WOEST op supermarktpersoneel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

WOEST op supermarktpersoneel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:41

gisteren was ik naar de supermarkt gegaan, zoals gewoonlijk hond mee in de auto.
ik heb een 2cv die ik niet op slot kan doen.
na een tijdje rondgewinkelt te hebben kwam ik bij de kassa en ik zie dat een beveiligingsmeneer mijn hond naar buiten staat te schoppen.... Verward
ik ren erheen, en heb mijn hond terug naar de auto gebracht.
kom terug, moest nog afrekenen, beveiligingsmeneer zegt dat ze al twee keer in de winkel was en ze haar eruit hebben 'gestuurd', ze is ook door twee auto's aangereden, ik; wat????? ja, dat waren maar kleine auto's hoor Stoom uit je oren
kennelijk heeft een of andere grapjanus de auto opengemaakt en haar eruit gelaten.
ik dus afrekenen en ik werd ondertussen steeds kwaaier...
mijn hondje, mijn schattie, waar ik altijd zó voorzichtig mee ben wordt gewoon door het supermarktpersoneel waar ik aan het winkelen ben naar buiten geschopt.
dus eruit loop ik langs de servicebalie waar die man een beetje schaapachtig staat te lachen.
ik zeg tegen hem dat ik het belachelijk vind dat ze hier op een dergelijke wijze mee om gaan, ze kunnen het toch tenminste even omroepen, kost niets, en eigenaar kan reageren.
er stonden wat andere mensen omheen die zich er allemaal mee gingen bemoeien, en ik maar zeggen je hád het ook gewoon even om kunnen roepen.
ik was nogal kwaad en ben uiteindelijk gewoon weggelopen, had namelijk de neiging om iets stuk te maken, en dat leek me geen goed idee Haha!.
schaam me achteraf wel een beetje voor mijn reactie, en vraag me af hoe moet ik kijken als ik er weer naar toe ga Bloos.
had bedacht om voortaan als ik erheen ga een briefje met mijn naam erop bij de balie af te geven met mijn naam erop voor het geval dat een grote zwarte hond naar binnen wil en ze me dan kunnen omroepen, je weet nooit of nog eens iemand zo'n [küt] geintje wil uithalen.
wel fijn om te weten dat mijn schattie nergens heengaat en ondanks hardhandig wegsturen tóch voor mij blijft gaan *trots op schattie*.
mijn heftige reactie komt gewoon doordat ik er letterlijk álles aan doe om mijn beesten gelukkig en veilig te houden, ik heb ook geen kinderen dus ik ga als een leeuwin door het vuur voor ze.
wat vind jij, overdreven reactie? en hoe zou jij gereageerd hebben? ik was WOEST! Nagelbijten / Gniffelen

haflingertje

Re: WOEST op supermarktpersoneel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:45

Ik zou ook ontzettend boos zijn!
omroepen is een kleine moeite!
Werkelijk belachelijk dat ze jou hond aan het schoppen zijn!!!
Ik snap dat ze liever geen honden in de winkel hebben maar dan is het nog niet goed te praten wat ze gedaan hebben!

Hoe is het nu met de hond? na de aanrijdingen?
Heeft ie er niks aan overgehouden?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:48

nee, ze heeft niks, ik heb haar meteen heel goed nagekeken, later thuis liep ze heel even mank, maar ik denk dat ze op een scherp iets [steentje?] was gaan staan ofzoiets.
dat maakte me ook zo gek, het idee dat er iets ergs met haar had kunnen gebeuren, dat ze stuk had kunnen zijn.
dan had ik dus écht niet voor mezelf ingestaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:33

Weet je zeker dat je hond de deur niet zelf open kan maken...? Knipoog

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:40

Wuis schreef:
Weet je zeker dat je hond de deur niet zelf open kan maken...? Knipoog

ja, dat weet ik zeker, het is zelfs als je vingers hebt al best lastig.
maar dan nog, of ze nou eruit gelaten is of er zelf uitgegaan is, ik verwacht toch een ander soort actie van het personeel, hond kán [en was dus ook] van een klant zijn, vind dat gewoon klantvriendelijkheid.
wáárom wil die hond persé die winkel in, logica zegt mij dat de baas daarbinnen is...
maar zover konden ze kennelijk niet denken...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:15

Tja, ik kan je reactie goed voorstellen, maar ook de reactie van een winkel.
Hun zitten met voedsel ed waar de hond overheen kan plassen.

Vind het trouwens niet veilig dat je hond zomaar de auto uit kan. Hij zit dus niet vast met rijden? Vind dit niet veilig!
Misschien dus voor jouw nu ook een les om je hond vast te zetten in de auto?

