Mijn oude knijntje itp + kipkuiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Mijn oude knijntje itp + kipkuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 13:02

Knorrie is een heel lief en klein dwergkonijntje van 10 jaar en (morgen) 2 maanden Go jij! Go jij! Gister mocht hij los in de tuin (normaal altijd in een ren) en daarvan wat plaatjes gechoten.

Knor weet niet wat gezellig kijken is + hij werd telkens door 2 kinderen achterna gezeten wat hij niet leuk vond dus hij kijkt niet erg blij + het was erg warm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ging hij opeens heel raar liggen ... Heb hem hierna gelijk in zijn hokje gezet ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij eet deze week opeens een stuk minder/bijna niet en hij poept niet erg veel. Hij is een erg kieskeurige eter die bijna niks lekker vind. Hij heeft nu keuze tussen 3 verschillende soorten eten en morgen gaan we voor een check-up naar de dierenarts. Ik hoop dat er niks ergs met hem aan de hand is. Hij is nog erg levendig en ziet er nog super uit.

Dan nog Kalimero ... Op stal hebben een aantal kippen gebroed. 3 Weken geleden (zaterdagavond) had een kip al 3 kuikens, de volgende dag was ze van het nest af. Deze kleine jongen (of meisje) had al een gaatje gepikt en je zag hem een heel klein beetje bewegen. Mijn zus en voorzichtig het ei helemaal open gepeld en hij was eruit. Hij zag er niet uit! Hij bewoog amper, hij had reuzepoten, hij lag helemaal opgerold en zijn nekje bleef opgerold. Eerst geprobeerd of hij onder zijn moeder mocht, maar die ging er telkens vanaf. Mijn zus heeft hem een tijd in haar handen gehouden maar er zat weinig leven in. Daarna in een handdoek gewikkeld en in het stro gelegd ...

Zo'n anderhalf uur hierna gingen we naar huis. We zagen hem helemaal niet meer bewegen, reageerde nergens op dus we wilden hem weggooien ... We stonden voor de mesthoop en stonden op het punt om hem weg te gooien en opeens opende hij zijn snaveltje. Dus maar mee naar huis genomen. Thuis onder een bureaulamp gelegd Tong uitsteken en heel langzaamaan begon hij regelmatiger te bewegen/ademen, hij kreeg wat donsjes, zijn oogjes gingen open en hij ging proberen op te staan. Mijn zus en ik dachten dat hij niet goed was, want hij had reuzenvoeten waar hij echt niet op kon staan. Hij viel ook telkens op zijn rug en kon niet zelf op staan ... Heel zielig, hij krijste het echt uit als hij op zijn rug lag.

'S nachts een aantal keren wezen controleren en hij lag een paar keer op zijn rug. Hij lag gewoon rustig te slapen maar als hij je eenmaal zag begon hij te krijsen. Hij kon nog steeds niet staan. Pas na 2 dagen kon hij staan en lopen (wat nog wel erg wankel ging)

Ik had geen camera dus kon geen foto's maken (jammer) dus heb pas foto's van later.

Afbeelding

Kalimero vorige week zondag

Afbeelding

Kalimero gister (hij is nu echt lelijk Tong uitsteken)

Pluttersput

Re: Mijn oude knijntje itp + kipkuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:05

Leuk konijn zeg! Als ik je kuiken zo zie zou ik denken dat t een haantje was Knipoog Wel een schattig kuiken btw Haha!

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:07

leuke foto's! wat een leuk kuiken, wij hebben nooit gele.
Ik hoop dat er niks aan de hand is met je konijntje!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:12

Wat een leuke foto's van je huisdieren zeg. Lachen

Wat een verhaal van Kalimero, wel fijn dat hij nu lekker bij jullie mag blijven. Haha!

Wat dat liggen van je konijn betreft, mijn konijn lag altijd zo toen ze klein was en dan ook echt helemaal op haar zij, dus ook haar hoofdje.
Ik hoop echt voor je dat er niets met hem aan de hand is, ook omdat hij zo weinig eet en poept. Veel succes dus bij de DA!

Ik vind echt dat je een stel leukerds hebt, geniet er van zou ik zeggen! Haha!