kat aanrijden en doorrijden! :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

kat aanrijden en doorrijden! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:21

Wat ik vandaag toch zag op school!
Op school hebben wij een paar kassen staan met daar achter een tuin.
Ik zat daar dus met 2 vrienden even tekletjes met een docent. Op school bij mij lopen 3 zwerfkaten rond die altijd even wat komen eten en dan weer oppat gaan.
Vandaag was 1 Kat langs geweest voor ze ontbijt, en wil de weg oversteken. Komt er een auto met een rotgang aan gereden en klap rijd zo vol op die kat.
Naja die kat vliegt omhoog draait wat in het rond en klapt op de grond.
De kat zelf leefde nog. Dus ik met die 2 vrienden rennen op die kat af. Maar die Auto? Nee hoor.. rijd gewoon verder! Boos!
Nog geen minut later was de kat al dood. Hij had het ook niet overleefd. Ze hoofdje was aan de ene zijkant plat en lag helemaal open. De weg licht vol met bloed. je kan presies zien waar de kat in de ronte is gegaan.
De docent had al dierenambulace gebelt. Wij de kat in een manderijnen kistje gelegt.(Want tja, zo langs de weg laten ligen gaat natuurlijk ook niet. Vooral niet voor mensen met een zwakke maag) En zijn in de thuin gaan zitten wachten op de dierenambulace. Naja na ongeveer 3 uur toch nog maar een keer gebelt. Een half uur later stond er een busje.
Voor dat de dierenambulace er was, is er een auto ongeveer 4X langs gereden en redelijks zacht. De mensen in de auto steeds kijken en wijsen naar ons. Ook bij het bloed, tot ze er een keer stopte. Die vriend van mij staat op en loopt er heen. Maar toch niet dat die mensen bleven staan. en vol gas, weg waren ze. Hamer (Oke, wij helemaal niet op het nummerbort gelet..We hadden die dierenambulace gebelt om tekijken of de kat gechipt was, hij kon natuurlijk wel van iemand zijn maar gewoon even een hapje komen eten tussen door.) De kat had geen chip, en geen halsbandje op. De kat is nu begrafen in de schooltuin.

Ik kan er alleen niet bij hoe mensen door kunnen rijden, als je een beest aanrijd! Oke misschien rijden ze wel door uit schrik en komen ze terug om toch tekijken. Maar rij dan niet kei hard weg als er iemand naar je toe komt!
En ze hebben het wel gegezien! Want die kat vloog zo voor het raam omhoog! Ik vind dit gewoon echt sneu! en tja, te hard gereden hebben ze zekker. Je mag daar 50! ze reden echt zekker veel tehard!

Wat vinden jullie er nou van dat mensne door rijden?

Sorry als het vekeerd staat en voor de spelfouten. Ik heb dyslexie

Joto

Re: kat aanrijden en doorrijden! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:24

Ja doorrijden is niet netjes natuurlijk, Mijn vriend heb laatst op de snelweg een kat aangereden (Was wel gelijk dood en vloog in de berm) Maar goed dan stop je ook niet even

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:25

Joto schreef:
Ja doorrijden is niet netjes natuurlijk, Mijn vriend heb laatst op de snelweg een kat aangereden (Was wel gelijk dood en vloog in de berm) Maar goed dan stop je ook niet even

nee oke, op de snelweg kan je moeilijk stoppen. Dit is een rustige weg. en reed toen verder ook niet. Dan kan je makkelijk stoppen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:33

Arme kat. Ach gut
Misschien had die man niks door?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:36

Op de snelweg zou ik ook niet stoppen (moest ik nu al mogen autorijden uiteraard Knipoog ), maar op een gewone weg wel... Ik zou het mezelf niet vergeven moest ik het beestje nog kunnen redden hebben.

Als hij niet zo lang meer geleefd heeft, zal hij ook niet zo geleden hebben, gelukkig. Het blijft zielig, een dier dat aangereden is. Zo ook vaak egeltjes. Scheve mond

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:40

als ik het goed begrijp vloog de kat voor het voorraam en moet de man sowieso de kat gezien hebben. plus dat je echt wel iets voelt, als is het maar een kleine bomp.
Niet iedereen is zo met dieren jammer genoeg. Er zijn genoeg mensen die niet eens omkijken naar zo`n arm dier, die zich er écht niet druk om kunnen maken.
Ik snap het zelf ook niet. Ik was hoe dan ook gestopt, zelf naar de dierenarts gereden om het diertje te redden (als dat nog enigsinds mogelijk was geweest)..maar niet iedereen denk zo.
Maar goed dat jullie het zagen en dat jullie ervoor gezorgt hebben dat het diertje niet op de weg bleef liggen, dat verdiend de kat niet.
de bestuurder reed blijkbaar ook te hard, ookal kun je dit nu niet meer bewijzen.
heel erg zielig voor de kat.

op de snelweg mág je niet stoppen/afremmen, hoe graag ik het ook zo willen..ik heb zelf nog geen rijbewijs maar ik zou me geen raad weten. mocht ik een dier aanrijden op de snelweg zou ik naar de vluchtstrook rijden en alsnog kijken of het dier te redden is. absoluut niet aan zijn lot overlaten.
maar zo verschillen mensen nou eenmaal Ach gut

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:02

Het kan ook wel eens zijn dat iemand misschien doorrijdt uit angst of zelf hevig geschrokken is, je kunt niet altijd oordelen vanaf de kant.
Ja en wat moet je verder doen, bij iedereen aanbellen van wie die kat is ??

