kan een 8jarig konijn nog goed dekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justice_

kan een 8jarig konijn nog goed dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 23:16

hee, ik zou heel misschien (als het van mijn ouders mag) konijntjes willen van mijn 8 jarige mannetje.
dat kan waarschijnlijk met het vrouwtjeskonijn van een vriendin van mij, alleen is 8 jaar niet te oud? ik bedoel is er dan geen kans op slechtere gezondheid van de kleintjes ofzo?

assie

Re: kan een 8jarig konijn nog goed dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:03

Het kan, het is verschillend per konijn.

Maar... (hier komt ie weer) er zijn al genoeg jonge konijntjes die gedumpt worden. Weet je zeker dat je wilt meewerken aan nóg meer jonge konijntjes op deze aardkloot?
Als je eens wil meemaken hoe het is om jonge konijntjes te zien opgroeien, bel dan een opvang bij jou in de buurt en vraag of zij een zwangere dame in de opvang hebben die rustig bij jou mag bevallen en haar kinderen groot brengen.
Kun je dan meteen je mannetje laten castreren en het vrouwtje daarna bij je mannetje zetten. Dan zit jouw konijn tenminste ook niet meer alleen, is er een konijn uit de opvang gered en heb jij je jonge konijntjes zien opgroeien.
Alleen maar winnaars Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:54

hetgeen wat assie zegt klopt als een bus; er is al zo'n overschot aan konijnen. kijk eens rond op internet en je ziet dat alle konijnenopvangen hartstikke vol zitten.
op www.opvangkonijnenberg.nl zie je dat er pleeggezinnen worden gezocht en op deze manier krijg je de win-win-situatie die assie omschreef.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:25

Het zou kunnen, maar vraag je eerst af buitenom dat er een overschot is. Weet jij de afkomst van jouw rammetje en hoe oud is de voedster? Is de afkomst bekend van de voedster?
Dit om allemaal erfelijke medische problemen te voorkomen..
Ook een uit leuk zo'n nestje zonder achtergrond:
http://img.photobucket.com/albums/v647/ ... border.jpg

Bij dit konijntje zijn ondertussen de tanden verwijderd en heeft redelijk goeie kiezen, maar het kan ook zijn dat de kiezen totaal verkeerd staan en daar hoeven de ouderdieren alleen maar drager voor te zijn en het zelf niet te hebben.