pup wordt maar niet zindelijk....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissyTara

pup wordt maar niet zindelijk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 14:20

Al eerder heb ik een topic geopend over mijn nieuwste aanwinst Diesel. Voor degenen die dit niet hebben gelezen: Diesel was een herplaatser die ik bij zijn vorige baasjes heb gekocht toen hij 4 maanden oud was. Toen hij eenmaal thuis was heb ik met mijn handen in het haar gezeten; Diesel had constant diarree en was vreselijk wagenziek. Bovendien was hij helemaal niet zindelijk, terwijl zijn vorige eigenaren zeiden dat dat wel zo was. Inmiddels is gebleken dat Diesel last had van een darmparasiet, welke de diarree veroorzaakte. Hij is hiervoor behandeld en dit is allemaal verholpen.

Maar nu: inmiddels heb ik Diesel anderhalve maand en gaat het helemaal niet beter. We krijgen hem met geen mogelijkheid zindelijk. Overdag blijft bij ons de deur naar de tuin open, zodat de honden (Diesel en Ilyo, Ilyo hadden we al) zelf naar buiten kunnen. Toch ligt het huis elke keer als we thuis komen HELEMAAL onder! En dan heb ik het niet over een hoopje en een plasje. Gisteren kwam mijn vriend thuis en lagen er 8 (!) hopen en 6 plasjes. Hij komt dus gewoon naar binnen om zijn behoefte te doen. De normale manier om een hond zindelijk te krijgen lijkt niet te werken. Als we hem uitlaten doet hij alles netjes buiten, en daar wordt hij ook echt uitbundig voor beloond. Als wij dan weggaan en een half uurtje later terugkomen ligt weer het hele huis vol, terwijl hij net was uitgeweest.

Alle medische oorzaken zijn uitgesloten, hij is volkomen gezond!

Wie heeft de gouden tip?

luna1

Re: pup wordt maar niet zindelijk....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:13

Heeft hij geen verlatingsangst dat hij het daardoor doet?
Als een pup bang is of onzeker laten ze vaak hun ontlasting lopen.
En zoveel hopen is nit gek voor een pup.
Hier heb ik een bulldog van nu bijna 13 weken die al 2 weken iks in huis heeft gedaan kost een hoop moeite,elke 2 uur naar buiten enz.,maar dan heb je ook wat echter duurt het bij de 1 langer als de ander.
Gewoon doorzetten dus.

Gr Gemma

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:41

Ik heb er 3 maanden over gedaan om mijn pup zindelijk te krijgen. We waren ook ten einde raad, maar gewoon blijven doorzetten, opletten en direct reageren. Verder gebruikten we superbeloningen als hij het toevallig eens buiten deed (stukje bacon of kip). Als er niets medisch mis is ... Ben ook aan het denken, misschien de geuren die hij nog te goed kan ruiken ? En in welke ruimte zit hij (bench ,keuken, hele huis?) Of vindt hij de geuren in de tuin van die andere honden te overweldigend... (is hij de laagste van de roedel?)
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 04-06-08 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:43

kan tijden duren..
geduld..

en verlatings angst wat hier ook al genoemd wordt kan ook meespelen....

Wat gebeurt er als jullie thuis zijn maar bijvoorbeeld boven of zo??

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:41

Denk dat je deze hond het beste in een bench of kleine ruimte kan houden als je weg gaat,en voorlopig ook geen lange tijd achter elkaar alleen laten.
Oefen het met korte stukjes..bijv 5 minuten achter de deur gaan staan en als je dan binnen komt en hij heeft niets gedaan echt super belonen en gelijk mee naar buiten nemen.
Denk dat dit een vorm van verlatings angst of aandacht is.
Dit kan erg lang duren maar met veel geduld zou dit over moeten gaan,succes.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:47

Wij hadden ook een pup was ook volgens de vorige eigenaar ook helemaal gezond, we liepen in 1uur 20 min en hadden een kattenbak staan, we hadden hem uitgelaten we waren thuis draaide ons om en er lag alweer een plas, later bleek dat hij de zwaarste vorm van epelepsie had, nooit een epelepsie aanval gehad of wat dan ook

MissyTara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 08:17

Gisterenavond waren mijn vriend en ik even boven, en dan bedoel ik echt maar 10 minuten. Toen we terugkwamen lag er alweer een forse plas, en dat terwijl hij 5 minuten voordien nog buiten was geweest en daar ook 3 of 4 keer had geplast.....
We houden hem nu 's nachts in de bench, de afgelopen 2 nachten is dat goed gegaan, maar de nacht daarvoor zat zijn hele bench onder.
Een ander vervelend probleempje van Diesel is dat hij spullen kapot maakt. Hij haalt ze gewoon van tafel en bijt ze kapot. Ook de salontafel moet er aan geloven, elke hoek heeft hij te pakken gehad. Dit doet hij alleen als we niet thuis zijn, dus straffen zit er niet in (want dat doe ik alleen bij heterdaad). En om hem nou heel de nacht en overdag ook nog in de bench te doen als we weg zijn...... Dat vind ik te veel....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:30

klinkt als een hondje met een gedragsprobleem.....het zou zomaar kunnen dat hij het allemaal niet expres doet hoor,maar het nog een gevolg is van zijn darmproblemen?

