Helaas.. na 10.5 jaar is ons vriendje weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Helaas.. na 10.5 jaar is ons vriendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 00:56

10.5 jaar geleden bracht een kennis van mijn zus een kadootje mee voor onze nieuwe boerderij. als je op een boerderij woont, heb je immers een haan nodig vond hij Clown
Prima... zo kwam Loekie, een Wyandotte haantje die net de dag ervoor gered was van de slacht in ons leven.
Loekie heeft werkelijk hele kolonies kippen overleefd, en hoewel hij de laatste jaren al meerdere malen door ons was afgeschreven omdat het een oudere haan wasd ie gewoon losliep, bleef het een echte bikkel Ja
Maar helaas... 2 weken geleden merkten we dat hij niet goed was. Hij at weinig en zat zo 4 uur lang in de brandende zon op een plekje waarbij hij continue in slaap viel.
We dachten dat het binnen 2/3 dagen wel gedaan zou zijn met hem, maar ineens bloeide hij vorige week weer helemaal op. rennen, eten en vooral chickies opjagen Vork Cool
Tot vanochtend.... we hebben hem dood in het hok gevonden, arme schaap heeft in zijn laatste momenten toch de bescherming van het hok geprefereert.

Loekie.. je bent ruim 10 jaar geworden, bijna 11, en hebt ipv de slacht nog heerlijk ruim 10 jaar op de boerderij je kunnen uitleven op al je kippetjes, het ruineren van de tuin en je favo activiteit, bedelen bij de BBQ Clown
Ik hoop dat waar je ook bent, je een fijn leventje hebt gehad hier. Lachen

Afbeelding

S_uus

Re: Helaas.. na 10.5 jaar is ons vriendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 01:05

ooh die heeft zeker een fijn leventje gehad Lachen Als ik het zo allemaal lees nou!!
Iig gecondoleerd .. Zal wel stil zijn nu daar

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 02:05

tjah.. hij kukelde eigenlijk al een tijdje niet meer Nagelbijten / Gniffelen

we schijnen van een pensionklant alweer als kadootje een ander exemplaar te hebben gekregen hoorde ik net, dus straks even in het hok kijken.
is beter dat we meteen iets anders hebben lopen, anders is het wel verdomd saai op het erf denk ik.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:54

Aaaaaaah, Loekie!! Huilen

Lieve Loekie-haan is niet meer...... Weet je nog hoe blij hij was dat hij na een tijdje ook Ienie en Minie (de 2 hennen) erbij kreeg van jullie? Lovers Hij voelde zich zo trots als een pauw.. euhm haan Pling Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:58

Aah gecondoleerd.. Die heeft wel een heel mooi leven gehad zo te lezen. Ja

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:03

ahh gecondoleert. Hij heeft een goed leventje gehad. Ik denk dat hij je zeer dankbaar er voor is,,,

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 12:02

flettie schreef:

Lieve Loekie-haan is niet meer...... Weet je nog hoe blij hij was dat hij na een tijdje ook Ienie en Minie (de 2 hennen) erbij kreeg van jullie? Lovers Hij voelde zich zo trots als een pauw.. euhm haan Pling Haha!

jaaaaaa ienie en minie!! god.. het was ook wel altijd een ontzettend sexmonster nu ik eraan terugdenk Clown

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:25

Lowara schreef:
jaaaaaa ienie en minie!! god.. het was ook wel altijd een ontzettend sexmonster nu ik eraan terugdenk Clown

Stoute haan! ROFL

Is dat beest trouwens niet stokoud geworden? (letterlijk en figuurlijk)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 12:27

ja, volgens mij is 10.5 voor een haan best stokoud.
hij was al 2 jaar niet meer vruchtbaar, dus echt aan het aftakelen. ( maar wel gewoon gezond in zijn doen en laten)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:47

Lowara schreef:
flettie schreef:

Haha!
Of 1-2 jaar later toen Ienie (of was het nou Minie?) dood was en we Hedwig van die fair in Aalten mee hadden genomen? Grinnik.... ik zie ons nog samen op de achterbank zitten met die doos op schoot waar Hedwig in zat ROFL
En Loekie die er zo ongeveer gelijk bovenop sprong om te s*xen Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:51

nou... volgens mij zijn alle hanen wel overs*xt hoor... *kuch* en dan heb ik het ook over de menselijke 'hanen' Haha! maar 10 en een half... dat is écht oud Bloos! *kucht nog eens* bij ons worden ze.... hooguit.. 4 denk ik? Clown

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:23

Ach wat een ontroerend verhaal, denk dat hij een hoop te vertellen heeft over
zijn leven op aarde......hij heeft een mooi leven gehad denk ik zo.
Sterkte met het verlies van Loekie en veel plezier van je nieuwe......

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 21:25

Maartje1990 schreef:
nou... volgens mij zijn alle hanen wel overs*xt hoor... *kuch* en dan heb ik het ook over de menselijke 'hanen' Haha! maar 10 en een half... dat is écht oud Bloos! *kucht nog eens* bij ons worden ze.... hooguit.. 4 denk ik? Clown

en het stomme is, we wisten werkelijk niets van kippen Clown gewoon elke dag wat graan en water en dat is het wel.
en uiteraard waren het kannibalen, ze vraten gewoon serieus kip van de BBQ op.