Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Welk voer gebruik je?
russel schreef:Iris82 schreef:Welk voer gebruik je?
Als je mij bedoelt. Ik gebruik momenteel voer tegen blaasgruis, speciaal bij de DA te koop, alleen bij dierenartsen en klinieken, daarvoor heb ik voer gebruikt speciaal voor honden die snel dik worden. Ze hebben een hele lijn, ik vind het heel goed voer. Als je uitrekent ben je eigenlijk gewoon hetzelfde kwijt, de zakken zijn kleiner, ga je naar een dierenspeciaalzaak betaal je net zoveel voor een grotere zak.
Ik ga nooit meer naar de dierenwinkel, mijn hond ziet er een stuk gezonder uit, ik hoef maar weinig te voeren en hij poept maar weinig. Hondensnoep heb ik alleen lam/rijst koekjes. De rest is ook rotzooi.
russel schreef:In de meeste snoep zitten kleur, geur en smaakstoffen. Mijn hond reageert allergisch op alles, behalve die snoepjes, is wel zo veilig, zeker met een jonge hond, maar dat moet iedereen voor zich weten.
russel schreef:Ik heb het nog steeds over hondensnoepjes en niet over mensensnoepjes
Liek_ schreef:Naast alle tips die al gegeven zijn raad ik je aan om een speciaal schoonmaakmiddel te kopen om je huis te reinigen, gewone schoonmaakmiddelen halen de geur niet goed weg (voor ons wel, voor de hond niet) en gaat hij nooit snappen dat hij daar niks mag doen. Van nature houdt een hond zijn nest schoon, dus een bench kopen vind ik een erg goede tip.
Verder nog goed trainen met alleen blijven (beginnen met 5 minuten en dan uitbouwen) en voorlopig extra veel uitlaten, het liefst ieder uur (al is het maar 2 minuten).
Een wekkertje of de radio aan doet meestal ook wonderen voor het alleen blijven..
Succes ermee!
Edit: ik zie dat je al een bench hebt, dan is reinigen met speciaal spul ook erg goed voor de bench natuurlijk.