rangorde staan dan ik. Huilen van het lachen Dat is gewoon overenthousiasme van de hond naar m'n vrienden toe.

Maar ik denk dat hier inderdaad een dominantieprobleem gaande is. Iets dat mensen zelf creeëren. Lachen Maar als je goed op de rangorderegels let is dat niet heel moeilijk te verhelpen. Het is wel iets waar gelijk aan gewerkt moet worden, want zoiets kan best escaleren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:34

Ja, het kan soms gebeuren, dat wanneer de hond alleen is met een kind, dat hij dan gaat grommen, als het kind iets doet, waar de hond het niet mee eens is, en dat kan iets heel onbenulligs zijn: in de weg staan, net te dicht bij een plaats waar de hond wil gaan liggen, voer of speelgoed heeft of zoiets. En als grommen niet genoeg is, tja dan is de volgende stap: "Hap".
En dat is dus de reden dat je kinderen nooit alleen mag laten met honden.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:40

Maar dat is bij de TS niet aan de orde. Dus of dat on-topic is?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 17:56

Zoolgangster schreef:
Ja, het kan soms gebeuren, dat wanneer de hond alleen is met een kind, dat hij dan gaat grommen, als het kind iets doet, waar de hond het niet mee eens is, en dat kan iets heel onbenulligs zijn: in de weg staan, net te dicht bij een plaats waar de hond wil gaan liggen, voer of speelgoed heeft of zoiets. En als grommen niet genoeg is, tja dan is de volgende stap: "Hap".
En dat is dus de reden dat je kinderen nooit alleen mag laten met honden.

Volgens mij voegt jouw reactie niks toe. Waar lees jij dat de hond gromt? Waar lees jij dat het kind iets doet waar de hond het niet mee eens is?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 02:19

Liedje, ik wou iets verduidelijken maar ik zie dat ik "de" hond getypt had, en ik bedoel idd niet de hond van TS maar "een" hond , zal het ff wijzigen. Wou aangeven dat redelijk onschuldig lijkend gedrag kan uitgroeien tot minder onschuldig gedrag, wat andere mensen ook al probeerden aan te geven.
We zeggen niet dat de hond van TS gromt en bijt, maar het zou op den duur heel misschien kunnen gaan gebeuren, als de hond niet op zijn plek gewezen wordt, en dat het gedrag van een hond daarom serieus genomen moet worden.

Ik zie dat ik het niet kan wijzigen, dan maar zo.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 07:48

Ok, prima. Lachen
We hebben de regels aan mijn zusje uitgelegd en ze geeft de hond nu ook veel vaker eten. Ja Van de week kwam ze (de hond Clown ) zelfs al naar mijn zusje toe 's ochtends. Ja Nog niet heel erg enthousiast, maar het beginnetje is er. Lachen Mijn zusje was iig erg blij. Haha!