ik heb een 2cv die ik niet op slot kan doen.
na een tijdje rondgewinkelt te hebben kwam ik bij de kassa en ik zie dat een beveiligingsmeneer mijn hond naar buiten staat te schoppen....

ik ren erheen, en heb mijn hond terug naar de auto gebracht.
kom terug, moest nog afrekenen, beveiligingsmeneer zegt dat ze al twee keer in de winkel was en ze haar eruit hebben 'gestuurd', ze is ook door twee auto's aangereden, ik; wat????? ja, dat waren maar kleine auto's hoor

kennelijk heeft een of andere grapjanus de auto opengemaakt en haar eruit gelaten.
ik dus afrekenen en ik werd ondertussen steeds kwaaier...
mijn hondje, mijn schattie, waar ik altijd zó voorzichtig mee ben wordt gewoon door het supermarktpersoneel waar ik aan het winkelen ben naar buiten geschopt.
dus eruit loop ik langs de servicebalie waar die man een beetje schaapachtig staat te lachen.
ik zeg tegen hem dat ik het belachelijk vind dat ze hier op een dergelijke wijze mee om gaan, ze kunnen het toch tenminste even omroepen, kost niets, en eigenaar kan reageren.
er stonden wat andere mensen omheen die zich er allemaal mee gingen bemoeien, en ik maar zeggen je hád het ook gewoon even om kunnen roepen.
ik was nogal kwaad en ben uiteindelijk gewoon weggelopen, had namelijk de neiging om iets stuk te maken, en dat leek me geen goed idee

schaam me achteraf wel een beetje voor mijn reactie, en vraag me af hoe moet ik kijken als ik er weer naar toe ga

had bedacht om voortaan als ik erheen ga een briefje met mijn naam erop bij de balie af te geven met mijn naam erop voor het geval dat een grote zwarte hond naar binnen wil en ze me dan kunnen omroepen, je weet nooit of nog eens iemand zo'n [küt] geintje wil uithalen.
wel fijn om te weten dat mijn schattie nergens heengaat en ondanks hardhandig wegsturen tóch voor mij blijft gaan *trots op schattie*.
mijn heftige reactie komt gewoon doordat ik er letterlijk álles aan doe om mijn beesten gelukkig en veilig te houden, ik heb ook geen kinderen dus ik ga als een leeuwin door het vuur voor ze.
wat vind jij, overdreven reactie? en hoe zou jij gereageerd hebben? ik was WOEST!