Kat van bijna 1 jaar overmatig mauwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Kat van bijna 1 jaar overmatig mauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 22:02

Mijn kat mauwt echt ontzettend veel en hard, zodat het steeds irritanter wordt. Hij is bijna een jaar, en gecastreerd. Is hier een bepaalde reden voor?

NicoleKelos

Re: Kat van bijna 1 jaar overmatig mauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:06

Ik lees even mee, we hebben hier een rode gecastreerde kater van 8 jaar die het zelfde probleem heeft. Kan hem af en toe achter het behang plakken met zijn gemauw.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:08

De mijne doet dit ook. Is een kruising siamees en mauwt echt om alles. Om eten, om aandacht. Ze praat zelft terug als ik wat vraag Haha!
Ik zie er niets bijzonders in. Het is haar manier van aandacht vragen. Niet altijd even leuk, vooral zo rond half 6 in de ochtend, maar in het geval van mijn kat is er niks aan de hand.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:08

Doet hij het om aandacht? Of mauwt hij ook zonder (pogingen tot) contact met je te maken? Doet hij het al langer, of pas sinds kort? Dan zou hij wel eens ergens pijn kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door nikkigioa op 08-06-08 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:10

Bij siamesen is het bekent dat het echte praters zijn, en bij poezen(vrouwelijk) zou het kunnen zijn dat ze krols is. maar waarom een de kat van de ts mauwt zou ik niet weten... wss gewoon om aandacht of eten..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 22:15

Hij mauwt ook als ie niet in de buurt is van mensen, dus aandacht vragen lijkt het me niet. Eten en drinken staat er altijd, dus daar kan het ook niet aan liggen. Het is geen Siamees, maar een huis tuin en keukenkat. Doet het al zolang ik me kan herinneren, alleen de ene keer erger dan de andere keer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:21

HTK-katten doen dit ook hoor. Mijn vorige kat was precies zo.
Maar als he het niet vertrouwd moet je morgen de DA even bellen Lachen
Want wij kunnen verder op bokt niet zien wat er is.

Mauwen kan van alles zijn. Pijn, aandacht, enz.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:28

Die van ons kletst ook de hele dag door. Als je reageert is ze vaak wel even stil, maar soms vindt ze het juist dan extra leuk. Ze miauwt ook altijd naar hoge tonen zoals de deurbel of een fluitje. Gelukkig heeft ze wel een heel mooie miauw (beetje hard, maar gelukkig niet zo'n klagende miauw)

Vind het eigenlijk wel gezellig, zo'n kletskous Knipoog

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:03

Onze Ploef is ook zo'n mauwdoos. Echt een heel overdreven beschamende loei mauw Haha! Hij doet het vooral om de aandacht want als ik hem negeer is het zo over. En als hij helemaal verliefd op me is loopt hij me ook mauwend achterna. prrrrrrAUW Haha! De rest van onze katten is gelukkig niet zo erg maar onze Ploef lijkt wel altijd krols, zo kan die tekeergaan. Gelukkig is hij gecastreerd en is hij een vent dus al zou hij willen, krols kan hij nooit worden Knipoog

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:30

Mijn kat doet het ook: staat ie voor de deur begint hij heel klaaglijk te miauwen. Zeg ik tegen hem: ben je weer aan het zeuren ja? Miauwt ie terug. Clown Ik negeer het vaak ook gewoon of ik gooi hem in de tuin Tong uitsteken Soms wordt het te irritant, maar meestal stopt hij bij het negeren.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:44

Misschien loopt er toch wel een hele leuke mooie jonge dame buiten rond die wellicht interesse in hem heeft.
De meeste katten geven hier niets meer om. Maar helaas geldt dit niet voor alle katten.
Mijn helaas al wat jaren geleden overleden je-weet-wel kater, werd nog regelmatig verleidt door mooie dames. En dan hadden ze een gezellige romance.

Hoe lang is het geleden dat de kat is verlost van zijn vervelende hormonen?

Mijn je-weet-wel kater heeft ook altijd hele verhalen, ik praat dan rustig mee: oooo ja, is dat zo. Goh dat is nou leuk zeg. Of als hij wat klagend miauwt: och wat vervelend nou, en dat is ook niet leuk.
Prachtig!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:48

Haha kat van mijn vriendin heeft ook altijd zo veel praatjes. Huilen van het lachen
Hele gesprekken kun je daar mee voeren, en die kat blijft doodserieus terugmauwen.
Maar voor de rest heb ik geen ervaring met katten, dus ik kan je niet helpen, sorry...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:22

Er is wel een andere kat die afkomt op zijn gemiauw, maar of dat een poes is weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:25

Er zijn rassen (als Siamezen) die extreem veel miauwen. Echter zijn er ook gewoon HTK katten die dit doen (die van mij zelf ook).

Soms miauwen katten die doof of slechthorend zijn ook erg vaak.