Twee mannetjes konijnen bij elkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Twee mannetjes konijnen bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 07:51

Hallo,

Ik heb een tijd geleden twee nestjes gehad, alle jonkies waren toen weg naar andere huisjes en ik heb pap en mam gehouden.
Pap is gecastreerd en het gaat prima.
Een van de mensen die een jong konijn van mij hadden belde me op dat ze toch weer van het konijn af moesten.
Ik ben hem nog die dag gaan ophalen en heb een afspraak gemaakt voor een castratie, dat gebeurd vandaag.
Ik heb de ren van pap en mam door tweeen gedaan en aan 1 kant zit nu pap en mam en aan de andere kant de zoon.
Dat gaat goed, ze liggen vaak tegen elkaar aan, mam en de zoon.
Maar ik ben toch erg huiverig over het slagingspercentage van twee rammetjes bij elkaar.
Ik heb al eens twee gecastreerde mannetjes bij elkaar gehad en dat is jaren goed gegaan, maar dat is natuurlijk geen garantie dat dat nu weer gaat lukken.
Voorlopig kan ik het eerst nog aanzien want de zoon kan toch niet bij de moeder want hij moet na de castratie nog enkele weken appart blijven.
De komende dagen effe binnen in een hok op handdoeken en dan weer terug in zijn rennetje.
Wat denken jullie, zal dit lukken?

miekelover

Re: Twee mannetjes konijnen bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:57

ik heb ook een nest gehad en eentje zelf gehouden. dat was ook een ram. papa is samen met zijn zoon gecasteerd. dat gaat prima samen. ik heb nu 2 gecas. rammen en 2 voedster bij elkaar zitten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:06

Ik heb ook al vaker 2 gecastreerde mannen gehad, ook met vrouwen erbij, nooit problemen gehad.
De mannetjes waren onafscheidelijk.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:28

Onze 2 bijten elkaar de strot door als we ze bij elkaar zouden zetten (2 broertjes) Nagelbijten / Gniffelen ...
Toen ze nog klein waren zaten ze gezellig bij elkaar. Op een gegeven moment begonnen ze te knokken en moesten we ze uit elkaar halen. Ik vond dat sneu voor ze en heb ze dus laten castreren.
Dat geld had ik kunnen sparen wat het heeft helaas niks geholpen Gestoord .

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:04

Dan kan je beter 1 op 1 gaan. Dus 2 voedsters en 2 rammen, dat geeft een hogere slagingskans. Dat ze gecastreerd zijn geeft zoiezo al meer kans, maar op 1 op 1 geeft nog meer kans.
In ieder geval op neutraal terrein koppelen Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:15

Ze mogen met de kennismaking zowiezo de hele tuin gebruiken, dan hebben ze ook echt veel plaats.
Ik moest hem zowiezo castreren omdat hij anders mam zou dekken en dat moeten we niet hebben, natuurlijk.
Maar ik ben net op de kliniek geweest en toen moest ik naar achter toe terwijl ze normaal de kooi mee naar voren nemen waar je vervolgens kunt afrekenen en naar huis kunt gaan.
Bleek dat meneer zich aan de wond had gezeten en het was flink gaan bloeden, ze waren hem net aan het verzorgen en kreeg een speciaal t-shirt aan, dat blijkt nou i.p.v. zo'n kraag te komen.
Ze vonden het wijzer hem een nacht daar te houden, dus heb ik hem nog daar gelaten, arme ziel.
Morgen wordt ik gebeld over hoe of wat.
Dus voorlopig moet die zowiezo effe in een binnen hok op handdoeken.