En ja, ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd, als het bij ons zou gebeuren, maar dit gebeurd niet aangezien ze niet zelf de auto uit kunnen.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:41

Was het gisteren niet superwarm :/ hier toch alleszins. Dan zou ik zeker geen hond in de auto laten zitten! Ik snap de reactie van de winkel wel, maar ze hadden er heel anders op kunnen reageren.

Maar ik zou ik het vervolg je hond gewoon thuis laten als je gaat winkelen, zeker als je een auto hebt die niet op slot kan. Iedereen kan zo bij je hond!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:43

Je hebt groot gelijk dat je boos word ! ging die mensen naast jou voor jou opkomen of voor de man achter de balie. zelf had k ook boos geworden hoor ze moeten lekker met zijn takke van je hond afblijven.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:49

ja idd, gelijk dat je kwaad word!

ik werk ook bij een supermarkt, vorige keer kwam er een rotweiler binnenwandelen (vind je het gek! regende knetterhard buiten)
mijn collega: 'o, een hond, maar die is wel een beetje erg groot!'

ik ging hem pakken en ondertussen zijn baasje geroepen. baasje helemaal over zijn toeren aan komen rennen. was wel grappig, ZO'N vent, breed kaal en echt zo'n motortypje, helemaal bang dat er wat met zijn lieverd zou gebeuren.

kan het me voorstellen, heb zelf ook 2 honden, maar ik neem ze dan niet mee, want als ik ze bij mij in de buurt buiten laat staan worden ze gelijk gejat. en dan nog niet begonnen over dat mijn hond dan zoiezo helemaal gek word als ik hem alleen laat op een vreemde plek.

schandalig in ieder geval dat ze zo met je hond omgaan!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:56

Ik vindt het ook schandalig dat er zo met je hond is om gegaan. MAAR, je zegt dat je alles voor je hond over hebt, zorg er dan ook voor dat die auto normaal op slot kan of neem je hond anders niet meer mee. voor hetzelfde geld rijden ze hem harstikke dood of veroorzaakt hij een ongeluk. daar zit niemand op te wachten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:59

Ik ben het met je eens dat ze zo niet met je hond om hadden hoeven gaan.

Maar ik zou nóóit mijn hond in een auto alleen laten die niet op slot kan. Ze zullen hem maar stelen....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:04

Ik vind het terecht dat je zo woest bent geworden, dat zou ik ook zijn!
Het is toch niet normaal hoe ze je hond behandelen! Omroepen is een kleine moeite!

Maar ik zal ook mijn hond niet in de auto laten als ie niet op slot kan en het was best warm geloof ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:10

nah, ik kan me wel vinden in je reactie Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:15

Eh...hoe had het personeel moeten weten dat de eigenaar van de hond op dat moment in de winkel was en dat het niet gewoon een zwerver/ loslopende hond was???
Geef ze groot gelijk dat ze het dier direct de winkel weer uit jagen, dat is nl. gewoon verboden en zou ze zelfs op sluiting kunnen komen te staan.
Honden in een supermarkt zijn gewoon niet hygiënisch.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:18

ik snap je reactie helemaal ik zou ook kwaad zijn geworden,, snap het personeel ook niet. je kan ook die hond vangen en desnoods bij de uitgang wachten op de baas als je dan toch niet wilt omroepen

ik zou persoonlijk ook niet de hond in de auto laten als het zo warm is,

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:20

ja maar wij moeten dan ook gewoon buiten op de eigenaar wachten, maar bij ons in het rijtje zitten maar 3 andere winkels en als er geen baasje komt kan je ook gewoon de hond weer vastmaken, en dan gelijk goed Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:27

Ik zou in jou geval ook kwaad geworden zijn hoor.

Ohja, heb je filmpje bekeken op youtube. Wou er eigenlijk niks over zeggen, maar doe het toch. Mocht je een ongeluk krijgen oid, dan is de kans dus zeer groot dat je hond door de autoruit vliegt. Zou jammer zijn, want het is een schatje Lachen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 20:57

het was [en is] niet warm hier [woon in frankrijk Huilen van het lachen ] , dus van mijn hond in een hete auto is beslist geen sprake.
de hond kan ook niet zelf uit de auto zoals eerder gesuggereerd, iemand moet de deur opengemaakt hebben.
en tja, ik neem haar nou eenmaal altijd mee want ze houd er absoluut niet van om alleen thuis te blijven, en mijn auto kan gewoon niet op slot, daar kan ik verder niet veel aan doen, en haar thuislaten ga ik ook niet doen.
de supermarkt is trouwens een winkel alleen op een soort industrie terrein met een grote parkeerplaats.
en ik snap heus dat het niet de bedoeling is dat er honden in de supermarkt lopen, anders nam ik haar wel mee naar binnen Haha!, maar ipv naar buiten schoppen waar ze aangereden kan worden hadden ze best even iets kunnen omroepen en haar even in het voorste gedeelte van de winkel houden.

