Oorontsteking bij een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Oorontsteking bij een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 09:40

Ik vermoed dat mijn Duitse herder een oorontsteking heeft.
Vanmiddag ga ik met hem naar de dierenarts, maar maak me toch erg zorgen.
Weet iemand wat de behandeling is, en of er schade aan zijn gehoor kan ontstaan en dat soort dingen zou ik graag willen weten.

Alvast bedankt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Oorontsteking bij een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:43

met een oorontsteking die niet behandeld wordt kan er inderdaad gehoorbeschadiging ontstaan, het trommelvlies kan aangetast worden. Maar dan moet je het dier er wel een tijdje mee door laten lopen dus wees daar maar niet te bang voor.
Maar oorontstekingen zijn prima te behandelen! Meestal krijg je een spoeling mee, gewoon met een pipetje in het oor en dan lekker soppen! En ook nog een antibioticazalf om erin te doen. Wees niet bang om de pipet van deze flesjes goed IN het oor te doen, het trommelvlies van een hond kom je met die pipet niet bij, de gehoorgang van de hond loopt namelijk in een knik.
Veel succes!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:45

Klopt wat hierboven is gezegd Ja Ons hondje heeft er regelmatig last van ( Ach gut ) en dan moet je met een pipetje in zijn oor spuiten. Als je er gauw genoeg bij bent is er waarschijnlijk weinig aan de hand.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:45

en vergeet ook vooral niet om dit soort behandelingen met zijn 2en te doen want het kan heel pijnlijk zijn voor je hond waardoor hij kan gaan bijten

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:02

Bedankt voor de reacties.
Zal er aan denken om het met zijn 2en te doen.
Ik kan er zo slecht tegen als ik een dier zie die pijn heeft. Voel me dan zo machteloos. Gelukkig kunnen we straks nog terecht bij de DA!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:04

Meestal ruikt het heel erg daar herken ik tenminste aan, behandelen is noodzakelijk anders krabben ze de oren stuk.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 10:07

Ik snap ook wel dat behandeling nodig hoor, ik ga niet voor niets naar de DA Scheve mond

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 20:33

Let alsjeblieft op met eventuele opzetstukje om dieper het oor in te kunnen. Vorig jaar is bij 1 van mijn honden dat stukje verdwenen in het oor! Dat heeft nogal wat werk gekost om het er weer uit te krijgen, wat een drama!
Sterkte met je hond, en idd het is goed en vrij snel te genezen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:00

Faya had een oorontsteking. Was best ernstig geworden. Ze sloeg telkens met haar oren, en soms liep het bloed erruit (korstjes). Maar ze haatte de behandeling die we moesten doen. Het sloeg eerst ook niet goed aan. Als we met die tube kwamen aanlopen, rende ze al weg. Was moeite om het goed te doen, ze is al zo groot en lomp. Maar na een tijdje is het helemaal verdwenen.