kat meenemen naar werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

kat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:25

Hallo, ik heb een pers kitten gekocht.

Ik heb een eigen zaak en nu zat ik te denken haar mee te nemen. Ik heb een eenmanszaak en het is hier altyd rustig. Ik werk één op één. Mijn zaak bestaat uit een Kapsalon, Schoonheidssalon(lees kantine) omdat ze hier in de wijk geen schoonheidssalon kennen, heb ik hier nog bijna geen klanten voor. En een ruime ruimte achter deze is gewoon prive.
Is het goed haar mee te nemen naar mijn werk? of voor een paar dagen per week? Als ze dat als klein kitten al aanleert?
Wat vinden jullie?

ikenindi

Re: kat meenemen naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:27

als je haar in de priveruimte laat kan t wel denk ik, maar of het op en neer gaan met de kat nu goed is weet ik niet hoor... dat gereis...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:28

Voor in de zaak zal het geen probleem zijn.
hoe de kat erover denkt is meer de vraag, die heeft dan 2 huizen....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:29

de meesten katten houden daar absoluut niet van. je had er beter 2 tegelijk kunnen nemen, en ze lekker samen thuis laten.....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:30

Ik zou het gewoon doen. Hier in de buurt zijn genoeg zaakjes waarbij de eigenaren hun hond of kat meenemen. Hoeft dat beestje niet de hele dag alleen thuis te zitten

Als je dat heen en weer gereis van jongs af aan aanleerd wennen ze er vanzelf aan. Net als wassen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:31

ja hoor gewoon poes meenemen,je ziet snel genoeg of ze het leuk vind of niet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:32

Ik zou het niet doen. Je werk heeft met schoonheid en hygiene te maken helemaal als de schoonheidssalon gaat lopen. Nu weet ik wel dat een kat zich zelf wel schoonhoud maar veel mensen vinden het geen fris idee als er ook een kat loopt waar zij hun haar en weet ik wat laten behandelen. Daarnaast kan het zijn dat er mensen komen die allergiesch zijn voor katten.

Wil je het wel doen kan ze natuurlijk wel in de priveruimte vertoeven. Zelf zou ik haar lekker thuis laten.

Anoniem

Ja hoor, waarom niet? Ik ken ook genoeg winkels waar de kat of hond vrolijk rondloopt. Persoonlijk vind ik het heel gezellig als er een kat ofzo in de winkel loopt. En meer mensen vinden dat ook zo. In NYC waar ik laatst was zag je het ook best veel Lachen

Amaris

Gewoon doen, anders kom je er ook nooit achter. Poezen zijn wat dat betreft vaak ongecompliceerder dan je denkt.

Kwam vroeger op het station vaak een meisje tegen met een rode kat op haar schouder. Die ging gewoon mee!

Kwestie van wennen. En als het echt niet gaat, dan blijft ze toch lekker thuis?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:36

Mijn schoonouders hadden vroeger een buurtsuper met een kapsalon. De katten liepen altijd mee van huis naar de winkel/kapsalon en andersom.
Klanten hadden er ook geen problemen mee.
Was alleen een raar gezicht dat de kater in de zomer in de koeling lag te slapen tussen de melkpakken in.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:36

het gaat mij ook vooral om hoe de kat zich voelt, of ze als ze niet anders kent het dan niet erg vind. het is hier heel gemoedelijk. gewoon een wijk met gemoedelijke mensen. niet midden in de stad ofzo. ik hou mijn klanten daar over ook op de hoogte mocht er iemand bang voor zijn dan moet ze even naar achter. boven dien kan ze in de zomer achter in de tuin hier op de zaak. wel aan een lange lijn als ze wil ontsnappen. in de schoonheidssalon mag ze natuurlijk niet komen als er loop in komt. maar die is afgesloten van de rest van de zaak.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:04

luuntje: Dat vind ik persoonlijk niet echt eehh..smakelijk !

