Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
paardje2005 schreef:Het is een klein hondje, kruising met een Maltezer en oliebol.
fjordnina schreef:Ik zou ook voor je moeder kiezen. Uit laten is ook een riem voor, dus dat scheelt wel. Weet jij de verschillen tussen je moeders handelen en jouw handelen als je iets van de hond gedaan wilt krijgen? Misschien is het alleen een kwestie van streng en consequent zijn?
karuna schreef:Liever de hond bij iemadn die hem wel baas kan dan 10 dagen lang leve de lol voor een hond. Vooral omdat je moeder weinig met hem heeft. Als hij ergens last van krijgt zal dat denk ik eerder bij je zus dan bij je moeder opgemerkt worden.
tantjeuh schreef:karuna schreef:Liever de hond bij iemadn die hem wel baas kan dan 10 dagen lang leve de lol voor een hond. Vooral omdat je moeder weinig met hem heeft. Als hij ergens last van krijgt zal dat denk ik eerder bij je zus dan bij je moeder opgemerkt worden.
Ik denk zelf niet dat het 'lang leve de lol' is bij de hond als hij bij iemand komt die er niks van bakt. Een hond heeft leiderschap nodig. Zonder dat leiderschap komt hij gewoon in een enorme verwarring, moet hij nu de leiding overnemen? Of moet hij nu niets doen? Of... Gevolg daarvan is dat je hond ook met een hoop onzekerheid komt te zitten over zijn eigen positie binnen de huishouding.
TS, je ziet volgens mij ook hetzelfde gebeuren bij je zus/schoonbroer: daar zijn ze erg streng voor je hond, weet de hond perfect wat er van hem verwacht wordt en wat hij moet doen. Gevolg? Hond is 'verliefd' op je zus....
Er wordt zo vaak gedacht dat een hond ongelukkig zou worden van een strenge maar correcte opvoeding, iedereen denkt maar dat hondlief gelukkig is als je hem gewoon zijn zin laat doen. Grote misvatting in mijn ogen..
Dus, goed dat ie naar je zus gaat