Op school hebben wij een paar kassen staan met daar achter een tuin.
Ik zat daar dus met 2 vrienden even tekletjes met een docent. Op school bij mij lopen 3 zwerfkaten rond die altijd even wat komen eten en dan weer oppat gaan.
Vandaag was 1 Kat langs geweest voor ze ontbijt, en wil de weg oversteken. Komt er een auto met een rotgang aan gereden en klap rijd zo vol op die kat.
Naja die kat vliegt omhoog draait wat in het rond en klapt op de grond.
De kat zelf leefde nog. Dus ik met die 2 vrienden rennen op die kat af. Maar die Auto? Nee hoor.. rijd gewoon verder!

Nog geen minut later was de kat al dood. Hij had het ook niet overleefd. Ze hoofdje was aan de ene zijkant plat en lag helemaal open. De weg licht vol met bloed. je kan presies zien waar de kat in de ronte is gegaan.
De docent had al dierenambulace gebelt. Wij de kat in een manderijnen kistje gelegt.(Want tja, zo langs de weg laten ligen gaat natuurlijk ook niet. Vooral niet voor mensen met een zwakke maag) En zijn in de thuin gaan zitten wachten op de dierenambulace. Naja na ongeveer 3 uur toch nog maar een keer gebelt. Een half uur later stond er een busje.
Voor dat de dierenambulace er was, is er een auto ongeveer 4X langs gereden en redelijks zacht. De mensen in de auto steeds kijken en wijsen naar ons. Ook bij het bloed, tot ze er een keer stopte. Die vriend van mij staat op en loopt er heen. Maar toch niet dat die mensen bleven staan. en vol gas, weg waren ze.

Ik kan er alleen niet bij hoe mensen door kunnen rijden, als je een beest aanrijd! Oke misschien rijden ze wel door uit schrik en komen ze terug om toch tekijken. Maar rij dan niet kei hard weg als er iemand naar je toe komt!
En ze hebben het wel gegezien! Want die kat vloog zo voor het raam omhoog! Ik vind dit gewoon echt sneu! en tja, te hard gereden hebben ze zekker. Je mag daar 50! ze reden echt zekker veel tehard!
Wat vinden jullie er nou van dat mensne door rijden?
Sorry als het vekeerd staat en voor de spelfouten. Ik heb dyslexie