Geloof mij, ik ben een echte dierenvriend, ben het liefst de hele dag samen met ze.
Maar in een supermarkt ofzo vind ik het niet echt prettig.
Net zoals een schoonheidssalon en kapsolon.
In een prive ruimte zou ik het niet erg vinden Ja

Ik denkdat je meer naar het dier zelf moet kijken, of hij of zij het wel fijn vind om mee tegaan.
Is voor jou ook gezelliger natuurlijk als ze meegaat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:28

Zou het niet doen, een kat houdt hier niet van en is geen hond die zich makkelijk aanpast.
Heb jij wel vaker katten gehad Robijn?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:32

Thats_Me schreef:
Daarnaast kan het zijn dat er mensen komen die allergiesch zijn voor katten.

Hier dacht ik ook onmiddellijk aan. Als je het doet, heb je dan wel een ruimte waar de kat ook kan verblijven voor het geval dat je allergische klanten krijgt?
Bij mijn kapster hadden ze ook een jong poesje in het salon lopen laatst, ik vond het echter ontzettend schattig en gezellig. Maar het kapsalon is gevestigd aan het huis, dus als de poes in de weg liep werd ze gewoon terug naar de woonkamer gebracht. Ik kan me wel voorstellen dat niet alle mensen opgezet zijn met een kat in een salon.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:40

als je de kat apart kan zetten als er klanten zijn, geen probleem
Maar mijn poes Missy zou hier absoluut niet tegen kunnen weet ik nu al, mn katertje maffia zou t geweldig vinden
gaat graag mee in de auto en op bezoek bij mijn ouders
blijft ook wel eens een nachtje slapen
ligt dus net aan de kat denk ik dus, en als je die extra ruimte hebt, zou ik wel doen
gezellig voor jou, en ook de kat zit niet hele dag alleen thuis

hoelang is de reistijd van joiuw huis naar de zaak als ik vragen mag

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:43

Ik dacht inderdaad ook direct aan allergische klanten. Je zou denken dat als de kat in een andere ruimte is dat opgelost is, maar dat valt in veel gevallen tegen. Mijn baas is allergisch voor katten, en toen die laatst even bij mij thuis was, had ik de katten eruitgedaan, en daarna nog gestofzuigt (schijf je dat wel zo?? Bloos ) en nog had hij er last van. Hij hoeft maar even binnen te zijn en hij begint al te snotteren. De dag erna trok het ook pas weer wat weg.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:45

Thats_Me schreef:
Ik zou het niet doen. Je werk heeft met schoonheid en hygiene te maken helemaal als de schoonheidssalon gaat lopen. Nu weet ik wel dat een kat zich zelf wel schoonhoud maar veel mensen vinden het geen fris idee als er ook een kat loopt waar zij hun haar en weet ik wat laten behandelen. Daarnaast kan het zijn dat er mensen komen die allergiesch zijn voor katten.

Wil je het wel doen kan ze natuurlijk wel in de priveruimte vertoeven. Zelf zou ik haar lekker thuis laten.

Hierin ga ik zeker mee.
Veel mensen zijn niet gedient van katten en kattenharen. Sommige mensen zijn zelfs zo allergisch dat ze niezend je zaak uit zullen rennen.
Een kitten kan goed alleen zijn, al zou ik ervoor kiezen een tweede erbij te nemen,zodat ze samen het huis onveilig kunnen maken.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:36

LZP -> BB

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:34

ik heb alle klanten er van op de hoogte gesteld en de reactie is steeds schattig gezellig lief en OOH LEUJJK! ik heb wel eerder katten gehad 2 perzen en een huis tuin en keukenkat. dit is ook weer een pers kitten.
de reistijd is nog geen 5 minuten. het gaat mij er dus vooral om dat ze er niet door van slag raakt. daarom is mijn vraag dar als ze er als kitten zijnde gelijk er al aan went een paar dagjes in de week mee te gaan of het dan niet gewoon normaal voor haar is. het scheelt natuurlijk ook dat perzen over het algemeen rustig zijn. mijn vorige die kon bijvoorbeeld overal slapen haha behalve in bad dat vond ie minder leuk. haha.