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:11

dat kan idd ook..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:13

een tijdje geleden is mijn kat ook aangereden bij mij in de straat, zag het gewoon gebeuren en die knul reed ook gewoon door Boos!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:23

kavama schreef:
Het kan ook wel eens zijn dat iemand misschien doorrijdt uit angst of zelf hevig geschrokken is, je kunt niet altijd oordelen vanaf de kant.

Nee je kan vanaf de kant ook niet oordelen over wat de bestuurder mee krijgt. De auto is toen nog 4X langs gekomen. Tot hij stopte en die vriend toch even wat aan die mensen wat vragen of vertellen dat wij de dierenambulace hadden gebelt. Maarja, die mensen reden toch weer kei hard weg. Oke misschien ook wel uit angst dat hij zijn kat kon zijn.
En die jongen niet de kleinste en de smalste. Nagelbijten / Gniffelen dus dan zou ik toch ook even slikken..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:57

kavama schreef:

Ze zeggen in dit topic niet dat dat moet worden gedaan (bij iedereen aanbellen van wie de kat is). Maar dat je wel op zijn minst kunt stoppen om te kijken hoe het gaat met de kat. Stel de kat zou nog halflevend zijn dan kun je op zijn minst de dierenambulance bellen.
Bij iedereen aanbellen van wie de kat is dat zou niet perse hoeven nee.. Maar denk gewoon aan het dier! Echt onbeschoft als je zo doorrijd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 22:46

[LZP] > [BB]

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:17

Goh en dan te bedenken dat ik zelfs stop voor een kat die door een ander is aangereden... Deze leg ik ook altijd netjes aan de kant. Gelukkig heb ik zelf nog nooit een dier aangereden, ik hoop dit ook zo te houden..

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:07

maar een kat moet toch mee met de d.a. tenminste ik moest laatst plots remmen er lag een kat op de weg dus ik stap uit en die kat was ook aangereden en leefde nog ( dierenambu was er binnen een kwartier ) die kat was ook niet gechipt niets maar hij nam hem wel mee. dit in verband met als de eigenaar een dier mist en de dierenambu belt en er is een soort gelijk dier binnen gebracht kan de eigenaar komen kijken om te identificeren. slordig getypt sorry moet even snel zijn :p

gr. robijn

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:25

Ik vind het niet meer als logisch dat je stopt als je een dier aanrijd. Als je echt niet kan stoppen is het een ander verhaal, maar in deze situatie had dat best gekund als ik het zo lees.
Ik vind het ook wel heel raar dat de dierenambulance zo lang erover doet! Boos!

Ik heb het een keer met duiven gezien op een industrieterrein, was hartstikke stil en ik was me auto aan het wassen, komt er zo'n malloot aan en die rijd recht op die duiven af terwijl die nog had kunnen ontwijken, want de duiven zaten zelfs naast de weg op parkeerplaatsen. Maar die kerel reed er express op af met een noodvaart, gelukkig vlogen de duiven net op tijd weg.
Ik was in staat om die kl//tzak te achtervolgen, zo kwaad. Ik kan daar echt niet tegen als mensen het express doen, dan wil ik ze het liefste zelf express aanrijden Duivel

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:29

Echt belachelijk!! Zo is 6 juni onze kat 's ochtends aangereden...Mijn vader was op weg naar zn werk en heeft hem naast de weg dood gevonden Huilen Kat is gewoon gechipt dus als die eikels de dierenambulance hadden gebeld waren wij ook gebeld....Mn vader heeft hem meegenomen naar het crematorium en hijs op 7 juni gecremeerd.

Ik zou altijd stoppen als ik een dier aan zou rijden! Ooit was ik een keer aan het paardrijden en er lag een dode kat op straat dus ben even afgestapt en heb de kat in de berm gelegd...Het minste wat je dan kan doen

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:12

Ja, ik kan er ook niet bij met mijn hoofd.

Maar wat ze vandaag gedaan hebben al helemaal niet!
Iemand heeft de kat opgegrafen en er naast gelegt! Boos! Als ik er achter kom wie dat gedaan heeft... Krijgt die het nog zwaar!
Laat zo iets gewoon ligen waar het ligt laat het gewoon zo! Echt sommige mensen kan ik wel gewoon schieten!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:47

vreselijk!
ik heb het zelf eens gezien, toen ik mijn pony gedag wou zeggen in de wei.
er ging iets zwarts wel een meter de lucht in nadat er een auto over had gereden/tegenaan gereden..
de auto reed door, en de kat heeft het wel overleefd geloof ik Ja