Wij hebben een hond van nu, uhm... 6 jaar? een boxer x duitse staander. Een beetje een gek beest, maar wel lief.
Nu zat hij vanmiddag in de kamer en zag ik me toch iets geks! Hij heeft een soort huidplooi als hij zit. Ik heb gevoeld als hij staat en het lijkt of daar het vel vastzit aan de ribben, een soort bobbel. Het is moeilijk uit te leggen. Het voelt erg vreemd. Als hij staat zie en voel je ook dat hij flink wat vocht onder de huid bij zijn buik heeft.
Hij is niet ziek. Gedraagd zich net als anders. Heeft wel een kapotte plek op zijn voorpoten(zoals zovaak, door het trekken waarschijnlijk of geprikt door een wesp tijdens het wandelen in gras), dikke neus (is allergisch voor gras en daar heeft hij gisteren doorheen gelopen) en woensdag heeft hij zijn entingen gehad, maar dat was meer in zijn bilspier en dus niet op de plek waar deze gekke 'bobbel' zit.
Verder is er niets waardoor ik denk dat dit zou kunnen komen.
Iemand idee wat het kan zijn? Omdat hij snel overstuur is willen we hem nu nog niet naar de da brengen, ook omdat hij er geen pijn aan heeft en niet ziek aandoet. We kijken het dus sowieso nog even aan, maar wordt het erger, of krijgt hij er last van, dan ziten we meteen bij de DA natuurlijk.
Foto's:
Normaal is het 'kale' stuk huid, daar waar de ribben eindigen een stuk holler. Je kunt op de eerste twee foto's zien dat het nu echt naar onderen hangt. Het is wel zacht en echt vocht, net een waterbalon. Het zit alleen aan de linkerkant, zijn huid is niet blauw, dus het is geen bloeduitstorting.

Hier zie je de huidplooi heel erg goed: