Kan een hond na 5 jaar jaloers worden op zijn huisgenootje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Kan een hond na 5 jaar jaloers worden op zijn huisgenootje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 21:59

Ik heb 2 supertoffe honden, beiden teefjes. Een engelse cocker spaniel en een cavalier king charles.

Sinds kort neem ik hun beurt om beurt mee op wandeling met de paarden. Beiden tegelijk gaat echt niet, omdat ze dan 'steun' zoeken bij elkaar, en alleen op ontdekkingstocht gaan. Roepend baasje op Zeer Grote Hond is dan totaal niet meer interessant!
Boos!

Alleen gaat prima, maar de andere hond moet dan helaas zielig thuis blijven. Diegene wat wél mee mag, amuseert zich te pletter en stopt niet met kwispelen!

Nu vroeg ik me af, kan dit tot onderlinge jaloezie leiden tussen mijn honden? Want ik heb een fulltime job, en de honden kunnen gans de dag fijn binnen en buiten met elkaar spelen, wat ze ook doen.
Ik wil deze fantastische band zeker niet in gevaar brengen, en vraag me af of ik dit nu toch niet doe?

Mlies

Re: Kan een hond na 5 jaar jaloers worden op zijn huisgenootje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:51

Tja.. Ik heb er ook 2, een Cocker Spaniel van bijna 8 en een Lab kruising van 2. Die laatste heb ik in opleiding tot hulphond, en heb ik dus altijd mee.
Loop ook wel eens een apart rondje met de Cocker, maar die andere heb ik veel vaker mee..
Ik heb in het begin ook wel eens gedacht of de een me minder aardig zou vinden omdat ik meer met de andere hond zou doen, maar ik merk geen verschil.. Honden zijn ook gek op elkaar, maar kunnen ook prima zonder elkaar een dagje. (Gelukkig ook maar, die andere gaat toch ook weer weg..)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:30

Honden denken niet zoals wij en ik denk dan ook dat ze wat betreft dit niet jaloers zullen worden/zijn.

Ik heb een Jack Russel van 8 maandjes. Mijn broer een Duitse Herder van 3 jaar. Die DH zit er dus al veel langer en zit buiten in een kennel. Toen mijn Jack Russel kwam was ik ook bang dat de Herder misschien jaloers zou worden omdat zij wel binnen mag, en hij niet. En omdat zij op die manier toch automatisch wel meer aandacht krijgt.. Maar dit is, gelukkig, ook niet gebeurt. Dus denk dat de kans klein is dat honden het op die manier zien zoals wij het zien.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:02

JoCo, wist je dat door de meeste hondenscholen juist aangeraden word om met de honden appart te lopen?
En nee, net als wat hierboven als is gezecht, honden kennen geen jaloezie.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:33

Nikki__ schreef:
JoCo, wist je dat door de meeste hondenscholen juist aangeraden word om met de honden appart te lopen?
En nee, net als wat hierboven als is gezecht, honden kennen geen jaloezie.

Nee dat wist ik helemaal niet! Mij is wel altijd gezegd dat ik de rangorde moet respecteren, dus dezelfde hond krijgt altijd als eerste aandacht, eten, enz. en dat respecteer ik ook.

Maar met dat wandelen twijfelde ik ... omdat de 'ondergeschikte' hond toch soms 'voorrang' krijgt (omdat hij mee mag, en de andere thuis moet blijven).

Bedankt voor jullie tips, ik kan dus zo gewoon verder doen!
Haha!