Ik wist even geen duidelijkere titel te bedenken maar het gaat om het volgende:
We hebben sinds een maand of 3, 2 tamme ratten dames. Voorheen heb ik altijd heren gehad, maar omdat hier in de buurt weinig ratjes te krijgen zijn, en als ze er zijn alleen maar dames, hebben we dus voor 2 dames gekozen. Elke dag halen we ze eruit. Eentje is erg nieuwsgierig en kan je onder haar kont pakken, de andere is nieuwsgierig tot je haar op wilt pakken. Zij is helemaal wat schuwer, schrikt van onverwachtse geluiden/bewegingen. Ik lok haar altijd met iets lekkers, als ze dat opheeft komt ze kijken voor nog iets en dan kan ik haar redelijk normaal onder haar kont oppakken. Als ze over de bank heen wandelen klimmen ze allebei wel op je en is het voor beide ook goed. Je kan ze beide gewoon aaien. Het lijtk alsof de ene bang is om opgepakt te worden. Als je haar ineens zo pakt dan piept ze ook van schrik. We hebben echt van alles geprobeerd, luikje van het hok open en haar zelf eruit laten klimmen, maar dan gaat ze tot halverwege en schiet weer terug het hok in etc.. Wie heeft de ultieme tip ?
Daarnaast zijn beide dames nogal hapgraag. Ze bijten niet, maar happen steeds in je handen/vingers etc. In de dierenwinkel zeiden ze dat het kon dat wij iets van etenslucht aan onze handen hadden, maar na grondig wassen doenze het nog steeds. De mannen die ik in het verleden heb gehad deden dit helemaal niet. Ze krijgen voldoende te eten, maar ook wel eens hapjes uit de hand, zouden ze misschien de link leggen van hand = lekker hapje?
Alle tips zijn welkom, misschien doen wij wel iets ontzettend verkeerd. !