Het afgelopen jaar hebben ze overwinterd bij de buren onder een zeil met stapels planken. Die planken zijn voor een schuurtje dat ze deze zomer op willen zetten dus mijn vader gaat een egelhuis timmeren zodat ze gewoon gezellig bij ons kunnen blijven. Nu komen ze nog iedere avond even kattenvoer eten. Eigenlijk zetten we dat klaar voor de katten (die in de zomer vaak in de tuin slapen) maar tegenwoordig zegt mijn moeder: "Ik ga even de egeltjes voeren."
Het is ook al voorgekomen dat een egel uit het bakje voer eet en één van onze katten op een meter afstand een beetje beteuterd zit te kijken. Ze doen de egels gelukkig niks.
Het is me een paar keer gelukt om ze op de foto te krijgen. Zijn hier meer bokkers met egels in de tuin? Ik heb me er een beetje in verdiept en het zijn zulke leuke beestje. Als je met warm weer 's avonds in de tuin zit hoor je opeens "krak-krak-krak" en dat is dan weer een slak minder zeg maar. Ze zijn nog hartstikke nuttig ook.
PS: als je ook foto's heb van je tuin-egel moet je die even in een link zetten want dit is geen verzameltopic
Nou, hier dan de foto's...
Door het raam genomen.

Voor op de grond een paar kattenbrokjes

Lief!

Betrapt!