misschien een idee om er een erkende gedragtherapeut bij te halen?

verder:
als je niet thuis bent de hond niet in een ruimte doen waar hij dingen vernielen kan,anders leert hij het nooit af Knipoog
dan maar in een bench
kennisje van me hun hond is nog niet helemaal zindelijk,die had ook een darmprobleem waardoor het ophouden heel moeilijk gaat.
hond zoveel mogelijk er uit laten,zij doen het nu nog om de 2 uren( hond is 10 maanden)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:41

Is hij eventueel al aan het wisselen? Kan wel, is wat aan de vroege kant. Vaak gaan ze dan ineens spullen vernielen terwijl ze het daarvoor nooit deden..
Bij onze hond heeft het bijna 6 maanden geduurd voordat deze zindelijk was, de andere had het in 2 weken door...
Het klinkt wel als verlatingsangst omdat hij het alleen doet als jullie er niet zijn.
Ik zou hem in een ruimte stoppen waar hij niets kan vernielen en toch met de bench verder gaan. Eens moet hij het toch gaan leren. Als hij het slopen nu als een normaal iets gaat zien zal hij het blijven doen, ook na het eventuele wisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:41

8 hopen voor een pup vind ik erg veel, of hij krijgt veel te veel te eten of hij is nog helemaal niet in orde met zijn darmen.

6 weken in huis is heel kort voor een pup die al zoveel heeft meegemaakt. Ik heb 6 maanden er over gedaan om mijn pup helemaal zindelijk te maken. Plassen deed hij gewoon nog steeds thuis, wel op kranten, maar toen die weg waren deed hij het nog op die plaats.

Ik deed om de 2 uur met hem wandelen en dat zou beter zijn als je dat nu ook gaat doen. Ik ging zelfs s'nachts nog met mijn pup even in de tuin om hem te laten plassen en eventueel poepen.

Voor je weggaat altijd laten plassen, mijn hond heeft ook verlatingsangst en die doet dan ook plassen. Ik heb hem geleerd als ik zeg "Plassen" dan gaat hij plassen, ook als er niets meer uitkomt. Dat leren ze snel, honden zijn best slim.

Zorg voor goed verteerbaar voedzaam voedsel dat verteerd zo goed dat ze heel weinig hoeven te poepen. Ik haal het bij de dierenarts, is wat duurder, maar je hoeft maar weinig te voeren en 2 kleine drolletjes op een dag is ideaal, ook voor de hond. Vroeger kocht ik voer bij de winkel, bv Canex, maar dan moest ik minstens 6 keer met hem uit. Teveel vulmiddel wat hij uit moet poepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 08:43

Als je hond zoveel plast, dan drinkt hij ook zoveel. Laat eens kijken of hij geen suikerziekte heeft. Als het een reu is, houden ze altijd wat plas binnen. Kijk eens hoeveel hij op een dag en nacht drinkt. Gewoon de litermaat gebruiken en vraag eens aan de da hoeveel een hond met dat posteur en leeftijd hoort te drinken.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:47

is hij over het algemeen rustig en ontspannen in de tuin? Kan zijn dat hij van iets is geschrokken terwijl hij buiten was ...?
Of was hij door de vorige eigenaar zwaar gestraft bij het doen van zijn behoeftes? Om hoe laat geef je hem de laatste maaltijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:50

als je thuis bent kan je hem de riem omdoen, evt. doe je die om je middel, als je ook maar ziet dat hij wil gaan plassen, meteen naar buiten, en als hij daar iets doet heel goed belonen..

edit: en als je weggaat, zou ik een bench nemen, en een kong vullen (evt in de vriezer leggen) zodat hij wat te doen heeft..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:51

Voor het vernielen, probeer zoveel mogelijk te zorgen dat hij niets te pakken krijgt. (bij ons is het nu heel netjes, alles de hoogte in dat kan verdwijnen in een hondenmaag). Zie je hem toelopen naar iets om te kauwen, probeer hem dan af te leiden. Ga eens bv. heel enthousiast naar het raam gaan kijken, ... Een houten kauwobject laten sudderen voor een aantal dagen in een vlees bouillon wordt ook aangeraden, maar weet niet of het zo magisch werkt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 11:53

Welk voer gebruik je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:12

Iris82 schreef:
Welk voer gebruik je?

Als je mij bedoelt. Ik gebruik momenteel voer tegen blaasgruis, speciaal bij de DA te koop, alleen bij dierenartsen en klinieken, daarvoor heb ik voer gebruikt speciaal voor honden die snel dik worden. Ze hebben een hele lijn, ik vind het heel goed voer. Als je uitrekent ben je eigenlijk gewoon hetzelfde kwijt, de zakken zijn kleiner, ga je naar een dierenspeciaalzaak betaal je net zoveel voor een grotere zak.

