4 katten aan elkaar laten wennen ( 2 - 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

4 katten aan elkaar laten wennen ( 2 - 2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 12:37

Mijn vriend & ik zijn gaan samenwonen. We hebben allebei 2 katten, en lezen op internet eigenlijk veel uiteindeenlopende verhalen over het laten wennen van katten. Mijn katten hebben we sinds donderdag ook verhuisd naar hier, maar ze zitten tot nu toe nog in een aparte kamer. De katten van mijn vriend staan wel vaak bij die deur te ruiken. We hebben een keer even de deur open gehad en uiteraard gingen ze blazen naar elkaar.

Wanneer & hoe kunnen we het beste de deur van de kamer open zetten zodat ze contact met elkaar kunnen gaan maken?
Mijn katten zijn inmiddels wel op hun gemak en zich zelf hier in het kamertje..

poes

Re: 4 katten aan elkaar laten wennen ( 2 - 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:53

Zorgen dat elk nog een eigen kattenbak heeft en etensbak en voldoende ruimte, en de boel openzetten. Als er eentje echt in een hoekje geduwd wordt zou ik mss tussenkomen maar voor de rest: hier moeten ze echt even doorheen...

cissy

Re: 4 katten aan elkaar laten wennen ( 2 - 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:22

of de boel eerst eens omdraaien, van kamer wisselen en de nieuwe katten de gelegenheid geven het huis te verkennen (en te laten ontdekken waar ze zich kunnen verstoppen) en de oude katten aan de luchtjes vd nieuwe laten wennen in 'hun' kamer.

Dan van alle katten de nageltjes knippen en de boel opengooien en duimen, ze moeten toch een keer hun rangorde bepalen. Zorg inderdaad voor minimaal 3 kattenbakken een eind uit elkaar zodat ze niet geterroriseerd kunnen worden.
succes