Lig open door kitten .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lig open door kitten .

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:03

Nou dat ik open lig is misschien wel overdreven , maar ik heb wel overal krassen zitten en me been heeft deze week wel vaker zitten bloeden .
Weet dat het misschien wel een beetje der bij hoort , maar dit is wel heel erg .
Als ik loop verstopt hij zich en springt hij in me benen , met zijn scherpe nagels '' hangt '' hij echt in me benen . Ook als ik in bed lig en even me voeten beweeg heb ik hem in me hangen .
Soms is die heel erg rustig en lief , maar als die net heeft geslapen en gegeten is die zo druk .
Moet ik dit gedrag omdat het een kitten is toelaten ? Of moet ik daar nu toch al wat tegen doen .
Ik speel soms wel met me handen met hem , en dan krabt en bijt hij ook al .. moet ik hem dan al meteen bestraffen of kan ik dat nu nog toelaten ? Wil natuurlijk ook niet dat hij bang van me word .
Ik heb hem pas een week en hij is 9 weken oud .
Ik wil natuurlijk niet dat ik later een kat heb lopen die telkens in me benen springt en / of bijt .
Wat moet ik doen Verdrietig Bloos

AstraGirlie

Re: Lig open door kitten .

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:53

niet meer spelen met handen !! ten strengste verboden. Vanaf nu enkel met kattenspeelgoed. Hoeveel keer speel je met hem zo op een dag? Misschien heeft hij nood aan meer spelen, en ziet hij elk bewegend object als een mogelijke prooi. Er bestaat kattenpeelgoed waar ze zich even zelf mee kunnen bezighouden, bv. een snackball met snoepjes in, ...
Vooral na eten en slapen zou ik dus actief zelf met hem gaan spelen.
Tot slot, neem overal (als dat enigsinds gaat) een plantenspuit mee in het begin. Als het goed gaat hoef je het slechts één maal te doen. Op de intentie dat hij aan je benen gaat hangen tover je die spuit tevoorschijn en spuit naar zijn gezichtje. Doe verder normaal en negeer hem. Verstop die spuit dan weer.
veel succes !!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:05

Heel consequent mee zijn en nee is nee. Nageltjes knippen kun je ook het beste zo vroeg mogelijk aanleren, als hij dan toch actief bezig is dan vallen de krassen ook weer mee. Waterspuit helpt ook niet bij alle katten, onze coons vinden het lekker Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:07

Mijn kitten had ik met 11 weken uit het asiel geplukt, ook zo'n rasechte dondersteen Clown Daar ben ik echt heel streng op geweest, die kreeg gewoon een toek terug. Na 1 dag wist hij hoever die mocht gaan, daarna heeft hij het ook niet meer zo overmatig gedaan, alleen als ik bepaalde dat we gingen spelen, dan mocht hij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:02

Nou , ik dus een plantenspuit gehaalt .
Kom ik thuis doet hij gek en druk ik zo hard uit boosheid dat ik me plantenspuit kapot druk Bloos .
Dus ik gister weer een nieuwe gehaalt , en uitgeprobeert als hij gemeen deed en op me sprong terwijl ik sliep .
In het begin schrok hij en sprong weg , daarna kwam hij terug .
Nu heeft hij daar een spelletje van gemaakt .
Die plantenspuit helpt dus voor geen meter , erger ; hij kijkt van een afstand naar me en komt steeds dichterbij dan rent hij ineens naar me toe springt in me benen en rent snel weer weg .
Hij zit me nu echt gewoon te irriteren , ik vind der niks leuks meer aan .
Behalve als die heel moe is en komt knuffelen , verder vind ik het maar niks zo .
Ik heb net geprobeert hem volledig te negeren , maar geloof mij dat dat niet gaat lukken met die tandjes in je tenen en die nagels in je voet .
Wat moet ik doen Whoosh!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:06

neem de planten spuit met je mee als je gaat lopen. zodra hij in je benen springt een sternge nee en tegelijk de plantenspuit.dan leert hij het wel af. mijn kleine poesje sprong steeds op mn rug toen ze nog wat kleiner was grrrr kwam ik net uit de douche , stond mn tanden te poetsen had ik weer een kat in mn nek hangen. erg vervelend. heb 1 keer de douche kop erop gezet en het was gelukkig over

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:31

Mijn kitten vond water juist geweldig Haha!
Ik deed net als moederkatten doen hem in zijn nekvel pakken en terug op de grond zetten. Gewoon oppakken, even boos toespreken en neerzetten. Niet schudden of neergooien, zoals ik sommige mensen ook al heb zien doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:01

Wanneer hij je krabt: met je vinger lichte tik op zijn kop (niet pijn doen wel beledigen) en dat blijf je doen tot hij niet meer terugslaat, even hard tegen hard zeg maar Vork Verder zo snel mogelijk ander speeltje aanbieden en daarmee spelen, het moet leuk blijven! Spuit anders flink wat catnip op al zijn speeltjes, dat helpt Ja

Tegen je been opspringen: spring, schreeuw, alles: laat hem schrikken en maak duidelijk dat het NIET mag. Geen plantenspuit voor nodig, dit is immers een foute actie tegen jou en niet tegen de omgeving (denk maar de zetel), dan mag de kitten dus ook zien dat de straf van jou komt.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:21

het klinkt misschien heel cru maar toen onze kat ( toen nog kitten ) me voeten ooit eens heeft aangevallen, heb ik heb zachtjes een duw verkocht met me voet van het bed af, nooit meer geprobeert na toen.

voor de rest bijt hij alleen in me enkel of arm als hij echt heel erg duivels is

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:28

klinkt raar maar bij ons hielp niks. nekvel oppakken(zoals zijn moeder zou doen) plantenspuit hard nee zeggen etc
toen kreeg ik de tip om te krijsn/schreeuwen/blaasen als een kat zou doen . beetje grommen ofzo dat helpt heel goed. of gaan blaffen helpt oook

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:35

zoals hier al wordt aangegeven: gewoon zeeeer consequent zijn!
Mijn vriend heeft thuis nu 3 kittens rondlopen van precies 8 weken oud, boefjes zijn het wat dat betreft! Ze zitten dan niet in de categorie van aanvallen e.d., wel dat van op keukentafels en aanrecht springen, terwijl dat strengste verboden is. Wat ze daar doen is dat ze ze dan ook erg boos aanspreken en ze weer consequent op de grond zetten. Nu hoeft er alleen maar een boze blik te worden geven of ze staan alweer beneden, 1tje haalt het nu niet eens meer in haar hoofd om op het aanrecht of de eettafel te springen.