dus klanten zijn ook op de hoogte en allemaal leuke reacties. iedereen vind het gezellig. en de kat kan zelfs nog naar buiten hier op de zaak in de tuin.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:51

Citaat:
Was alleen een raar gezicht dat de kater in de zomer in de koeling lag te slapen tussen de melkpakken in.
Geweldig! zie het helemaal voor me, alleen niet zo hygiënisch maar wel grappig gezicht!

Mijn kat ging ook altijd mee naar mn werk elke vrijdag, van kitten af aan al en ze vond het helemaal leuk! Ik werkte toen op een reclameburo en ze liep dan de hele dag te spelen met de stiften van mijn baas of proppen papier die hij maakte als er een tekening mislukt was. Ze sliep vaak tussen de printers (lekker warm) of zat heerlijk op de kopieermachine naar buiten te kijken. Ook lag ze vaak voor mn toetsenbord te pitten (doet ze nog steeds Knipoog ).

In jouw geval zou ik wel rekening houden met je klanten en zorgen dat je kat niet de zaak uit kan lopen en dat je haar apart kan doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:53

Ik ben allergisch voor vreemde katten en die allergenen zitten overal! Dus op het plafond etc. Dus nee, geen dieren in zo'n zaak. Erg vervelend voor de allergische mensen onder ons (en dat zijn er vrij veel Nagelbijten / Gniffelen).
Afgezien van het feit dat ik het niet heel hygienisch vind...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:07

Tja, wat betreft allergie vind ik ook wel dat je je kat beter niet mee kan nemen, maar als je het echt wilt zou ik de kat gewoon een prive ruimte houden, alleen weet ik niet of je kat reizen leuk vind, want de meeste vinden dat niet zo leuk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:12

dat komt omdat de meesten het ook niet vaak doen en als ze het doen is het naar de dierenarts of iets anders niet leuks....

als je het als kitten al leert dan gaat het vaak wel goed, mijn kat die naar kantoor meeging is ook nu niet bang voor de transportkoffer en loopt er zo in. Daarnaast ging ze ook mee naar shows en ook dat vond ze niet erg, in het kooitje op show zitten vond ze veel erger dan het ritje ernaartoe, meestal zat ze dan op show ook gewoon 'op schoot bij mamma' en niet in de kooi

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:42

Toen onze poese nog een kitten was en zijn broertje ook. Nam de oppas die de eigenaar van het broertje was ook altijd de kitten mee. Het reizen vond die super de koffer hoefde maar te voorschijn gehaald te worden en hij kroop erin.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:13

Je geeft aan dat je de klanten op de hoogte gesteld hebt, maar wat eerder geef je ook aan dat je voor de schoonheidssalon nog weinig klanten hebt. Ik neem aan dat het kappersgedeelte wel goed loopt. Je loopt in elk geval het risico dat je hierdoor wel nieuwe klanten mis gaat lopen. Wat je ook niet moet vergeten is dat veel mensen, vooral mensen die geen katten gewend zijn, geen idee hebben van de hoeveelheid haar die overal rondspookt. Ik heb 2 kortharige katten die regelmatig gekamd worden en toch zit alles onder de haren. En nog iets praktisch: de kattenbak. Met warm weer kun je die behoorlijk ruiken, zelfs als je 'm dagelijks schoonmaakt. Plus allergie idd. Veel mensen vinden zo'n kitten wel leuk, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet allergisch voor (blijken) te zijn...

Ik geloof niet dat ik een schoonheidssalon de place to be voor een kat vind. Net zoals een supermarkt...

Overigens is mijn ervaring met Perzen - mijn ouders hebben al zolang ik me kan herinneren Perzen - dat ze vrij solitair zijn en lang niet altijd "geschikt" voor vreemde mensen...