esperance schreef:
Ohja, heb je filmpje bekeken op youtube. Wou er eigenlijk niks over zeggen, maar doe het toch. Mocht je een ongeluk krijgen oid, dan is de kans dus zeer groot dat je hond door de autoruit vliegt. Zou jammer zijn, want het is een schatje Lachen

huh? die snap ik niet?
je bedoeld omdat ze geen gordel omheeft?
heb ik ook niet, dus dan vliegen we samen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:34

Lia_ schreef:
Eh...hoe had het personeel moeten weten dat de eigenaar van de hond op dat moment in de winkel was en dat het niet gewoon een zwerver/ loslopende hond was???

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:43

Lia_ schreef:

dat konden ze niet weten, maar als ze het even omgeroepen hadden waren ze daar snel genoeg achter gekomen.
aan de hoeveelheid hondenvoer en aanverwanten die ze verkopen te zien gaan ze er kennelijk wel vanuit dat het een mogelijkheid is dat hun klanten eventueel een hond zouden kunnen bezitten.
maar zonder het om te roepen was er voor hun inderdaad geen mogelijkheid om dat te weten nee.
ik heb me vooral zo kwaad gemaakt om het feit dat ze er vanuit gingen dat het een zwerver was en haar eruit getrapt hebben, ik zag dus ook echt de beveiligingsman naar haar schoppen...

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:49

Nou ja er is van alle kanten natuurlijk wat te zeggen; een hond loopt niet zomaar naar binnen, dus het zal niet snel een zwerf hond zijn, maar ja personeel kan dat ook niet weten dus ja die hond moet weer naar buiten.
Hond in de auto laten zitten, tja je kan hem ook dan nog even vast zetten aan een riem, weet je zeker dat ie er niet zomaar uit kan.
En hond los tijdens autorijden? Tja dat zal half nederland (en frankrijk Haha!) wel doen, ik zie het al voor met dat onze hond vastzit Clown hangt ie zichzelf op als er wat gebeurd.. .

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:59

Germatje schreef:
Nou ja er is van alle kanten natuurlijk wat te zeggen; een hond loopt niet zomaar naar binnen, dus het zal niet snel een zwerf hond zijn, maar ja personeel kan dat ook niet weten dus ja die hond moet weer naar buiten.

is ook zo, er is van alle kanten iets te zeggen, en ik reageer emotioneel omdat ik nogal ovedreven dol op die hond ben, maar ik blijf erbij dat ze het op zijn minst even om hadden kunnen roepen.
wat ik ook niet begrijp is de reactie van dat personeel op mij, een klant die duidelijk boos en overstuur is zou ik op een heel andere manier aanpakken, vond ze wat lacherig en totaal zonder begrip.
"tja, zo doen wij dat nou eenmaal".
heb ik toch een heel ander idee van service geven.
Citaat:
Hond in de auto laten zitten, tja je kan hem ook dan nog even vast zetten aan een riem, weet je zeker dat ie er niet zomaar uit kan.

heb ik ook [al eerder] over nagedacht, maar ze kan erg beweegelijk zijn in de auto, springt naar de voorbank ook soms, en dan ben ik bang dat ze zichzelf op de een of andere manier opknoopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:02

Volgens mij is het aan jou om te zorgen dat je hond niet in de supermarkt komt en is het niet de taak van het supermarktpersoneel eigenaren van loslopende honden te zoeken.
Vind het dus volledig onterecht dat je woest wordt, jij laat je hond in een niet afgesloten auto en bent dus de enige die wat te verwijten valt.
Valt me heel erg op dat mensen totaal geen verantwoording meer willen nemen voor de gevolgen van hun eigen gedrag maar gelijk kwaad worden op degene die er mee geconfronteerd worden en vervolgens niet zo reageren als zij willen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:07

Nou ik kan je wel vertellen dat degene die mijn hond schopt een schop van mij terug krijgt. Ze kunnen het beestje ook gewoon even vasthouden en dan omroepen. Wat is dat nou voor idioterie!!!

Daarom woon ik niet in Frankrijk Haha!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:08

het gaat niet alleen daarom maar om een hond naar buiten te schoppen is ook zo wat,, hond kan er ook niets aan doen