Mijn konijntje koppelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

Mijn konijntje koppelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 12:17

Hoi allemaal Lachen

Ik ben al een tijdje bezig met mijn 2 van mijn konijnen te koppelen omdat die 2 appart zitten wegens een klein foutje.
Lucky hadden we namelijk bij iemand anders gekocht. Daar zeiden ze dat Lucky een mannetje was en ze was nog zo jong dat je dat niet goed kon zien. Maar die mensen hadden er verstand van dus we vertrouwde ze wel.
Misty is van een maand later en een vrouwtje. We hadden ze dus eigenlijk samen willen hebben zitten, maar omdat we ze in het begin te lang uitelkaar hebben gehouden gaat dat dus niet gemakkelijk. Ondertussen zijn ze beide al bijna 3 jaar.
Ik ben nu een paar maandjes bezig. Eerst door de tralies snuffelen enzo en dat ging goed en toen samen op de trampoline gepakt ( de enige plaats die niet van een van de twee konijnen is zal ik maar zeggen ) en dat ging de eerste keren fout maar nu goed. Ze gingen tegen elkaar liggen enzo. Alleen soms ging Lucky op Misty rijden of andersom?
En gister waren ze weer zo lief dus ik denk laat ik ze maar in de tuin rond lopen. Maar dat is eigenlijk Misty's tuin dus ze rent er meteen als een gek achteraan en mijn vriendin en ik hebben ze maar weer uitelkaar gepakt. Toen zijn we op de grond gaan zitten met de twee konijnen ( in de tuin dus nog ) en toen waren ze ontzettend lief tegen elkaar!
Mijn vraag is nu, gaat het nog lukken om ze bij elkaar te krijgen en zo ja hoe dan??
Alvast bedankt Lachen

Faniek

Re: Mijn konijntje koppelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:41

De fout is dat je ze steeds weer uitelkaar haalt en weer bijelkaar. Konijnen zijn het snel vergeten wie hun "maatje" is zeg maar. Gewoon op neutraal terrein in 1 keer goed koppelen. En niet meer uitelkaar halen, een beetje rennen is niet erg, zolang er geen dikke vechtpartijen ontstaan.
Het op elkaar rijden kan zowel dominantie als ramsheid beteken. Je weet in ieder geval zeker dat het 2 dames zijn?
Mocht het nog niet willen zou ik er echt een gecastreerde ram bijzetten. Soms zijn dames erg moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:18

Al maanden bezig met koppelen? Dat moet je in 1 keer doen. Niet langzaaam aan elkaar wennen gedurende een tijd. Ze gaan al tegen elkaar aan liggen schrijf je, prachtig toch.
Dat stoeien is prima, wat rond vliegende haren is ook niet erg, zo lang er maar geen wonden ontstaan. Mijn gecastreerde ram, rijdt ook op al zijn vrouwtjes, andersom ook trouwens, haha.

Zet ze op neutraal terrein, sta er eventueeel met een bezem bij. Als ze echt gaan vechten moet je er even tussen komen. Doen ze dit niet, kijk het een uurtje aan op neutraal terrein, liggen ze naast elkaar of geven ze anders blijk van elkaar aardig vinden, dan laat je ze samen. Maak je van beider hokken 1 en klaar is konijn. Ik heb nu een koppel van 4 en dat ging ook goed. Niet te huiverig zijn.

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 10:36

Bedankt voor jullie reacties Lachen
Even proberen zoveel mogelijk vragen te beantwoorden Tong uitsteken
- We hebben eigenlijk geen neutraal terrein, elk deel in het huis/tuin is wel van een van de konijnen Bloos Maar ik dacht eraan om het in het deel van Lucky ga doen omdat Misty steeds aanvalt en niet Lucky.
- Tjaa, als ik ze in de tuin loslaat dat zijn er zeker dikke vechtpartijen, een keer eerder geprobeert. Lucky had een paar bijtwondjes ...
- 100 % zeker dat het 2 dames zijn :J Heb er genoeg gehad om het verschil te kennen Knipoog Bovendien zijn ze ook bij de dierenarts geweest die ook het verschil wel weet neem ik aan Tong uitsteken
- Van die bezem is wel een goed idee want ik heb nog een lidteken van de eerste keer toen ik ze samen in de tuin liet en ze uit elkaar ging halen Bloos

Bedankt ik ga wat proberen met de tips Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:37

Mocht het echt niet lukken thuis wellicht dat je ze een tijdje ergens kan laten logeren.
Ik heb momenteel ook een voedster zitten die kon niet gekoppeld worden, kwam hier als logee. Zij was gesteriliseerd, maar het hele huis + tuin bij haar thuis was eigen terrein. Hier komt ze op vreemd terrein. Direct dezelfde dag een kleurdwerg ram erbij gezet en dit werkte heel erg goed. Ze zitten nog steeds heerlijk samen en gaan straks naar hun nieuwe huisje wat ook weer vreemd terrein zal zijn na 2 weken Lachen