Ik ga nooit meer naar de dierenwinkel, mijn hond ziet er een stuk gezonder uit, ik hoef maar weinig te voeren en hij poept maar weinig. Hondensnoep heb ik alleen lam/rijst koekjes. De rest is ook rotzooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:34

russel schreef:
Iris82 schreef:
Welk voer gebruik je?

Als je mij bedoelt. Ik gebruik momenteel voer tegen blaasgruis, speciaal bij de DA te koop, alleen bij dierenartsen en klinieken, daarvoor heb ik voer gebruikt speciaal voor honden die snel dik worden. Ze hebben een hele lijn, ik vind het heel goed voer. Als je uitrekent ben je eigenlijk gewoon hetzelfde kwijt, de zakken zijn kleiner, ga je naar een dierenspeciaalzaak betaal je net zoveel voor een grotere zak.

Ik ga nooit meer naar de dierenwinkel, mijn hond ziet er een stuk gezonder uit, ik hoef maar weinig te voeren en hij poept maar weinig. Hondensnoep heb ik alleen lam/rijst koekjes. De rest is ook rotzooi.

je hebt ook kleine snoepjes waar echt niets verkeerds inzit, onze honden hebben een eiwit allergie en die krijgen die snoepjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 12:37

In de meeste snoep zitten kleur, geur en smaakstoffen. Mijn hond reageert allergisch op alles, behalve die snoepjes, is wel zo veilig, zeker met een jonge hond, maar dat moet iedereen voor zich weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:54

russel schreef:
In de meeste snoep zitten kleur, geur en smaakstoffen. Mijn hond reageert allergisch op alles, behalve die snoepjes, is wel zo veilig, zeker met een jonge hond, maar dat moet iedereen voor zich weten.

het zijn hondensnoepjes he Knipoog onze hondjes kunnen ook niet goed tegen andere koekjes e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:57

Ik heb het nog steeds over hondensnoepjes en niet over mensensnoepjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:05

Naast alle tips die al gegeven zijn raad ik je aan om een speciaal schoonmaakmiddel te kopen om je huis te reinigen, gewone schoonmaakmiddelen halen de geur niet goed weg (voor ons wel, voor de hond niet) en gaat hij nooit snappen dat hij daar niks mag doen. Van nature houdt een hond zijn nest schoon, dus een bench kopen vind ik een erg goede tip.

Verder nog goed trainen met alleen blijven (beginnen met 5 minuten en dan uitbouwen) en voorlopig extra veel uitlaten, het liefst ieder uur (al is het maar 2 minuten).

Een wekkertje of de radio aan doet meestal ook wonderen voor het alleen blijven..

Succes ermee!

Edit: ik zie dat je al een bench hebt, dan is reinigen met speciaal spul ook erg goed voor de bench natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-08 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:09

russel schreef:
Ik heb het nog steeds over hondensnoepjes en niet over mensensnoepjes

ik ook Ja lam en rijst koekjes van prince heb jij zeker of niet? wij hebben volgens mij snoepjes van landman, waar geen toegevoegde rotzooi inzit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:27

Liek_ schreef:
Naast alle tips die al gegeven zijn raad ik je aan om een speciaal schoonmaakmiddel te kopen om je huis te reinigen, gewone schoonmaakmiddelen halen de geur niet goed weg (voor ons wel, voor de hond niet) en gaat hij nooit snappen dat hij daar niks mag doen. Van nature houdt een hond zijn nest schoon, dus een bench kopen vind ik een erg goede tip.

Verder nog goed trainen met alleen blijven (beginnen met 5 minuten en dan uitbouwen) en voorlopig extra veel uitlaten, het liefst ieder uur (al is het maar 2 minuten).

Een wekkertje of de radio aan doet meestal ook wonderen voor het alleen blijven..

Succes ermee!

Edit: ik zie dat je al een bench hebt, dan is reinigen met speciaal spul ook erg goed voor de bench natuurlijk.

5 min alleen kan hier al te lang zijn. Ik lees dat er al ongelukjes gebeuren als de mensen 10 min. boven zijn, dus uit het zicht, maar nog in huis. Begin dus met 10/20 seconden uit het zicht door een deur dicht te doen. Is hondje stil dan terug komen en belonen (bij geen ongelukjes ook met een lekkertje in het begin.)
Slopen : geef de pup genoeg dingen om mee te spelen en op te knagen. Zorg voor variatie en wissel het speelgoed af, zodat het interessant blijft. Hou 1 iets apart om met de pup te spelen als beloning, die krijgt hij dus nooit om alleen mee te spelen, maar enkel als de baas hem uitnodigt/beloont met een spelletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:32

Ik zou toch uitkijken met belonen in de vorm van snoepjes/brokjes, het is toch algemeen aangenomen dat puppies juist na het eten zijn behoefte moet doen. Als dit hondje zoveel problemen heeft gehad met zijn buikje zou ik dit toch niet doen!